Gå til innhold

KOMMENTAR: – Er milliardbeløpene verdt konsekvensene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kryptovalutta er ikke i utgangspunktet galt. Det er bare, i de aller fleste tilfeller, helt unyttig. Man kan selvsagt være heldig og den ene alt-coinen du har satset huset og kjerringen på plutselig tar av og gjør deg til milliardær, men sjansen for at det skjer er forsvinnende liten.

Finfluensere skal man også være veldig skeptisk til. Spesielt om de lover at du vil tjene penger. Det er som regel en pump&dump-svindel.

Lenke til kommentar

  

1 hour ago, ism_InnleggNO said:

Kryptovalutta er ikke i utgangspunktet galt. Det er bare, i de aller fleste tilfeller, helt unyttig. Man kan selvsagt være heldig og den ene alt-coinen du har satset huset og kjerringen på plutselig tar av og gjør deg til milliardær, men sjansen for at det skjer er forsvinnende liten.

Finfluensere skal man også være veldig skeptisk til. Spesielt om de lover at du vil tjene penger. Det er som regel en pump&dump-svindel.

 

 

Skjønner godt du misliker krypto når du driver med aksjer. Fremtiden er nok defi.

Folk sa også at internett var unyttig en gang i tiden.

Endret av karpae
Lenke til kommentar
18 minutes ago, karpae said:

  

 

 

Skjønner godt du misliker krypto når du driver med aksjer. Fremtiden er nok defi.

Folk sa også at internett var unyttig en gang i tiden.

Jeg misliker ikke kryptovaluta, men kryptovaluta i dag er helt på spedbarnsstadiet og det er umulig å forutse hvordan det vil bli seende ut og hvem som vil ende opp som vinnere. Det hjelper heller ikke at kryptovaluta i praksis er totalt unyttig til annet enn spekulasjonsobjekt.

Dette blir heftig brukt til mer eller mindre lovlige spekusasjonseventyr på Wall Street og selv om noen bli rike på veien er det stor fare for at dette ender dårlig. Som det som regel gjør når Wall Street får leke seg uten reguleringer.

Endret av ism_InnleggNO
Lenke til kommentar
30 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Jeg misliker ikke kryptovaluta, men kryptovaluta i dag er helt på spedbarnsstadiet og det er umulig å forutse hvordan det vil bli seende ut og hvem som vil ende opp som vinnere. Det hjelper heller ikke at kryptovaluta i praksis er totalt unyttig til annet enn spekulasjonsobjekt.

Dette blir heftig brukt til mer eller mindre lovlige spekusasjonseventyr på Wall Street og selv om noen bli rike på veien er det stor fare for at dette ender dårlig. Som det som regel gjør når Wall Street får leke seg uten reguleringer.

Bitcoin er store of value, hvor pengene dine kan lagres sikkert i uendelig tid, hvor det er et maks antall bitcoins på 21millioner.

Ethereum har desentraliserte applikasjoner. Et eksempel er Audius som streamer musikk rett fra blockchain (ethereum) og gir penger direkte til artisten. Ikke noe mellomledd som spotify osv. Du har også NFT's og social tokens, alt på blockchain teknologien. 

Edit: apropo sjekk på toppen av VG nå (messi blir betalt i kryptovaluta) 

Endret av karpae
Lenke til kommentar
18 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Med Bitcoin kan du "lagre" pengene dine så lenge markedet mener det har en verdi. Du har null garantier for at pengen dine er verdt noe om ti år.

Det er sant, det samme gjelder med FIAT også. Og det ser dårlig ut mtp inflasjon 

Lenke til kommentar
Kenny Bones skrev (1 time siden):

Dette er ikke galt i heletatt, det trengs bare reguleringer. Blockchain-teknologi er som skapt for e-sport, men det kreves bedre teknologi. Cardano er per dags dato den eneste blockchain plattformen som kan klare bære noe så stort.

Solana har vel enda høyere kapasitet enn Cardano, men jeg har også veldig trua på Cardano.

Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (2 timer siden):

Kryptovalutta er ikke i utgangspunktet galt. Det er bare, i de aller fleste tilfeller, helt unyttig. Man kan selvsagt være heldig og den ene alt-coinen du har satset huset og kjerringen på plutselig tar av og gjør deg til milliardær, men sjansen for at det skjer er forsvinnende liten.

Finfluensere skal man også være veldig skeptisk til. Spesielt om de lover at du vil tjene penger. Det er som regel en pump&dump-svindel.

De fleste kryptocoins kommer aldri til å utrette noe, det er riktig. Men jeg tror noen få av dem kan bli til noe stort. De største er jo allerede på størrelse med gigantkorporasjoner i market cap. Jeg er nok uenig i at det er umulig å beregne hva som er gode investeringer og ikke. Etter min mening er dette i ferd med å ta av, setter man seg inn i det kan man tjene veldig bra.

De fleste finfluensere er masete og har egentlig null peiling. Heldigvis finnes det unntak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Aiven said:

De fleste kryptocoins kommer aldri til å utrette noe, det er riktig. Men jeg tror noen få av dem kan bli til noe stort. De største er jo allerede på størrelse med gigantkorporasjoner i market cap. Jeg er nok uenig i at det er umulig å beregne hva som er gode investeringer og ikke. Etter min mening er dette i ferd med å ta av, setter man seg inn i det kan man tjene veldig bra.

Ja, jeg tror også noen av dem vil bli store. Jeg tror også at de fleste (muligens alle) som er store i dag på sikt vil bli verdiløse. Man kan tjene gode penger underveis her, men når man kan tjene gode penger er deg også større risiko for å tape store penger 😉

1 hour ago, Aiven said:

De fleste finfluensere er masete og har egentlig null peiling. Heldigvis finnes det unntak.

Helt enig i dette 😀

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...