Gå til innhold

Bioware gir opp overhalingen av Anthem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg finner det litt snålt at spillutviklere henholdsvis bare kan drite i roadmaps de har lagt opp og presentert for kjøpere uten at det henholdvis skal ha noen konsekvenser,  de har jo da ikke levert på det produktet de har lovet? Ikke at jeg bryr meg noe om Anthem overhode, har aldri spilt det og kommer aldri til å gjøre det, men syns det hele setter en litt stygg presedens. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Bra. Ikke fordi det er positivt at Bioware slutter å utvikle et spill som opprinnelig ble solgt under premisset om at dette skulle være en "live service" med mange års levetid og jevnlige oppdateringer. Men bra fordi Anthem åpenbart var en meget dårlig håndtert prosjekt fra startet av og noe Bioware aldri lærte seg å mestre. Dette betyr (forhåpentligvis) at EA gir Bioware mer ressurser til å fokusere på spill de er mer trygge på, som Dragon Age og Mass Effect.

Lenke til kommentar

Står vel noe med liten skrift i avtalen vi signerte ved installasjon. Kan det sammenlignes med butikkers tilbudsaviser? Som at bilder ikke nødvendigvis representerer hva butikken har og skrivefeil kan forekomme.... 🙄

Får se om EA/Bioware godtar krav om refusjon, eller sier noe om dette i media for de som ønsker det.

Jeg har anthem selv, men har ikke spilt det noe særlig, da jeg ventet på overhalingen. Jeg får prøve det litt, fikk med meg at de har patchet de tekniske problemene ganske godt. Så får se om jeg liker det :) Kommer ikke til å be om refusjon, fordi det skal være lov å feile. Bioware har levert før, og de prøvde men vil huske det til neste gang.

Lenke til kommentar

"– Skjønner at dette vil komme som en skuffelse."

LOL, de som blir skuffet av dette har bare seg selv å takke ^^

 

Evil-Duck skrev (10 timer siden):

Jeg finner det litt snålt at spillutviklere henholdsvis bare kan drite i roadmaps de har lagt opp og presentert for kjøpere uten at det henholdvis skal ha noen konsekvenser,  de har jo da ikke levert på det produktet de har lovet? Ikke at jeg bryr meg noe om Anthem overhode, har aldri spilt det og kommer aldri til å gjøre det, men syns det hele setter en litt stygg presedens. 

Et roadmap er et levende utviklingsdokument, en stadig skiftende plan for hvordan man ser for seg veien fremover. Å mene at det er bindende eller lovnader på noen som helst måte, ødelegger selve poenget med dokumentet. Om det er noe som burde deles med gamere som ikke forstår seg på utvikling derimot, det er jo et godt spørsmål.

 

 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Elgen-Hansi said:

Et roadmap er et levende utviklingsdokument, en stadig skiftende plan for hvordan man ser for seg veien fremover. Å mene at det er bindende eller lovnader på noen som helst måte, ødelegger selve poenget med dokumentet. Om det er noe som burde deles med gamere som ikke forstår seg på utvikling derimot, det er jo et godt spørsmål.

Renspikka tullprat. Det er ikkje snakk om skiftende plan her, men komplett forlatelse av prosjektet. Det er ein betydelig forskjell mellom endringer i planen og å berre forlate det heilt.

Lenke til kommentar
Elgen-Hansi skrev (1 minutt siden):

Et roadmap er et levende utviklingsdokument, en stadig skiftende plan for hvordan man ser for seg veien fremover. Å mene at det er bindende eller lovnader på noen som helst måte, ødelegger selve poenget med dokumentet. Om det er noe som burde deles med gamere som ikke forstår seg på utvikling derimot, det er jo et godt spørsmål.

Jeg jobber innen engineering så jeg er godt kjent med roadmaps/prosjektplanlegging , det er dog en vesentlig forskjell på å avvike fra roadmapen og å bare gi opp før en har nådd det endelige målet med produktet. Jeg mener ikke det er juridisk bindende, men å si at Anthem 2.0 ikke var en lovnad er feil, en kan avvike fra en roadmap men om avviket går ut på å forlate prosjektet før det er ferdig har de ikke levert et lovet produkt.

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk dette er veldig synd. Liker generelt veldig godt live service spill, og når de treffer har de en tendens til å treffe hardt. Anthem har (hadde) et vanvittig potensiale, men det at de aktivt jobbet for å ikke bli sett på som en Destiny-klone skadet nok dette spillet mer enn det hjalp.

Elsket alt fra grafikken til flyvingen til slossingen, men det de hadde implementert av sosiale aspekter og gjenspillbarhet var for tynt. Veldig synd i grunn. Mener dette spillet fortjente en bedre skjebne enn dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...