Gå til innhold

Flere Need for Speed-spill fjernes fra nettbutikkene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er dessverre en av mange negative sider ved dagens spill. Spill forsvinner fra hyllene og nettbutikker pga servere blir lagt ned eller lisensene til deler av spillmusikken enten utløper eller blir for dyr å videreføre. Andre ting som at spillutviklere bytter eiere men ikke får med seg tidligere spill IPer er også en verkebyll (No One Lives Forever franchisen gjør spesielt vondt for undertegnede). 

Jeg skal ikke være blåøyd og påstå at spill var bedre før, for det var de jevnt over ikke, men spill var mye enklere før og det man kjøpte fikk man beholde uendret for all fremtid, på godt og vondt. 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Need for speed var bedre før. Nå er de så arcade i spillefølelsen at jeg blir i dårlig humør av å spille de. Payback hadde kjip spillfølelse, og skulle tro de som hadde lagd karakterene aldri hadde møtt ett ekte menneske før, også kommer Heat som er pittelitt bedre på karakteren, men til og med værre på kjørefølelsen. Så skuffa, håper de legger litt mer fokus på realitet i neste spill!

Lenke til kommentar
S.Bunny skrev (22 minutter siden):

Need for speed var bedre før. Nå er de så arcade i spillefølelsen at jeg blir i dårlig humør av å spille de. Payback hadde kjip spillfølelse, og skulle tro de som hadde lagd karakterene aldri hadde møtt ett ekte menneske før, også kommer Heat som er pittelitt bedre på karakteren, men til og med værre på kjørefølelsen. Så skuffa, håper de legger litt mer fokus på realitet i neste spill!

NFS har vel alltid hatt en arkadefølelse? NFSII var på ingen måte realistisk, men kjørefølelsen har vært ålreit gjennom mange spill.

 

Når de bestemmer seg for å avslutte salg av spill, så syns jeg de burde legge det ut som gratis nedlasting, evt. gjøre kildekoden tilgjengelig for utviklere. Da kunne det kanskje ha dannet seg et OpenSource miljø rundt spillet, der det blir oppdatert for nye plattformer og grafikk-APIer.

Det er synd for alle når en utgiver bestemmer seg for å fjerne spillet fra butikker og hindre at nye generasjoner kan prøve gamle spill uten å måtte piratkopiere dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...