Gå til innhold

Anklager om trakassering hos Gone Home-utvikler Fullbright


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Dette her begynner å bli en smule suspekt, om ikke rent patetisk. Så nå hvis sjefen krever litt for mye av deg, og man ikke orker arbeidsintensiteten, så skal man løpe til pressen og slenge ut subjektive påstander om "trakassering" og "sexisme"? 

Folk i dag har generelt sett blitt en haug med overfølsomme sutrekopper - Bevis A: Twitter ; Bevis B: Mainstream media (NRK, CNN, BBC, SVT, NYT osv.). Det sier seg selv at å jobbe i et spillselskap er en meget krevende jobb, med intense perioder fram mot en deadline.

Folk skal åpenbart ikke opptre som bøller, eller bedrive systematisk mobbing - MEN, vi vet egentlig ikke om dette er tilfellet i denne saken, eller om vi har med Twitter "blue-marks" som bedriver selvpromotering i media. Hvorfor ikke løse dette internt (eller med advokat), i stedet for å løpe til pressen?

Ofte er det nok ren maktkamp bakom kulissene, og hvem (event. hvilken ideologi) som skal styre et gitt selskap. Jeg er skeptisk til bølgen av nyhetssaker det siste året om interne konflikter i spillselskaper, med tanke på dagens politisk korrekte og aktivistiske klima, og vi får nok ikke presentert den hele og fulle historien. Vi får heller høyst selektive utvalg fra hva som har egentlig foregått, uten at dette frikjenner folk som har oppført seg som drittsekker. "There are three sides to every story - yours, mine, and the truth."

For å si det slik: Det er lov å tenke selv, og være skeptisk til hva man leser i media (ofte et produkt av den kulturkrigen som utspilles for tiden). Er det noe vi bør har lært fra de siste 5-6 årene, så er det vel nettopp akkurat dette.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Geir T skrev (16 timer siden):

Dette her begynner å bli en smule suspekt, om ikke rent patetisk. Så nå hvis sjefen krever litt for mye av deg, og man ikke orker arbeidsintensiteten, så skal man løpe til pressen og slenge ut subjektive påstander om "trakassering" og "sexisme"? 

 

Det som er patetisk er at folk fremdeles ikke skjønner at dette er reelle problemer som går ut over en hel haug mennesker hver eneste dag. Og nei, det er heller ikke snakk om at noen har "løpt til pressen" som du kaller det, for å klage på en litt krevende sjef. Spillpressen, i alle fall enkelte aktører i den, har den siste tiden fått øynene opp for at industrien vi alle er så glad i faktisk er ganske rotten. Og eksemplene kommer på løpende bånd. 

 

Om du gidder å lese litt, så ser du jo også at det i denne saken har vært forsøkt både det ene og det andre, uten hell. Men neida, vi kaller det maktkamp i kulissene, for det skjer da ikke at folk med makt misbruker denne? Samma det, om en 10-15 tidligere ansatte bekrefter historiene. Dette er bare politisk korrekt aktivisme, right?

Endret av mickey1928
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
mickey1928 skrev (4 timer siden):

 

Det som er patetisk er at folk fremdeles ikke skjønner at dette er reelle problemer som går ut over en hel haug mennesker hver eneste dag. Og nei, det er heller ikke snakk om at noen har "løpt til pressen" som du kaller det, for å klage på en litt krevende sjef. Spillpressen, i alle fall enkelte aktører i den, har den siste tiden fått øynene opp for at industrien vi alle er så glad i faktisk er ganske rotten. Og eksemplene kommer på løpende bånd. 

Om du gidder å lese litt, så ser du jo også at det i denne saken har vært forsøkt både det ene og det andre, uten hell. Men neida, vi kaller det maktkamp i kulissene, for det skjer da ikke at folk med makt misbruker denne? Samma det, om en 10-15 tidligere ansatte bekrefter historiene. Dette er bare politisk korrekt aktivisme, right?

Sjokknyhet: I den virkelige verden er ikke alltid folk helt perfekte i oppførsel mot hverandre til enhver tid (dette var sarkasme for de som ikke forstod det). 

Jeg er selvfølgelig overbevist om at mange av disse sakene er legitime, men får veldig inntrykk av en "metoo" holdning nå på denne fronten. "Alle" skal ut i mediene og få oppmerksomhet om sin sak, og snubler nesten over hverandre for å få sine 15 minutters berømmelse som "offer". Jeg er så lei av all den navlebeskuende sutringen fra folk på Twitter, NRK, CNN etc., og nå skal vi tom. bli bombadert med saker om sutrete spillutviklere på nettsider for dataspill. Lenge leve offermentaliteten.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Det jeg er lei av, er folk som sier de er lei av å høre saker. Om du ikke interesserer deg for denne typen saker, greit, la være å lese og kommentere på disse nyhetene da. Vi andre ønsker oss at bransjen endrer seg, og for å få til det må vi først bevistgjøre for så å kunne gjennomføre endringer.

 

At det sikkert eksisterer noen mennesker som skal tjene penger eller oppmerksomhet i form av å kontakt media, defintivt, men det er to forskjellige debatter og skal ikke blandes sammen. Er litt som hvordan mennesker forsøker å både flytte ansvaret og på samme tid ikke tro voldtekstoffre.

