Gå til innhold

The Witcher 3-sjefen forlater CD Projekt etter anklager om mobbing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Lurer på om CD Project Red vil noen gang bli i stand til å skape et nytt "Witcher 3", etter å ha mistet så mange av de sentrale arkitektene bak spillet. Har også lagt merke til et økende antall kvinnelige ansatte med lilla og blått hår (et dårlig tegn), og at det hintes om en kvinnelig protagonist i neste Witcher-spill (selv om kun menn kan være en witcher).

Synd å se at CDPR nå preges av de samme kreftene, som ødelegger mye av populærkulturen her i Vesten. Vi ender vel opp med en humørløs og politisk korrekt Witcher 4, uten det autentiske Witcher-universet. Mark my words...

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Geir T said:

Lurer på om CD Project Red vil noen gang bli i stand til å skape et nytt "Witcher 3". Selskapet har mistet mange av de sentrale arkitektene bak spillet. Har også lagt merke til et økende antall kvinnelige ansatte med lilla og blått hår (et dårlig tegn), og at det hintes om en kvinnelig protagonist i det neste Witcher-spillet (selv om kun menn kan være en witcher).

Synd å se at CDPR gradvis fortæres av de samme kreftene, som ødelegger mye av populærkulturen her i Vesten. Vi ender vel opp med en humørløs og politisk korrekt "oppdatert" Witcher 4 gjennomsyret av identitetspolitikk, på bekostning av autentisk og fengende historiefortelling, og den tradisjonelle fantasy-mytologien i Witcher-universet. Mark my words...

Ellers har du det bra? Selv med all undertrykkelsen du føler fra kvinner med blått hår?

I stede for å bry deg om kvinnelige arbeidere, kanskje heller se på den ekte årsakene for CDPR sine problemer og det er rå kapitalismen,  jaget om å blidgjøre aksjonærer og milliardærer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Gunfreak skrev (4 minutter siden):

Ellers har du det bra? Selv med all undertrykkelsen du føler fra kvinner med blått hår?

I stede for å bry deg om kvinnelige arbeidere, kanskje heller se på den ekte årsakene for CDPR sine problemer og det er rå kapitalismen,  jaget om å blidgjøre aksjonærer og milliardærer.

Som vanlig tar du feil. Kapitalisme er hva som gjorde WB, Disney, Netlfix m.fl. mulig, problemet er heller det ideologiske klimaet som råder i store deler av underholdningsindustrien for tiden. Har for øvrig aldri påstått at jeg er undertrykket av kvinner med blått hår, men du har min sympati. Dysleksi er ingen bagatell...

Lenke til kommentar
1 hour ago, Geir T said:

Som vanlig tar du feil. Kapitalisme er hva som gjorde WB, Disney, Netlfix m.fl. mulig, problemet er heller det ideologiske klimaet som råder i store deler av underholdningsindustrien for tiden. Har for øvrig aldri påstått at jeg er undertrykket av kvinner med blått hår, men du har min sympati. Dysleksi er ingen bagatell...

Ah, du er er en av disse, da er du allerede fortapt. Du får nyte tilværelsen om å være redd for alt og alle  bortsett fra det som faktisk trykker deg ned. Du blir sikker en milliardær snart du også.

taper.thumb.jpg.c7251f4a1a2cdba7f3dacc900c0a658c.jpg

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Geir T skrev (1 time siden):

Lurer på om CD Project Red vil noen gang bli i stand til å skape et nytt "Witcher 3", etter å ha mistet så mange av de sentrale arkitektene bak spillet. Har også lagt merke til et økende antall kvinnelige ansatte med lilla og blått hår (et dårlig tegn), og at det hintes om en kvinnelig protagonist i neste Witcher-spill (selv om kun menn kan være en witcher).

Synd å se at CDPR nå preges av de samme kreftene, som ødelegger mye av populærkulturen her i Vesten. Vi ender vel opp med en humørløs og politisk korrekt Witcher 4, uten det autentiske Witcher-universet. Mark my words...

Hva har kjønn og hårfarge med spill utvikling å gjøre? Hvorfor er det et dårlig tegn visst noen har blått eller lilla hår? Jeg tror ikke hårfargen akkurat bestemmer om du er god i en jobb eller ikke 😛

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
TheKims skrev (På 10.5.2021 den 14.54):

Hva har kjønn og hårfarge med spill utvikling å gjøre? Hvorfor er det et dårlig tegn visst noen har blått eller lilla hår? Jeg tror ikke hårfargen akkurat bestemmer om du er god i en jobb eller ikke 😛

Det var åpenbart en litt spøkefull hentydning til karikaturen av moderne feminister og Twitter-aktivister. :)  

Gavekort skrev (På 10.5.2021 den 15.02):

Hva er det du ser som vi ikke ser? For meg så virker det ut som du spekulerer, ikke ser.

