Gå til innhold

MIST PSU 350W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, lignet mistenkelig likt et re-branded Forton-Source power :)

Dette stod i inledningen:

 

 

Denne strømforsyningen er en modifisert utgave av Fortron/Source sin FSP35060PN. Modifiseringen består i at viften er byttet ut med en PAPST 4412FGM, det er lagt til en SATA strømkontakt, og den har godkjenning fra NEMKO. Utover det er det samme strømforsyningen.

Lenke til kommentar
Hmm, lignet mistenkelig likt et re-branded Forton-Source power :)

Dette stod i inledningen:

 

 

Denne strømforsyningen er en modifisert utgave av Fortron/Source sin FSP35060PN. Modifiseringen består i at viften er byttet ut med en PAPST 4412FGM, det er lagt til en SATA strømkontakt, og den har godkjenning fra NEMKO. Utover det er det samme strømforsyningen.

Ja og jeg mener å ha sett AKKURAT det poweret i Packard Bell sine siste modeler av PC'er. Om det er det samme kan jeg fort finne ut av neste gang jeg har en slik maskin på benken.

 

Tviler litt på at MP har så stor innflytelse på Forton-Source at de legger om produksjonen sin kun for dem, så sjansene for at det er helt likt er rimelig god.

 

Om det er likt vil det være kun en re-brand og ikke stort mer ;)

 

Men det er ikke helt det som er poenget. Det er et bra power uansett hvilken merke lapp det er på siden ;)

Endret av Pritorian
Lenke til kommentar

Lurer alikevel på et par ting. Dette poweret er i utgangspunktet et 350 w - FSP350-60PN.

Det som er merkelig da er at denne testen oppgir andre strømverdier iforhold til orginal poweret.

 

Her er eksempel Aopen : 12V - 16 A, 5V - 30/25 A, 3,3V - 21/28 A

Her er eksempel Mist : 12V - 18 A, 5V - 30/? A, 3,3V - 28/ ? A

 

 

Spesielt +12v 18A kontra 16A på Aopen. Dette nevnes i testen : Legg merke til at +12v kan belastes med opptil 18 Ampére.

 

Mitt spørsmål er om dette er korrekte opplysninger ?

 

Mr Flower - power

Lenke til kommentar
Denne "lyspæretesten" hva pærer bruker dere på denne testen

og er det bare på 12v railen?

Og hvis dere testet den på alle spenningene, da vil jo det ikke gå 4A gjennom hver pære på andre enn 12v da. :dontgetit:

Siden det vil gå mindre strøm igjennom pærene ved lavere spenning

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar

Jeg har forholdt meg til spesifikasjonene som oppgis hos leverandøren.

 

"Lyspæretesten" har kort og godt som målsetning å belaste PSU'en så nært opp til grenseverdiene som mulig. Det er ingen vitenskapelig test, og det er garantert bedre måter å gjøre det på. Men inntil vi får pønsket ut noe bedre, må vi bruke rimelige og relativt greie metoder.

 

Og som det står i testen: PSU'en er en modifisert Fortron/Source.

 

Når det gjelder støynivå, har vi ikke målt noen verdier - men den er såpass stillegående at den slipper glatt igjennom. Og jeg er KRESEN når det kommer til viftestøy!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...