 

Mange er ofte ute og påstår at alt er en stor woke cancel-culture, og at folk er en gjeng snowflakes som ikke gjør annet enn å sutre. Derimot ser disse ikke ironien at de ønsker å kneble kritiske røster, fordi det er så "støyende" å måtte få frem fakta og kritiske spørsmål. Empati er gratis, og det er aldri for sent å forsøke å løfte blikket.

Endret av The Very End
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Geir T skrev (12 timer siden):

Sjokknyhet: I den virkelige verden er ikke alltid folk helt perfekte i oppførsel mot hverandre til enhver tid (dette var sarkasme for de som ikke forstod det). 

Jeg er selvfølgelig overbevist om at mange av disse sakene er legitime, men får veldig inntrykk av en "metoo" holdning nå på denne fronten. "Alle" skal ut i mediene og få oppmerksomhet om sin sak, og snubler nesten over hverandre for å få sine 15 minutters berømmelse som "offer". Jeg er så lei av all den navlebeskuende sutringen fra folk på Twitter, NRK, CNN etc., og nå skal vi tom. bli bombadert med saker om sutrete spillutviklere på nettsider for dataspill. Lenge leve offermentaliteten.

Tror du seriøst at dette er snakk om at denne sjefen bare har hatt en dårlig dag eller to? At han har vært litt gretten i ny og ne?

 

Jeg skjønner heller ikke hvordan du kan mene at dette handler om at folkene som sier i fra ønsker seg oppmerksomhet. De aller fleste, både i denne saken og i andre tilsvarende saker, ønsker ikke å stå frem med navn og forblir anonyme frem til en eventuell rettsak.

 

Og til slutt, syns du virkelig det er sjokkerende at det skrives om spillindustrien på nettsider for dataspill?  

Endret av mickey1928
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
mickey1928 skrev (På 6.8.2021 den 10.04):

Og til slutt, syns du virkelig det er sjokkerende at det skrives om spillindustrien på nettsider for dataspill?  

Jeg kom hit for å lese om dataspill og spillteknologi, tro det eller ei. Og jeg hadde håpet å ta en pause fra alt krenkelseshysteriet som ellers preger store deler av mainstream media. Men det er jo veldig lett å skrive slike artikler, fordi de krever ingen reell kunnskap eller kompetanse - hverken innenfor teknologi, samfunnsvitenskap, historie eller kultur. Men det finnes jo også andre nettsider for datateknologi og spill, som Wccftech.com…

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Geir T skrev (4 timer siden):

Jeg kom hit for å lese om dataspill og spillteknologi, tro det eller ei. Og jeg hadde håpet å ta en pause fra alt krenkelseshysteriet som ellers preger store deler av mainstream media. Men det er jo veldig lett å skrive slike artikler, fordi de krever ingen reell kunnskap eller kompetanse - hverken innenfor teknologi, samfunnsvitenskap, historie eller kultur. Men det finnes jo også andre nettsider for datateknologi og spill, som Wccftech.com…

Det er fullt mulig jeg tar feil, men jeg vil tro det er mer hensiktsmessig å holde kommentarfeltet aktivt i artikler du liker, for å gi signal om hvilke temaer som tiltrekker seg mere publikum, enn å forsette med stråmannargumenter i artikler du misliker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Geir T skrev (19 timer siden):

Jeg kom hit for å lese om dataspill og spillteknologi, tro det eller ei. Og jeg hadde håpet å ta en pause fra alt krenkelseshysteriet som ellers preger store deler av mainstream media.

Dersom du mener omtale av seksuell trakassering i spillindustrien i nettopp et spillmedie er "krenkelseshysteri" ville jeg sett meg i speilet og spurt meg selv hvem som egentlig er mest hysterisk her. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
brogamer skrev (På 9.8.2021 den 11.17):

Grunnen til at du ser krenkelse hysteri overalt er fordi du leser nyhetskilder som forteller deg at det er overalt.

Er du seriøs? Har du ikke lest i MSM de siste 5-6 årene eller?

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Geir T skrev (På 8.8.2021 den 16.03):

Jeg kom hit for å lese om dataspill og spillteknologi, tro det eller ei. Og jeg hadde håpet å ta en pause fra alt krenkelseshysteriet som ellers preger store deler av mainstream media. Men det er jo veldig lett å skrive slike artikler, fordi de krever ingen reell kunnskap eller kompetanse - hverken innenfor teknologi, samfunnsvitenskap, historie eller kultur.

Du hoppet galant over mitt tidligere spørsmål. Tror du dette bare handler om en sjef som har vært litt gretten og sur en gang i blant? Siden du omtaler det som krenkelseshysteri så går jeg ut ifra at det betyr at du ikke tror på anklagene som kommer frem her? Da lurer jeg i så fall på hvorfor ikke? 

 

Den siste setningen din skjønner jeg ikke hvor du vil med. Insinuerer du at journalister skriver om dårlige arbeidsforhold i spillindustrien fordi – det er lett? At å sette et kritisk søkelys på reelle problemer som rammer vanlige arbeidere er lettere enn å skrive "Top 10 søte Nintendokarakter"?  

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...