Gå til innhold

Microsoft ønsker angivelig å kjøpe Discord for 86 milliarder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typisk store bedrifter som ikke lenger klarer å være innovative; De kjøper opp for deretter å ofte gjøre akkurat som du sier.

Poenget er at de ikke klarer holde innovasjon i byråkratiet de har skapt, for deretter å tro de kan opprettholde innovasjon i oppkjøpte bedrifter ved å gjøre dem til del av det samme byråkratiske systemet som feiler i akkurat dette. Forstå det den som kan :p

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Discord kunne trenge noen endringer, til tider mangelfullt med funksjoner og vanskelig å navigere i, dog ikke av Microsoft. Jeg bruker Discord mer som et nødvendig onde da det er nærmest påkrevd i min bransje.

Det holdt at MS ødela Skype. Desktop-versjonen er helt elendig siden de "moderniserte".

Noe av årsaken til at Discord er så populært er at de har lykkes med integrering i andre tjenester. For eksempel at en bruker automatisk kan bli medlem i Discord-ene til Twitch-kanaler han abonnerer på.

På den annen side er det samme problemet som alle andre nettjenester. Det er alt for mange feeds til å finne nyttig info. Når en bruker blir overveldet av info kan det føre til at vedkommende ikke får med seg noe eller styrer unna.

Jeg har de fleste "serverene" på mute, altså får jeg ikke med meg noe. Alternativet er å bli overlesset med "møkk" og da får man heller ikke med seg noe.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det virker som de fleste yngre foretrekker discord. Personlig foretrekker jeg og det er fleste jeg spiller med TeamSpeak. Det er aldersgruppen 27+. Litt enig med BadCat. Det blir for mye informasjon og verktøy jeg ikke har bruk for. Tror ikke folk på min alder følger så mange på Twitch eller må dele memes mellom gaming økter. Det er vel vi som er produktet i dette tilfelle også som de fleste andre sosiale plattformer.

Lenke til kommentar

OlaHaldor sier ikke at eldre ikke bruker det altså. Mitt inntrykk er at de jeg spiller rundt min alder(33) foretrekker TeamSpeak fremfor discord. Da de ikke har bruk for alle tilleggsfunksjoner. Vi skal snakke piss, gi calls og sende ut en popflash link kanskje. Det dekker behovet. Så har folk selvfølgelig forskjellige behov.

Lenke til kommentar
22 hours ago, BeThomas said:

Jeg skjønner ikke hvorfor disse selskapene kjøper opp disse mindre. Det eneste som skjer er at de roter til produktet med elendige menyer, reklame og alt f., så blir kundene lei og noen lager ett nytt bedre produkt.

Hva er poenget?

Det er nettopp derfor de kjøper opp disse mindre selskapene. Microsoft har gang på gang vist seg fullstendig udugelig når det kommer til å slå gjennom i dette markedet. Derfor vil de kjøpe et produkt som allerede er etablert, slik at de slipper å gjøre det selv. Deretter kjører de produktet rett i grøfta. Derfor de kjøpte Github, som hadde en stor etablert brukerbase og er en sterk merkevare. Samme med Skype, i sin tid.

Slik som f.eks EA gjør med spillstudioer (Bioware, Viceral, Dice). Et annet eksempel er Google og Fitbit. Google har prøvd desperat å etablere seg innen wearables, men uten hell. Derfor kjøpte de til slutt heller bare et produkt som allerede er etablert og har brukerbase, så slipper de selv å lage et godt produkt. Dette er innovasjon i kapitalisme: Kjøp opp (og legg ned/ødelegg) det du ikke greier å utkonkurere uansett hvor mye penger du hiver på kalkunen din.

De slipper å bruke massevis av penger på å lage kalkuner i markeder de er fullstendig udugelige i, og melker heller et etablert produkt i noen år, helt til de har ødelagt det så fullstendig at folk faktisk gidder å hoppe over til noe nytt (hvilket skal veldig mye til før skjer). I tillegg sørger de for å opprettholde et nær-monopol innenfor sine bransjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt av spillcommunity foregår jo på discord for tida. Har forståelse for folk som bare spiller cs med gutta og føler de ikke trenger noe annet enn teamspeak, men skal man bevege seg utover egen krets, er discord hendig. Jeg har masse kanaler til ulike spill og små samfunn.
 

Noen som skrev at Discord ikke er noe innovativt og det er det selvsagt noe i. Men like fullt gjør programmet alt det forsøker å gjøre på en god måte. Det er mulig at det finnes konkurrenter som er like bra, men de vet jeg i så fall ikke om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...