Gå til innhold

Apple med fargerik mini-iPod


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På apple.com står det at den skal koste 249$, det blir jo ca 1700NOK. Legges det på 800kr for salg i Norge da? hadde vært fint med denne til ca 1700 da:)

En grei regel er å gange med 10 for å få norske priser når man ser på hardware priser i usa. Hvis du for eksempel leser et review av et skjermkort, og prisen oppgis til 200$, så vil prisen i Norge komme veldig nære 2000 kroner. Slik var det for eksempel med 9600XT...

 

Ellers er jeg enig i at 2500 ble litt mye, tatt i betraktning prisen på den vanlige iPod'en. Men for meg er det et skritt i riktig retning. Jeg trenger ikke 40 gig, 1,5 er akkurat passe. Men prisen må ned.

 

Men det er ikke helt riktig at alt av tilbehør til iPod også passer til iPod mini. Media Reader'en kunne ikke brukes på mini'n, og det er jo trist for det var den mest interessante av dem, også...

Lenke til kommentar
På apple.com står det at den skal koste 249$, det blir jo ca 1700NOK. Legges det på 800kr for salg i Norge da? hadde vært fint med denne til ca 1700 da:)

Husk merverdiavgift, emballasjeavgift, norsk særavgift, fordelsbeskatning for eie av egen mp3spiller, distriktsutjevningsavgift, miljøavgift for ikke å snakke om diverse etiske verdikommisjonsavgifter.

Lenke til kommentar
På apple.com står det at den skal koste 249$, det blir jo ca 1700NOK. Legges det på 800kr for salg i Norge da? hadde vært fint med denne til ca 1700 da:)

Husk merverdiavgift, emballasjeavgift, norsk særavgift, fordelsbeskatning for eie av egen mp3spiller, distriktsutjevningsavgift, miljøavgift for ikke å snakke om diverse etiske verdikommisjonsavgifter.

Legger man med mva så er den oppe på 2100 og med andre diverse avgift så blir jeg ikke overrasket om den kommer til å koste 2500. Ipod har jo aldri vært kjent med å være billig akkurat...

 

Kommer den under 2000 skal jeg vurdere den. Er den nærme 1500 skal jeg kjøpe den og er den over 2000 er det bare å glemme.

Lenke til kommentar

I skrivende stund finnes det ingen informasjon om når iPod Mini kommer til Norge - selv ikke den norske versjonen av AppleStore har noen informasjon de nye spillerne enda.

 

Tja.. "Available to order in the US now. Available worldwide in April." (fra AppleStore US. Apple bruker å være rimelig flinke til å holde seg til sine egne frister.

 

Jeg synes keynoten var rimelig bra. iLife er en software-pakke med mening, og prisen er helt latterlig lav, kun $49 for alt det snadderet. Det skal også nevnes at Steve Jobs er en ufattelig kul kar. :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Hvis den kommer på 2500 i Norge, så er jo dette bare noen hundrelapper mindre enn der de skal ha for en iPod med 15 GB. Høres ikke ut som god butikk, men folk vil vel ha det nye og hippe uansett. Innen denne kommer til Norge har de kanskje satt ned prisen uansett, så den blir litt mer rimelig proporsjonert i forhold til de andre.

Lenke til kommentar
Jeg skal til USA snart... og Dollarkursen er jo ok lav for tiden. Er det bare de $250 jeg betaler eller er det masse annet avgift og sånt også?

Vet ikke hvordan det funker i USA med taxfree? Uansett skal du vel egentlig betale for varer du tar med deg inn i landet verdt over et visst beløp, men du bærer selvsagt ikke din nye ipod i orginalembalasje i en pose som lyser shopping....

 

Spørs jo da om de begår en sleip en ang. batteriet på denne også da... Den "batteri-skandalen" er mitt største (og avgjørende) ankepunkt mot iPod når det gjelder et evt. kjøp av mp3-spiller

her er visst noe som har godt meg hus forbi... kan du utdype dette nærmere..

http://www.ipodsdirtysecret.com/

 

Dette batterigreiene gjelder forøvrig tidligere utgaver av ipod såvidt jeg vet, og dessuten kan man nå bytte ut batteriet.

Endret av NuB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...