Gå til innhold

– Fremtiden for Assassin's Creed er én plattform som hele tiden oppdaters, ikke ulikt GTA Online og Fortnite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forandring trengs uansett, Ta Valhalla fks, ufattelig kjedelig. De siste 3 spillene er bare en kopi av seg selv.  Har sløst bort alt for masse penger på disse spillene desverre. Har lært meg å kjøpe de rabattert men uansett.  Likte Origins vel og merke men spillte aldri gjennom det. De er rett og slett for store.  Valhalla spillte jeg noen timer i Norge før det ble slettet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ubisoft vil lage en "plattform" der de ikke trenger å lage et "nytt" spill annenhvert år, i stedet bare selge grinding, time savers og "utvidelser" til ågerpris.Mest mulig penger for minst mulig spill. Men Ubisoft har jo lenge sagt at de skulle ønske alle spillene deres var som mobilspill: samme dritten hele veien, hvor folk betaler for å "spare tid", og så drypper det ut litt nytt "innhold" i ny og ne, så dette kommer jo ikke akkurat som noen overraskelse.

Synes synd på ungdom i dag som aldri har visst om annen måte å lage spill på enn dette. Sjokk at pengefolka greide å kjøre dette også rett i grøfta, gitt 👌🏻

 

3 hours ago, Ghost pirate LeChuck said:

Forandring trengs uansett, Ta Valhalla fks, ufattelig kjedelig. De siste 3 spillene er bare en kopi av seg selv.  Har sløst bort alt for masse penger på disse spillene desverre. Har lært meg å kjøpe de rabattert men uansett.  Likte Origins vel og merke men spillte aldri gjennom det. De er rett og slett for store.  Valhalla spillte jeg noen timer i Norge før det ble slettet. 

Stemmer, det er egentlig bare reskins, koster skjorta, en arm og halve nyra, og tar eeeeeeeeviglang tid å bli ferdig med. AC-spillene er skikkelig tiltalende når man ser for seg spillet (de historiske settingene osv), men utførelsen blir hver gang bare mer og mer som en jobb og en liste med gjøremål i stedet for faktisk gøy. Og dette skal jo bli enda større. Hele poenget med disse spillene er at du ikke skal gjøre annet enn å spille akkurat dette spillet. Såkalt "engagement". Du skal kun spille AC. Ett hvert minutt du ikke bruker på AC er ansett som "tap" for Ubisoft (eller et hvilket som helst annet såkalt "live service" type spill).

Derfor får du bonus for å logge inn hver dag og gjøre 3 games elns på mange spill, eller for å gjøre daily quests som i WoW, osv. Alt, desperat, for å få deg til å bli værende. Det er knekkende likegyldig om du faktisk synes det er gøy, eller om de som selger det tror det er gøy, så lenge de greier å holde på deg har de oppnådd det de ville.

Endret av Snøspade
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Interessant nok så mangler de siste 3 spillene selve essensen at hva et godt spill, film eller bok behøver. En skikkelig god story. 

De aller første spillene hadde det i bøttevis. Et sykt kult konsept med Miles, hans forfedre, religion og historie og bleeding effecten. Det skulle vel opprinnelig være en trilogi (?), så sluttet forfatterne. Og Ubisoft tok over skallet. Minner om hva som skjedde med Star Wars etter Lucas ga fra seg stafettpinnen. Eller Apple etter Steve Jobs. Essensen mangler, kjernen, idéene, nyskapingen. Istedet er det rehash etter rehash.

Endret av Kenny Bones
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sitat

Heller enn å fortsette å gi stafettpinnen videre fra spill til spill, tror vi virkelig at dette gjør det mulig for en av Ubisofts mest elskede serier å utvikle seg i en mer integrert og samarbeidsfokusert retning som fokuserer mindre på studioer og mer på talent og lederskap, uansett hvor man er i Ubisoft. Og viktigst av alt: Assassin's Creed har alltid blitt utviklet av multikulturelle team med forskjellige bakgrunner og perspektiver som har påvirket fremstillingen av figurene, områdene og kulturene. Selv om vi vet at det fremdeles er rom for å bli bedre, tror vi at denne nye strukturen gjør det mulig for oss å sikre at diversiteten og representasjonen i våre team fortsetter å vokse og matche våre fans, sier Nathalie Bouchard som er leder i Ubisoft Quebec, og Christophe Derennes som er leder i Ubisoft Montreal. 

Tror jeg aldri har lest så mye svada i ett avsnitt før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snøspade skrev (1 time siden):

Ubisoft vil lage en "plattform" der de ikke trenger å lage et "nytt" spill annenhvert år, i stedet bare selge grinding, time savers og "utvidelser" til ågerpris.Mest mulig penger for minst mulig spill. Men Ubisoft har jo lenge sagt at de skulle ønske alle spillene deres var som mobilspill: samme dritten hele veien, hvor folk betaler for å "spare tid", og så drypper det ut litt nytt "innhold" i ny og ne, så dette kommer jo ikke akkurat som noen overraskelse.

