Gå til innhold

Nettrollespillet New World utsatt igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Sesseth said:

Noen som prøvde spillet og kan gi et førsteinntrykk?

Yes, jeg klokket gode 91 timer under betaen forrige uke. Jeg fokuserte mest på å lære meg åssen spillet fungerte fremfor å levle fortest mulig, så jeg avsluttet på level 32 av 60. Så kan ikke si noe om end game.

Jeg fikk testet en dungeon som jeg kjørte en 8-10 ganger, litt kort, men helt okay. Man må riktignok ha nøkkel for å gå inn, altså en av fem i gruppa må ha en nøkkel. Litt pain å fikse nøkler ettersom de må craftes (ikke den første, den får man som del av et quest), men helt ok system for å hindre mass-farming I guess?

Crafting / Gathering er en stor del av spillet, det fungerer bra og er relativt intuitivt. Jeg savnet enkelte funksjoner, som f.eks en god craftig bok man kan se på ute i felt og ikke måtte tilbake i byen for å se på oppskriften på en crafting station. Dog kan man "flagge" en oppskrift så den viser hva du mangler i quest loggen, jeg skulle heller sett noe ala en bok som man kan se alle oppskrifter uansett hvor man er. Ga feedback på dette. Gathering tar mye tid, men synes ikke det var drøyt mye, og det går fortere når man får bedre utstyr og reputation med hvert enkelt område.

Jeg kan ikke si jeg fant mange, om noen, direkte feil. Dog var det mange quality of life forbedringer jeg ga tilbakemelding om, f.eks  oppskriftboka jeg nevner over.

Faktumet at man ikke kan velge startsted, er problematisk om man skal spille med venner. Det løses "enkelt" under betaen ved å lage ny character om og om igjen til man havner på samme sted, eller ved å løpe til startstedet kompisen er på, men unødvendig tidsbruk, så de burde bare gjøre det mulig å velge. Dette var vel det jeg så oftest i ingame chat, så regner med de fikser noe for å løse det før launch

At man kan bli invitert til en gruppe når man allerede er i en, var også en annen ting. Gruppe invitasjon tar nemlig relativt stor plass på skjermen, og man må trykke F2 for å decline eller vente til den timer ut.

Det var også enkelte grafiske elementer som kan forbedres for å bli tydligere, eller lysere, noen områder var så mørke at man nesten ikke ser noe.

Det er heller ikke noe mini map, det er istedet ett kompass som en lang linje øver på skjermen og alle element man tracker enten det er quest, kompiser, waypoints, gathering nodes etc dukker opp på denne. Tar tid å bli vant til, men fungerer helt greit om man ikke har 300 ting man tracker, da kan ting havner litt oppå hverandre på denne linjen som gjør det litt knotete å se, men no biggie

Mange spillere mente også at spillet trenger mounts, no det ikke har. Jeg er ikke sikker på om det trengs, jeg tror kanskje verden hadde blitt for liten om vi hadde det. Verden er veldig stor til fots, og det er ofte man er ute på 20 minutters gåtur, men på veien finner man masse ting man kan gathere osv så man føler ikke at gåturen er meningsløs.

Jeg testet ikke noe særlig av PVP systemet, men de har tenkt litt nytt, noe jeg liker selvom jeg ikke er PVP fan. Det er tre factions man velger mellom rundt level 10, og hver faction kan da ta over byer og sette skattenivå på f.eks crafting i den byen osv, noe som gjør at man kanskje må tenke på hvilken by man er i før man crafter... Og andre kan ta kalle inn til krig for å forsøke å vinne byen.

Men som sagt, alt i alt et spill med mye potensiale, veldig lite feil som jeg fant, men med mange små forbedringer som ville gjort spillopplevelsen bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sesseth skrev (5 timer siden):

Noen som prøvde spillet og kan gi et førsteinntrykk?

Jeg har spilt en del timer, og må si meg delvis imponert, men samtidig skuffet over helheten, verdenen er fantastisk, digger settingen, men det er et par problemer; sålangt i min ferd har jeg slåss mot zombie bønder, zombie pirater, zombie gruvearbeidere, zombie fiskemenn, og zombie zombier, og et snev ville dyr. De gjør stortsett alle det samme med unntak at enkelte kan angripe fra avstand, og noen har skjold. Kampsystemet er svært middelmådig, hvor det stort sett går ut på å trykke venstre museknapp for å angripe med standard 2-5 hit Combo avhengig av våpen, høyre museknapp for å blokkere mot stamina, du kan også utføre heavy attacks men så aldri behovet for det. Etterhvert får du hele 3 aktive skills med hver sin cooldown, de fleste med mellom 10-20 sekunder cooldown, og ingen form for lock on, skills som flytter deg framover skyter deg gjerne forbi fiendene du ønsker å angripe. Der spillet skinner med nye ideer hva angår combat er med buen, eller musketten, disse gir spillet en helt ny feel ihvertfall for min del. Du kan tilsynelatende treffe alt du kan se nærmest uansett avstand om du sikter godt nok og jeg ser for meg dette vil ha mye å si i større pvp scenarioer.

