Gå til innhold

The Witchers andre sesong slippes på Netflix ­17. desember


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fraværet av kommentarer i kommentarfeltet sier vel sitt om den mottakelsen av denne serien? De gikk ut for høyt da de hevdet seg i samme liga som Got. Personlig synes jeg storyen er så oppstykket at det framsto som Geralt bare bekjempet random "monstre" hver episode. Husker ikke hvordan hovedplottet sluttet engang...

Lenke til kommentar
2 hours ago, LoveAss said:

Fraværet av kommentarer i kommentarfeltet sier vel sitt om den mottakelsen av denne serien? De gikk ut for høyt da de hevdet seg i samme liga som Got. Personlig synes jeg storyen er så oppstykket at det framsto som Geralt bare bekjempet random "monstre" hver episode. Husker ikke hvordan hovedplottet sluttet engang...

At du ikke greier å følge med på serien er ikke seriens problem.  De valgte å starte serien basert på de to første novelle samlingene. Man kan diskutere om det var et godt valg eller ikke, det endelige svaret får man når sesong 2 kommer og man kan se det i helhet.

Mangel på kommentar er fordi desember er jævlig lenge til og sånn som verden går nå, vil halvparten av oss være døde, før sesong 2 begynner. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
8 hours ago, Gunfreak said:

At du ikke greier å følge med på serien er ikke seriens problem.  De valgte å starte serien basert på de to første novelle samlingene. Man kan diskutere om det var et godt valg eller ikke, det endelige svaret får man når sesong 2 kommer og man kan se det i helhet.

Mangel på kommentar er fordi desember er jævlig lenge til og sånn som verden går nå, vil halvparten av oss være døde, før sesong 2 begynner. 

Halvparten av oss være døde faktisk xD Hvilken verden lever du i?

Lenke til kommentar
LoveAss skrev (18 timer siden):

Fraværet av kommentarer i kommentarfeltet sier vel sitt om den mottakelsen av denne serien? De gikk ut for høyt da de hevdet seg i samme liga som Got. Personlig synes jeg storyen er så oppstykket at det framsto som Geralt bare bekjempet random "monstre" hver episode. Husker ikke hvordan hovedplottet sluttet engang...

Sier ingenting om mottakelsen. Ikke alle som får med seg alle tråder her på forumet, selv ikke de av oss som er mest aktive. Jeg digget sesong 1. Ikke lest bøkene eller spilt spillene, men digget serien. Samme med samboeren og alle andre jeg kjenner som har sett serien. Har sett sesongen om igjen 3 ganger.

De er kanskje ikke på nivå med GoT S1-4, men de er bedre enn GoT S5-8.

Lenke til kommentar

Med første blikk så ser det ut som mye bedre produksjonskvalitet, og takk for det. Syntes første sesong hadde utrolig mange B øyeblikk, hvor det nesten føltes ut som en parodi av noe. Nilfgaard rustningen!

Men alt i alt syntes jeg sesong 1 var svak, og casting var bare så som så. Spennende å se om de har utnytta suksessen bak serien og tar det ett steg videre og om manuset er litt strammere og mindre hva skal man si? fornærmelse av kildematerialet.

Lenke til kommentar

Eg har tru på at sesong 2 blir langt betre når ein får ei litt meir linær historie og forholde seg til, samt at produksjonskvaliteten kanskje blir betre.

Eg er for øvrig einig i kritikken til sesong 1 om at den var vanskeleg å følge. Eg er heilt sikker på at sesongen hadde blitt langt betre om ein hadde lagt opp sesongen på ein annan måte. Enten så burde sesongen våre lagt opp kronologisk slik at historia var lettare å følge, eller så burde serien tatt seg betre tid til å forklare sekvensane betre. Enten ved å enkelt og greit tidsbestemme sekvensane med årstal, ved å tydelegjere både karakternamna og familierelasjonane slik at ein har nokre tidsmessige knaggar å henge historia på, eller ved å bruke meir effektar og sminke til å understreke aldersforskjellar og vise alderen til dei karakterane som blir eldre.

Det var nok tenkt at ein skulle få ei WOW-effekt på slutten der alle bitane falt på plass i det ein skjønte korleis tidslinja eigentleg hang saman, men denne effekten lyktes ikkje serieskaparane med. Det blei ingen reaksjon på den vrien av typen vi fikk i Fight Club eller The Sixt Sense som fekk til dette langt betre.

The Witcher universet er komplisert nok med karakterar som knappast blir eldre, magi og monster, samt eit forholdsvis komplisert politisk miljø, ein oppstykka fortellarstil gjorde nok at mange falt av sesong 1.
For å samnanlikne med Game of Thrones så var den serien langt meir tilgjengeleg for vanlege sjåarar ettersom serien var ganske linær der ting skjedde i rett rekkefølge, magi/monster-elementa var så små at ein lett kunne følge handlinga likevel, og universet var så velkjent at store delar av serien kunne nok like gjerne våre kostymedrama satt til middelalderen.

Lenke til kommentar

Gjør ikke meg noe at ting ikke er super tilgjengelig for absolutt alle. Hadde ingen problemer å forstå tidslinjen når de dryppet info underveis i serien. Og jeg har ingen erfaring med kildematerialet.

Det blir litt som med Tenet og Inception. Gjør man det enda mer tilgjengelig så mister det litt av magien.

Enig i det rundt Nilfgaard og kostymene. De så teite ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Comma Chameleon said:

Gjør ikke meg noe at ting ikke er super tilgjengelig for absolutt alle. Hadde ingen problemer å forstå tidslinjen når de dryppet info underveis i serien. Og jeg har ingen erfaring med kildematerialet.

Det blir litt som med Tenet og Inception. Gjør man det enda mer tilgjengelig så mister det litt av magien.

I Tencent og Inception var det et poeng i måten historien ble fortalt på. Det var det ikke i The Witcher. Selv om det ikke var direkte vanskelig å forstå tidslinjen ble historien bare rotete uten å oppnå noe med det. Det ødela også mye for karakterutviklingen, spesielt dersom du ikke kjenner historien fra før. 

Sesong 1 hadde noen gode øyeblikk, men som helhet var det en ganske så middelmådig serie. Uten en god Henry Cavill i hovedrollen kunne dette fort blitt slakt.  

Endret av Reg2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...