Jeg observerer at administratoren her hiver seg inn i tråd, for å angripe en av debattantene. Ikke en særlig profesjonell opptreden, eller hva?

Jeg forstår at en del mangler ymse referanser til dagsaktuell utenlandsk politikk og kultur. Det er lov å gjøre egen research. Anbefaler å sjekke ut "The Critical Drinker" på YouTube - som beskriver dagens kulturkamp i underholdningsindustrien på en velartikulert måte.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Geir T skrev (Akkurat nå):

Jeg observerer at administratoren her hiver seg inn i tråd, ved å angripe en av debattantene. Ikke en særlig profesjonell opptreden fra din side, eller hva?

Jeg skjønner at en del folk her ikke følger så godt med, hverken innenfor politikk eller kultur. Da ser jeg ikke helt hvorfor skal jeg bruke tid på dem, for å forklare ganske innlysende poenger. Du kan for øvrig sjekke ut "The Critical Drinker" på YouTube, som forklarer hva jeg alluderer til på en god måte.

Beklager skal slutte å stille kritiske spørsmål. Jeg har hatt farget tittel lenge nok til å bli immun mot slike hersketeknikker.

Du fremla ikke noe bevis, så jeg tolker det som en spekulasjon. Vil ikke anbefale å bygge realiteten din rundt spekulasjoner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Geir T said:

Jeg observerer at administratoren her hiver seg inn i tråd, for å angripe en av debattantene. Ikke en særlig profesjonell opptreden, eller hva?

Jeg forstår at noen her mangler ymse referanser til utenlandsk politikk og kultur. Da blir det lite interessant å skulle bruke mye tid på å forklare slike relativt innlysende poenger. Du kan for øvrig sjekke ut "The Critical Drinker" på YouTube, som beskriver dagens kulturkamp i underholdningsindustrien på en velartikulert måte.

Først er det blåhårete damer som er ute etter deg. Nå kommer gamer sine administratorer og går etter deg. Du er virkelig undertrykt du, eventuelt paranoid. 

Mange av oss har god kontrol på utenlandsk kultur og politikk,  men vi får kanskje vår info fra litt mer varierte kilder. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Geir T skrev (På 10.5.2021 den 13.01):

 og at det hintes om en kvinnelig protagonist i neste Witcher-spill (selv om kun menn kan være en witcher).

Den eneste logiske måten å ta serien videre på er etter min mening å fokusere på Ciri og hennes historie, det er og noe jeg håper på at blir tilfelle, en mer fleshed out karakter i witcher verdenen skal en lete lenge etter.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Evil-Duck skrev (31 minutter siden):

Det eneste logiske måten å ta serien videre på er etter min mening å fokusere på Ciri og hennes historie, det er og noe jeg håper på at blir tilfelle, en mer fleshed out karakter i witcher verdenen skal en lete lenge etter.

Er uenig, ettersom hennes historie allerede er fortalt, og ved slutten av Witcher 3 så er Ciri altfor OP (over-powered) til å kunne fungere som en ny protagonist. Skal det fortelles en ny historie, så må hun i såfall miste hukommelsen eller evnene sine, men ettersom CDPR gjorde tilsvarende med Geralt i tidligere spill, så blir dette en heller lettvint og "billig" løsning. Da bør CDPR heller skape en helt ny karakter i Witcher-universet i samarbeid med forfatteren, eventuelt lage et mer tradisjonelt rollespill, hvor spilleren selv skaper sin karakter.

...

Til lavmålet overfor: En admin spiller offer, samtidig som han/hun anklager den motsatte part for det samme, etterfulgt av Gunfreak sitt pubertale nonsens. Hvorfor skulle jeg diskutere med folk, som fremstår ute av stand til vanlig høflig konversasjon? Ærlig talt...

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Geir T skrev (Akkurat nå):

Er uenig, ettersom hennes historie allerede er fortalt, og ved slutten av Witcher 3 så er hun altfor OP (over-powered) til å kunne fungere som en ny protagonist. Da må hun i såfall miste hukommelsen (og evnene sine), men ettersom CDPR allerede gjorde noe liknende med Geralt, så vil dette fremstå som en ganske lettvint og "billig" løsning. Da bør de heller lage et mer tradisjonelt rollespill, hvor man skaper en helt ny karakter, hvor spilleren kan selv velge utseende og kjønn.