Grafisk ser spillet helt fantastisk ut, og lyddesign er noe av det mest imponerende jeg har opplevd, du kan godt høre folk langt i skogen som hugger, eller folk som sloss et stykke unna og dette hjelper veldig med å gi hele verden liv. Quester fåes i byer nesten utelukkende, og sender deg ut på en liten melkerute for å samle/drepe diverse ting, når du kommer tilbake fra en ferd får du en ny rute med litt større radius enn tidligere. Veldig standard mmorpg greier.

Crafting og gathering virker enn så lenge svært godt gjennomført og det er kanskje det sterkeste aspektet ved spillet foreløpig sammen med hvor lett det er å leve seg inn i verdenen som nærmest oser av liv, det har vært ganske spennende å samle materialer og lage utstyr. Skulle veldig gjerne sett npcer utenfor byene, og en del av sonene du blir sendt til, har de samme kulissene, være seg pirathavner, ruiner, eller gamle gårder.

Skal sies at jeg har spilt stort sett alene, og har begrenset erfaring med pvp i spillet, og har ikke nærmet meg noen slags form for endgame, men fundamentet virker lovende om de klarer å jobbe litt med å få combat til å flyte litt bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette synes jeg var bra med spillet:

- Nydelig grafikk og verden.

- Crafting

- Combat(trenger dog litt finpuss)

Spennende combat system der inspirasjonen virker å komme fra spill som Dark Souls. Du har ikke så mange skills som er vanlig fra tradisjonelle MMOer. Derimot går det mer på å rulle unna i rett øyeblikk å få inn slag når muligheten byr seg. Du kan ha på deg 2 våpen samtidig og bytte mellom dem sømløst. Vært våpen kan bruke 3 aktive skills så du har til sammen 6 aktive skills å bruke i combat. De bruker Skyrims våpen system der du kan plukke opp hvilket våpen du ønsker å bruke for deretter å levle dette opp og samtidig åpne skilltreet til dette våpenet.

Fighting er morsomt i pvp og synes det også funker bra med pve, men de mangler større variasjoner av fiender for pve.

Akkurat nå kan du ikke avbryte en skill når du har valgt dette. Velger du å slå istedenfor å rulle unna må du fullføre dette angrepet. Her håper jeg de legger til en liten usynlig timer i starten av av vært angrep der du har mulighet til å avbryte for å smette unna i stedet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig flott og fint men mye lagg ved større kamper og ekstremt mye grinding selv i Beta og man vet det bil bli ennå mer etter launch.

Factions delen er omtrentlig kun for å ha wars og den slags, liten betydning for annet. Man kan spille alle klasser og variasjoner i alle Factions.

Det som får meg til å kanskje holde meg unna var at de såpass sent i utviklingen ikke har fikset mange exploits.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg fikk litt sånn Sea of Thieves vibes når jeg spilte. Du har en stor og flott verden, men du gjør bare de samme tingene om og om igjen uten noe variasjon. Dra dit og drep de samme fiendene og repeat. Spillet er også alt for enkelt og jeg døde bare en gang i mine 40 timer og der var når jeg sprang rett på en forvokst alligator. Jeg fant ut neste gang at jeg skulle bruke bue og da kunne jeg bare stå der å skyte uten at den angrep meg. Spillet har mye potensial, men sånn som det er nå så sier jeg pass. Kommer kanskje til å sjekke det ut igjen om noen år når det forhåpentligvis har modnet litt.

Lenke til kommentar

Blir så forbanna... Og samtidig litt flau over meg selv. Hvem hadde trudd at jeg kunne falle slik for et mmo igjen.

Helt siden Classic Wow har jeg "lengtet" etter et mmo som passer meg. New World tok meg med storm og jeg klarer knapt å vente til spillet kommer. Er litt redd for fremtiden med tanke på cash shop men eller så har jeg ikke koset meg så mye i et mmo siden Wow classic eller SWG.

Men fra hva betaen viste meg så klarer jeg ikke å se hvorfor de velger å utsette spillet igjen. Joda det var noen bugs og balance issues men sammenlignet med andre mmo så var denne betaen veldig bra. Blir spennende å se hvordan spillet blir utviklet videre. På dette stadie er det kun cash shop som kan drepe spillet for min del.

Det ble mye bråk når de prøvde seg på å selge boost og currancy så Amazon sa at de ikke kom til å gjøre det i år. Så bare å vente til januar og se hva som kommer da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...