Gå til innhold

AMDs FidelityFX Super Resolution støtter nå spill laget i Unity og Unreal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke jeg vil si at de gjør det samme. De har kanskje samme mål- å oppskalere/mer fps. Men nvidia nærmer seg langt mer rekonstruering av bilde enn det AMD gjør. Jeg er litt der at TAA upscaling kanskje er et bedre valg enn amd i sånn nåværende form. Men jeg håper på forbedringer etter hvert. Det er uansett gode nyheter.

Lenke til kommentar
On 7/16/2021 at 10:23 PM, pantrax said:

Tror ikke jeg vil si at de gjør det samme. De har kanskje samme mål- å oppskalere/mer fps. Men nvidia nærmer seg langt mer rekonstruering av bilde enn det AMD gjør. Jeg er litt der at TAA upscaling kanskje er et bedre valg enn amd i sånn nåværende form. Men jeg håper på forbedringer etter hvert. Det er uansett gode nyheter.

Forskjellen er at AMD's løsning fungerer på omtrent alt av PC og konsoll-hardware gitt ut de siste 5 år. Nvidias løsning krever propertiær hardware og fungerer på én serie dritdyre skjermkort til PC som er nær umulig å få kjøpt. Om Nvidias løsning ikke var bedre, hadde det virkelig vært en falitterklæring.

Endret av likferd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
18 minutes ago, likferd said:

Forskjellen er at AMD's løsning fungerer på omtrent alt av PC og konsoll-hardware gitt ut de siste 5 år. Nvidias løsning krever propertiær hardware og fungerer på én serie dritdyre skjermkort til PC som er nær umulig å få kjøpt. Om Nvidias løsning ikke var bedre, hadde det virkelig vært en falitterklæring.

2 serier, 20xx og 30xx serien.

Lenke til kommentar

Joda, TAA upscaling er også tilgjengelig for alle med litt vilje/ressurser. Blir artig å se hva som skjer på den fronten- tipper det blir mindre av det for det er enklere å bruke amds løsning? Hvem vet. Synd det, men jeg håper som sagt FFX kommer seg over TAA i det minste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...