Gå til innhold

Rykte: – Grand Theft Auto VI skal komme ut i 2025, og kan ha et bykart som endrer seg over tid, ikke ulikt Fortnite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kommer til å nærme meg pensjonsalderen innen GTA VII kommer om de fortsetter i samme tralten, altså. Med 12 år mellom titlene foreløpig synes jeg strengt tatt ikke man kan kalle det en serie, det blir mer som enkeltstående spill. Jeg kan heller ikke se at det ekstremt lave tempoet til R* og Bethesda kan forsvares med kvaliteten på produktene. Jeg synes ikke spillene er morsommere i dag enn da de kom tre ganger så ofte. Særlig RDR2 har mye som irriterer meg grenseløst, og GTA Online er ikke noen høydare selv om idéen er god. R* burde kutte ut alt dillet og fokusere på det de er gode til.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Virker som de fleste ser tidslinje fra gta V til gta vi, mens den egentlige må sees i sammenheng med rdr2. Utviklingen med gta vi kan ikke starte før rdr2 var ferdig.

Legg på at de kanskje prøver å ha bedre arbeidsvilkår for å ikke miste ansatte eller bli saksøkt eller noe, så er det ikke rart det tar tid.

Det at GTA V fortsatt er et kanonbra og morsomt spill sier mye. Vi har alt å tjene på at de bruker tiden sin på neste GTA.

Det føles kun lenge ut pga rdr2. Det vi 'egentlig' venter på er Gta 7. 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Det at GTA V fortsatt er et kanonbra og morsomt spill sier mye. Vi har alt å tjene på at de bruker tiden sin på neste GTA.

GTA V (2013) er mer et eksempel på at man kan utvikle kanonbra spill på fem år (GTA IV 2008).

Reduksjon av overtidsbruk fremstår som beleilig unnskyldning. Det kan ikke forklare hvorfor utvikling tar syv år ekstra.

Årsaken til at GTA VI lar vente på seg handler nok om at GTA V skal melkes lengst mulig. Høy inntjening og lav kostnad. Betalt online-spill gjør at Rockstar ikke behøver å lage nye spill for å tjene penger på samme måte som før.

Endret av Donkey Kong
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Gleder meg. GTA 5 er den beste så langt i serien, og eg har vel spelt igjennom single playeren 5 ish ganger. Både på PS3, PS4 og på PC. Blir ein gang til om dei oppgraderer det til PS5.

Har eit par hundre timer i Online delen og. Bra konsept, gøy når det funker, men som dessverre blei ødelagt av "grind" og latterlige lastetider.

Blir spennande å sjå kva dei kjem med. Forventer ikkje annet enn eit mesterverk.

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Du får gjerne forklare hvor de 7 ekstra årene kommer fra. Artikkelen sier 2025. RDR2 kom ut sent 2018. Det er 7 år. Altså 2 år mer enn gta v.

Å trekke inn RDR2 gir kun mening hvis Rockstar ikke har mulighet til å lage ulike spill parallelt. Det er selvsagt ikke slik at Rockstar først fikk mulighet til å utvikle GTA VI etter at RDR2 var ferdig.

Historien viser jo det.

GTA IV (2008) RDR (2010) GtA V (2013). Fem år mellom spillene, med RDR i mellom.

GTA V (2013) RDR2 (2018) GTA VI (2025).

12  år mellom spillebe, med RDR2 i mellom.

Derfor 7 år ekstra 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rdr2 er jo fantastisk stort i forhold til forrige rdr. Forskjellen er også at GTA V har blitt videreutviklet hele dens levetid i gta online.

Så rdr2 pluss gta online gjør at ting tar tid. Men det er ikke 100% arbeid på gta vi helt fra gta V.

Så de årene du kommer med stemmer ikke. De bruker ikke 12 år på å utvikle gta vi. 

Akkurat som at elder scrolls 6 ikke har vært i utvikling siden 2011.

Lenke til kommentar

Regner med dette er fake news ja! men man kan regne med det er noen år unna forsatt. Desverre tror jeg at det først kommer på konsoll før dem lanserer det på pc. Så ja, kanskje det kommer til pc i 2025 men på konsoll i 2023/2024

Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (3 timer siden):

Det er nettopp poenget mitt. De har ingen hast med å utvikle GTA fordi de tjener godt på GTA V online.

Ikke kun fordi de tjener penger, men også fordi det og rdr2 tar av kapasiteten. 

Husk at de skal overgå GTA V. Det er ikke en liten oppgave.

Nå sier jo noen over at disse ryktene ikke stemmer, så kan jo hende det kommer ut 1-2 år før. Likevel gir det mening hvis det blir 2025 

Lenke til kommentar

Det finnes ikke en celle i kroppen min som tror på at GTA 6 er under utvikling. Det et bra naivt å tro det drøyer pga de ønsker å skåne arbeiderne for overtid.

De jobber med å porte PS3-spillet GTA 5 til nok en konsollgenerasjon. Den eneste grunnen til å gjøre det, er fordi de forventer å tjene masse penger på det. Derfor jobber de ikke med GTA 6. Det koster spinnvilt mye penger å porte spillet når det tar så lang tid, noe som av åpenbare årsaker betyr at R* planlegger å tjene penger på GTA O og Shark Cards i mange år fremover. For å fortsette å tjene penger på Shark Cards, er de avhengig av å holde liv i GTA O på de nye konsollene. Hvordan gjør de det? Ved å fortsette å utvikle tullete nye ting å bruke penger på i GTA O. Ergo, GTA 6 og utviklingen av det kommer til å drøye enda lenger.

Først når folk begynner å slutte å kaste penger etter GTA O og inntektene svikter, vil de flytte utviklingsressurser over til GTA 6. Men selv ikke da vil det være en brå overgang hvor alle slutter i GTA O. Det blir gradvis, noe som igjen medfører enda lengre ventetid på GTA 6. 

Personlig tror jeg derfor at GTA døde da R* mistet nøkkelpersonene til franchisen. GTA O lever så lenge fordi de ikke har noen god plan for hvordan GTA 6 skal være. Det som gjorde serien så bra var tross alt at de tok samfunnet på kornet med treffende satire. Det får de ikke til når de bruker så lang tid på å utvikle spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...