Synes synd på ungdom i dag som aldri har visst om annen måte å lage spill på enn dette. Sjokk at pengefolka greide å kjøre dette også rett i grøfta, gitt 👌🏻

 

Stemmer, det er egentlig bare reskins, koster skjorta, en arm og halve nyra, og tar eeeeeeeeviglang tid å bli ferdig med. AC-spillene er skikkelig tiltalende når man ser for seg spillet (de historiske settingene osv), men utførelsen blir hver gang bare mer og mer som en jobb og en liste med gjøremål i stedet for faktisk gøy. Og dette skal jo bli enda større. Hele poenget med disse spillene er at du ikke skal gjøre annet enn å spille akkurat dette spillet. Såkalt "engagement". Du skal kun spille AC. Ett hvert minutt du ikke bruker på AC er ansett som "tap" for Ubisoft (eller et hvilket som helst annet såkalt "live service" type spill).

Derfor får du bonus for å logge inn hver dag og gjøre 3 games elns på mange spill, eller for å gjøre daily quests som i WoW, osv. Alt, desperat, for å få deg til å bli værende. Det er knekkende likegyldig om du faktisk synes det er gøy, eller om de som selger det tror det er gøy, så lenge de greier å holde på deg har de oppnådd det de ville.

Spilling skal være GØY. AC er bare grinding for å bli ferdig... 

Returnal, det er gøy det ;) 

Lenke til kommentar

Veldig spent på utførelsen av dette samt tror jeg dette er det neste logiske steget å ta serien. Alle de siste tre spillene i serien har satt salgsrekorder og er de spillene i serien som har plukket opp nye fans, spesielt Odyssey.

Det har også blitt bedre støttet etter lansering enn resten av serien som jeg også setter pris på. Med Odyssey som hadde 6 betalte episoder med tillegg og mye gratis innhold imellom de (Tales of Greece) i tillegg til den nye modusen Discovery Mode som viser frem og lærer bort alt det ubisoft har forsket på av tradisjoner og kultur for epoken, som gjorde at jeg fortsatte å ha spillet installert måneder lengre enn resten. Valhalla følger trutt og de har anonsert et ekstra år med tillegg.

Når Infinty lanseres kommer denne RPG opskriften Origins begynte med ha vart nesten like lenge som 1-Syndicate epoken. Dette er Assassins Creed nå og det neste logiske steget vil jo være å ha lengre hale på spill. Jeg stiller optimistisk til at Infinty vil ta serien i rett retning. Og om du er uenig er det helt greit, jeg har stor forståelse for at de blir for store og kjedelige for noen, og det er greit. Da er ikke Assassins Creed for deg lengre.

Det eneste som oppsto fra dette som er hårreisende er at det ennå jobber sexpester der, også i høyere stillinger. Det er det og skal det være nulltolaranse for slik upassende oppførsel, ennå mer i lederstillinger.

Ouf dette ble langt, kort fortalt, fan av serien og gi sparken til sexpestene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 hours ago, Fleskelars said:

Det har kommet dithen at jeg nå nesten utelukkende spiller gamle spill samt indie-spill på steam , skal man spille noe med essens omdagen . Tror jeg ikke er alene om dette , vi i aldersgruppen 40-50 år som har blitt med hele utviklingen i denne industrien.

Jeg spiller nesten bare VR spill om dagen, og med noen få unntak er dette indie eller semi indie spill, skal ikke påstå at alle er godt laget på det tekniske, men det er noen fantastiske oppevesler, man merker dette er virkelig noe folk brenner for når de lager et VR spill og det merkes når man spiller, det er også fantastisk nyvinning og oppfinnsomhet i dette spill media jeg bare ikke finner i vanlige spill lengre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
50 minutes ago, MOO- said:

Driver å spiller Unity nå, for første gang siden Launch - Det er jo faktisk et veldig bra spill nå som de fleste bugsa er fiksa. Er noen igjen men har ikke hatt denne følelsen av å være en snikmorder siden ACreed 1-2-Brotherhood.

Unity gjør noe bra og masse dårlig, spillet føles ut som latmanns arbeid.(alle skytevåpen har nøyaktig samme stats)
De har gitt masse skytevåpen til fiender som elsker å skyte på deg, men har fjernet det mest effektive forsvaret mot skytinga(det at man kan gjemme seg bak noen) Så ofte løper man bare rundt og rundt noe mens de plaffer etter deg, så dreper du en, så løper du rundt og rundt igjen. 
Men de gjorde jo faktisk mele combaten ganske bra, men så måtte de ødlegge andre ting. Unity er et perfekt eksempel på hvorfor AAA spill trenger ekte mod støtte, Unity kunne blitt et fantastisk bra spill, om de bare hadde lagt opp for at moddere kunne fikse og triske med spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...