Gå til innhold

TEST: Asus ROG Phone 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om denne er noe dyrere enn hva jeg er villig til å gi for en telefon hyller jeg spesialiseringen. Og jeg skulle gjerne sett vesentlig mer av det.

I dag er det nærmest utelukkende slik at om man vil ha "top of the line" i noen kategorier må man betale for topp spesifikasjoner på alt. Denne telefonen yter tilsynelatende like bra som flaggskipene fra de dominerende merkene på disse breddegrader, men har spart på kamera (og trådløs ladeteknologi) og ligger med det på ca to tredjedeler av sammenlignbare flaggskip fra de større merkene. Det er absolutt ingen grunn til at eksempelvis undertegnede skal betale flere tusen kroner ekstra for et kamera som knapt brukes. Ja til valgfrihet uten at man nødvendigvis må velge alt!

Lenke til kommentar

Samsung S21 Ultra i Europa har ikke snapdragon. De har Samsung egne brikker som ikke er i nærheten av å være like bra. Det er kun i USA de selger med Snapdragon.

Men når det kommer til rammer på telefon. Jeg har en Samsung S20 Ultra, og er det noe jeg virkelig hater med denne telefonen så er det den buede skjermen på siden. Altså null kant som gjør at jeg absolutt hele tiden trykker andre steder enn jeg skal. Går inn på linker som jeg ikke skal. Begynner å skrive så plutselig kommer jeg borte sånn at jeg skriver på toppen i stedet for bunnen av teksten. Er helt høl i hodet at Samsung fortsatt lager telefoner med bua skjerm. Sliter med å forstå hvordan de kan være så dumme.

Det pluss at vi som ikke bor i andre land ikke får like bra telefon som de andre, men betaler enten det samme eller mer. Sånt burde ikke vært lov. Burde I hvert fall ikke kalt dem det samme. For de blir på en måte 2 forskjellige telefoner.

Rant over :p

Lenke til kommentar

Buet skjerm ser veldig lekkert ut. Nå har jeg aldri eid en mobb med buet skjerm. Men kunne de ikke lagd skjermene uten touch funksjon på buen så det ikke ble noe problem?

Var så dum at jeg kjøpte med razer phone 2 for en stund siden på tilbud. Men maken til makkverk skal du lete lenge etter

høytalerne låter som de er sprengt. Batteri forbruket er skyhøyt til og med i 60hz med lav kontrast på skjermen

Folk hører knapt hva jeg sier når jeg snakker over høytalerne og jeg hører knapt hva folk sier til meg pga den elendige lydkvaliteten.

Denne mobben virka veldig interresant utenom at de er for dårlig kamera.

Men igjen litt skeptisk til gaming merker på mobber nå merker jeg

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...