Ciri, Cirilla, The Lady of Time and Space osv har hele 5 romaner som omhandler hennes historie å hele witcher universet sirkulerer egentlig rundt henne og hennes historie, det er vel heller ikke kommet ut noen informasjon om det neste witcher spillet vil være en prequel eller Sequel for witcher spill trilogien, eneste vi vet er at det ikke kommer til å hete The Witcher 4 som hinter om at det ikke vil være en direkte oppfølger. Det som uansett er sikkert er at det er ingen karakterer i witcher universet CDPR vil ha muligheten å bygge så mye på som historien Ciri. Det har ingenting med woke kultur eller feminisme å gjøre, det er helt og holdent den beste karakteren å basere ett nytt spill på i witcher universet, jeg får frysninger bare på tanken av å få muligheten å utforske alle de parallelle verdenene som har blitt beskrevet at hun har besøkt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Evil-Duck skrev (55 minutter siden):

Ciri, Cirilla, The Lady of Time and Space osv har hele 5 romaner som omhandler hennes historie å hele witcher universet sirkulerer egentlig rundt henne og hennes historie, det er vel heller ikke kommet ut noen informasjon om det neste witcher spillet vil være en prequel eller Sequel for witcher spill trilogien, eneste vi vet er at det ikke kommer til å hete The Witcher 4 som hinter om at det ikke vil være en direkte oppfølger. Det som uansett er sikkert er at det er ingen karakterer i witcher universet CDPR vil ha muligheten å bygge så mye på som historien Ciri. Det har ingenting med woke kultur eller feminisme å gjøre, det er helt og holdent den beste karakteren å basere ett nytt spill på i witcher universet, jeg får frysninger bare på tanken av å få muligheten å utforske alle de parallelle verdenene som har blitt beskrevet at hun har besøkt. 

Det som er relevant her, er den Ciri som millioner av spillere har blitt kjent med gjennom Witcher 3 (vs. bøkene). Ciri på slutten av Witcher 3 har altfor mektige evner til å fungere som protagonist i et nytt spill. En "prequel" ville bli et antiklimaks, med tanke på hvor mye av hennes liv som allerede er fortalt gjennom W3.

CDPR burde heller skape en ny karakter i samrå med Witcher-forfatteren. Og denne karakteren burde være en witcher, som tross alt er det unike med dette fantasy-universet. Kvinnelige protagonister i spill og TV-serier innenfor fantasy og sci-fi er iøynefallende overrepresentert for tiden, så det ville være et friskt pust med en klassisk mannlig fantasy protagonist igjen. Men forventnigene fra sosiale medier og en "woke" spillpresse om å  ha en "tidsriktig" kvinnelig protagonist er definitivt der (og hvis du tror dette presset ikke eksisterer i underholdningsindustrien, bare se på siste Oscars o.l.).

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Geir T skrev (2 minutter siden):

Hvor mange bøker Ciri har vært blir mindre relevant her. Det som er relevant, er den Ciri som millioner av spillere har blitt kjent med gjennom Witcher 3. Ciri på slutten av Witcher 3 er har altfor mektige evner til å fungere som hovedrollen i et nytt spill. Synes også det ville bli et antiklimaks med en "prequel" om Ciri i spillform, med tanke på hvor mye av hennes liv som allerede er fortalt gjennom W3. Det ville bli som å gi ut en ny bok, hvor halve historien allerede er fortalt.

CDPR burde heller inngå et samarbeid med Witcher-forfatteren om å skape en helt ny karakter. Og denne karakteren burde være en Witcher (som faktisk er det unike her vs. andre fantasy-univers), og dermed en mann. Nesten hvert eneste spill og TV-serie innenfor fantasy og sci-fi i disse dager skal ha en kvinnelig protagonist, så synes det ville være et friskt pust med en klassisk mannlig fantasy protagonist igjen. Men det er et stort press på CDPR fra sosiale medier og en "woke" spillpresse, om å i stedet ha en tidsriktig kvinnelig protagonist i neste CDPR-spill (og det blir tullete å påstå at dette presset ikke eksisterer i underholdningsindustrien, bare på siste Oscars o.l.).

