Gå til innhold

TILBAKEBLIKK: Naughty Dogs bortglemte plattformduo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom liksom aldri helt inn i Jack and daxter.

Spillet føltes litt for løst, som om man manglet noen virkelig fremgang.

 

For meg ble det spilt langt mere ratchet & clank.

Som er litt gøy med tanke på samarbeidet mellom insomniac og naughty dog.

Lenke til kommentar

Greit tilbakeblikk, men syns det ble litt mye J&D: TPL, litt lite Jak 2 og nesten ingenting Jak 3 eller X. En interessant observasjon er at grunn-gameplayet holdt seg ganske likt fra Jak 1-3, selv om setting, story og generell tone endret seg nokså markant. Introduksjonen av skytevåpen endret heller ikke noe særlig på gameplayet, spillene var fortsatt en kombinasjon av plattforming, utforsking, puzzles og kjøring/racing.

Lenke til kommentar

Jeg likte mysteriet i Jak & Daxter LPL, den mørke stilen i Jak 2 og mekaniken i Jak 3. Jeg likte hvordan Daxter (psp) var en prologue til Jak 2 men jeg kom aldri borti Jak X. Lost frontier var tja, random, greit nok det var nye ECO krefter og flyve brett, men histoiren hang nesten ikke på gren og så kjedelig at man ikke husker hvordan den var.

Plotene kronologisk rekkefølge

 

J&D LPL: Prøve å gjøre Daxter normal igjen etter å falt i tønne med Dark ECO.

Daxter (psp) : Etter LPL så finner de teknologi for å reise igjennom portaler men en liten twist og Daxter må redde Jak.

Jak 2: Etter å vært fanget og har blitt "toturert" og pumpa med Dark ECO vil Jak ha hevn men han og Daxter hjelper også en liten gutt og eldre mann også finner de ut at de har blitt kastet inn i en ukjent tid.

Jak 3: Etter å ha blitt utkastet fra byen fra Jak 2 pga Jak sin "Dark ECO" kraft og finner ut mer om hans fortid, hvem han er/var, fienden er en teknisk romvesen rase og hvorfor Daxter ikke "døde" etter Dark ECO tønna fra LPL.

Jak X (fra det jeg har hørt/sett) : Etter hendelse i Jak 3 så ble Jak & co invitert av datteren til ene "mafia/gangster" bossen og finner ut at de har blitt forgiftet og et opptak av bossen forklarer at de må kjøre i kappløp for å få tak i motgift.

Lost Frontier: Ting har gått sørover og Jak, Daxter og Keira reiser rundt og prøver å fikse/rette opp ting igjen. (og det er alt jeg husker fra minne)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...