Gå til innhold

Black Myth: Wukong har fått en ny trailer, ett år etter at spillet først overrasket stort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Serpentbane skrev (1 time siden):

Håper det blir mer enn fiende, fiende, fiende, boss. Fiende, fiende, fiende, boss. Fiende, fiende, fiende, boss. Fiende, fiende, fiende, boss, osv med pent landskap.

Kva ville du hatt? Antar det er meir i spelet enn kun kamp, men dei fleste ARGP fungerer på den måten.

Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår han rett (og som jeg også mener), er at spillet har litt lengde, historie og verden å utforske, ikke bare at spillet blir kunstig langt med perverst vanskelige kamper. Misforstå meg ikke, det er gøy det også, men synes det er mer spennende å utforske et spill enn å stange hodet i veggen i noen timer. Men der er folk forskjellig, og jeg er sikkert en av de få som ikke får så veldig mye glede i å mestre en fiende.

Endret av The Very End
Lenke til kommentar
Zeph skrev (1 time siden):

Kva ville du hatt? Antar det er meir i spelet enn kun kamp, men dei fleste ARGP fungerer på den måten.

Ja, det er det som er litt av problemet, kanskje fordi jeg har spilt siden 1984 og begynner å bli gammel, men skift ut hovedpersonen og du har GoW, da blir det det litt ensformig etter min smak. Har jo gjort akkurat det samme ganske mange ganger. Og om det i tillegg ikke har noen andre elementer. Mmm. 

Og jeg skjønner det er sjangeren, men selv innenfor en sjanger finnes det nyanser som gjør noe mer unikt.

Løp og slå løp og slå løp og slå... Uten avbrudd... 

Ser pent ut, så jeg håper det er mer. 

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

Kva spel likar du i den sjangeren då? Kva slags avbrot er det som fungerer bra?

Eg har spelt ein god del ARPG både i meir lineær stil og åpen verd. For 10-20 år sidan var ope verd det store, men no likar eg betre dei meir lineære eller i det minste mindre spela med ope verd. Det kan bli for stort og for mange transportetappar.

Der synest eg From Software har treft ganske bra med Souls, Bloodborne og Sekiro. Du har ofte fleire veier å gå og det er gjerne fleire ruter du kan ta, men samtidig blir du leda rett vei. Eg synest òg From-spela har fabelaktig verd med gode karakterar. Men det er sjølvsagt i stor grad basert på å utforske ei verd, slå ihjel det meste du kjem over, så ein boss, så eit nytt område.

Den største utfordringa er kanskje å laga innhald som ikkje er så gameplay-fokusert i form av å transportere deg, slåss eller løyse gåter, men som framleis er engasjerande. Eg skulle gjerne sett spel som kryssar mellom ulike sjangrar. L.A. Noire hadde tendensar til det. Eg likar GTA og RDR, men det blir ganske mykje repetisjon. Reis til lokasjon A og knert person X. Reis til lokasjon B og plukk opp noko. Transporter person Y frå B til C. Det er først og fremst historia og karakterane som engasjerer.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Mats B said:

En ting som alltid irriterer meg med JRPGS eller mer asiatisk pregede spill, er de store våpnene som clipper gjennom alt av bakke og omgivelser helt uten animasjon eller realisme. Allerede default pose på spillkarakteren her så stikker jo stokken ned i bakken... Merkelig

Ingen bryr seg om klipping, uansett budsjett og tid, alltid masse klipping (som feks RDR2, masse klipping der) ser ikke ut som spillutviklere tar, dette med klipping så tungt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...