Det er jo klart å tydelig at du har en forutinntatt holdning om at et spill med Ciri som hovedrolle vil være en respons fra CDPR til en woke kultur osv. Å jeg tror ikke jeg vil klare å endre meningen din der, men kanskje om du hadde satt deg ned lest romanene hadde du endret mening, Ciri er den viktigste karakteren i hele witcher universet og jeg tror det er fint lite fans av dette universet vil se enn ett spill som handler om Ciri, om en og tar inn i betraktningen den pågående suksessen som er  Witcher serien på netflix som fra og med kommende sesong vil starte å fortelle historiene fra romanene tror jeg det faktisk er direkte dumt av CDPR å ikke kapitalisere på det. Om CDPR skulle lage enda ett spill med en witcher i hovedrollen blir det mye det samme som vi har sett i de 3 første spillene, Ciri vil være en fresh karakter med unike evner og svært mye mer unik historie enn hva en witcher fra en annen skole ville hatt i forhold til Geralt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Evil-Duck skrev (42 minutter siden):

Det er jo klart å tydelig at du har en forutinntatt holdning om at et spill med Ciri som hovedrolle vil være en respons fra CDPR til en woke kultur osv. Å jeg tror ikke jeg vil klare å endre meningen din der, men kanskje om du hadde satt deg ned lest romanene hadde du endret mening, Ciri er den viktigste karakteren i hele witcher universet og jeg tror det er fint lite fans av dette universet vil se enn ett spill som handler om Ciri, om en og tar inn i betraktningen den pågående suksessen som er  Witcher serien på netflix som fra og med kommende sesong vil starte å fortelle historiene fra romanene tror jeg det faktisk er direkte dumt av CDPR å ikke kapitalisere på det. Om CDPR skulle lage enda ett spill med en witcher i hovedrollen blir det mye det samme som vi har sett i de 3 første spillene, Ciri vil være en fresh karakter med unike evner og svært mye mer unik historie enn hva en witcher fra en annen skole ville hatt i forhold til Geralt. 

Hvis man skal la en liten og sped dame sloss i nærkamp i en mytologisk middelalder setting, da blir jo dette som et hvilket som helst annet moderne fantasy-univers. Dessuten blir bokserien til Sapkowski omtalt som "The Witcher Saga", ikke "The Ciri Saga". Bokserien er navngitt spesifikt etter Geralt (i kraft av å være en witcher), så er del vel naturlig å anta at han er ment som den mest sentrale personen i disse bøkene, ikke Ciri. Med andre ord, det er witcher-mytologien som gjør denne serien unik fra andre fantasy-univers, og det er dét CDPR burde holde på videre i kommende spill.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Geir T skrev (10 minutter siden):

Hvis man skal la en liten og sped dame sloss med sverd og knyttnever i en mytologisk middelalder setting, da blir jo dette som hvilket som helst annet moderne fantasy-univers. Og hvis jeg ikke tar feil, så blir bokserien til Sapkowski omtalt som "The Witcher Saga", ikke "The Ciri Saga". Dermed er åpenbart Geralt (i kraft av å være en witcher) den mest sentrale personen i disse bøkene, ikke Ciri.

Med den logikken så burde jo ikke Lord of the Rings heller handle om et par hobbiter og deres følge, de er jo ikke ringenes herre ;). Om det er realisme du mener blir så feil med Ciri i hovedrollen kan jeg berolige deg med at Witcher universet ikke er realistisk. Men du skal få lov å ønske deg et Witcher spill med en mannlig Witcher hovedkarakter, det er helt greit for meg det Geir, men det jeg prøver å få frem til deg her er at Ciri er en av de mest prominente hovedkarakterene i Witcher universet, noe hun har vært siden starten av 90 tallet når Sapkowski skrev bøkene lenge før denne woke kulturen som du så fælt frykter var en ting, om CDPR velger å lage et spill med Ciri som hovedkarakter så er det et logisk steg å ta, det har INGENTING med å være woke eller å ikke å gjøre.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Geir T skrev (På 10.5.2021 den 13.01):

Lurer på om CD Project Red vil noen gang bli i stand til å skape et nytt "Witcher 3", etter å ha mistet så mange av de sentrale arkitektene bak spillet. Har også lagt merke til et økende antall kvinnelige ansatte med lilla og blått hår (et dårlig tegn), og at det hintes om en kvinnelig protagonist i neste Witcher-spill (selv om kun menn kan være en witcher).

Synd å se at CDPR nå preges av de samme kreftene, som ødelegger mye av populærkulturen her i Vesten. Vi ender vel opp med en humørløs og politisk korrekt Witcher 4, uten det autentiske Witcher-universet. Mark my words...

Ja, vi vet alle at hårfarge er direkte knyttet til hvor flink du er i ting. Høyt hårfeste og en solid måne er det eneste som funker hvis man virkelig vil ha ting gjort.

Dette må være en så stusselig måte å leve livet sitt på. 

For ordens skyld er vel Ciri en kvinne sist jeg sjekket, og hun blir jo en kvasi-Witcher i en av avslutningene til Witcher 3. Utover det er det jo stappfullt med kvinnelige powerhouses i Witcher-serien, så det er jo ikke akkurat utenkelig at en av de kan være hovedkarakteren til et spill satt i Witcher-universet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...