Gå til innhold

Microsoft bekrefter: – Noen Bethesda-spill blir eksklusive for Xbox og PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

først tenkte jeg at det er gjerne litt surt at nå blir det mer splittet med eksklusiver. Sony har i hvertfall etter min viten holdt Sony originaler eksklusive, som i for seg er helt legitimt. Men å begynne å spise av tredjeparts markedet virker for meg usportslig.

Men så tenker jeg også at det kan være helt greit å få nye prosjekter i stedet for å spille [ sett inn AAA spill ] nummer X etterfølger. Jeg har f.eks hoppet av Halo universet etter nummer 3.

Jeg vil gjerne helst se nye historier og univers som holder dem.

Lenke til kommentar
Lostfields skrev (30 minutter siden):

Samtidig på lanseringsdagen? Sony eksklusiver? 

Det er jo ikke snakk om Xbox eksklusiver her heller, men Bethesda spill.

Man kan sammenligne det med hello games, som lagde no man's sky, hvilket kom ut på PC samtidig med PlayStation.

Microsoft blir bare en publisher av Bethesda sine fremtidige spill, og skal man tro Bethesda selv så er det Bethesda som skal holde kontroll over hvem som får spillene.

Lenke til kommentar
24 minutes ago, Iki said:

Microsoft blir bare en publisher av Bethesda sine fremtidige spill, og skal man tro Bethesda selv så er det Bethesda som skal holde kontroll over hvem som får spillene.

Publisher (og eier) for "Bethesda Game Studios" sine spill er fortsatt "Bethesda Softworks", som er eid av Zenimax som igjen nå er eid av Microsoft. En lang rekke med paraplyer og datterselskaper, men Microsoft eier strengt tatt Bethesda Game Studios gjennom dette.
Om spillene kommer ut på andre plattform enn Xbox må vi nok vente og se, men det er nok ikke bare Bethesda Softworks som bestemmer - Microsoft har som eier nok også noe de skulle sagt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
saywhat skrev (24 minutter siden):

Om spillene kommer ut på andre plattform enn Xbox må vi nok vente og se, men det er nok ikke bare Bethesda Softworks som bestemmer - Microsoft har som eier nok også noe de skulle sagt.

Likevel har Bethesda gått ut og sagt at Microsoft ikke skal få bestemme.

https://bethesda.net/en/article/1iLtcvwY6Nb1GeKADyDUEX/why-microsoft-is-the-perfect-fit?utm_medium=Social&utm_source=Community

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Iki said:

Kan du peke på hvor det står skrevet at det er Bethesda selv som bestemmer? 

Leser dette:

But the key point is we’re still Bethesda. We’re still working on the same games we were yesterday, made by the same studios we’ve worked with for years, and those games will be published by us.

De skriver at de vil utgi spillene som "Bethesda", men finner ingenting om at de (og ikke MS) som bestemmer plattform blant annet. Som sagt, kan du peke det ut?

 

Endret av saywhat
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Det er jo ikke snakk om Xbox eksklusiver her heller, men Bethesda spill.

Man kan sammenligne det med hello games, som lagde no man's sky, hvilket kom ut på PC samtidig med PlayStation.

Microsoft blir bare en publisher av Bethesda sine fremtidige spill, og skal man tro Bethesda selv så er det Bethesda som skal holde kontroll over hvem som får spillene.

Bare en publisher, til tross for at de eier 100% av selskapet? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
2 hours ago, Iki said:

Sony sine spill kommer jo på PC de også, spesielt om det er et tredjeparts studio, slik Bethesda fortsatt er.

Bethesda er heleid av Xbox, som de skriver på nettsiden sin: "Today marks the beginning of a new chapter for Bethesda Softworks as part of the Xbox Team at Microsoft."

Bethesda + Xbox: Just Getting Started

Litt rart å da fortsatt kalle det et tredjeparts studio.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...