Gå til innhold

ANMELDELSE: The Medium


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant hvor forskjellige vi kan oppleve spill. Spilte det ferdig. Jeg er enig i at spillet har kule konsepter og bra deler særlig der man bytter mellom spirit world og vanlig i fullscreen.

Men det har også ekstremt dølle områder hvor man går sakte i 10 min mens narrator bare droner videre,  og jeg syns performance på series X var dårlig. , artifact og tearing selv med VRR. Spesielt skuffende med 30fps. 

Jeg gir det 6/10 hvor kjipe delene av spillet virkelig var kjedelige.

Mange som er uenig med meg da!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flott med en anmeldelse av et spill det gir meningen å anmelde! Bra, Gamer!

Kanskje litt snill anmeldelse, men omgivelsene ser utrolig vakre ut, og historien er ikke så verst og Marianne er en ok karakter. Dessuten er det i alle fall ikke en gåsimulator.

Elefanten i rommet er allikevel "gåtene" i dette spillet. De er sjokkerende enkle, og ødelegger veldig mye. Hvordan dette ikke nevnes med et ord i anmeldelsen er veldig merkelig. Jeg skjønner at utviklerne satser ganske hardt på å nå fram til en yngre generasjon av spillere, men jeg tror faktisk at man ikke trenger å behandle spillere som idioter for å selge mange kopier.

Tank-kontroller i 2021 er også helt håpløst, selv om jeg vet at poenget er at det skal funke på en dum gamepad. Uansett latskap å ikke inkludere støtte for mus.

Dette spillet er selve definisjonen på et 7/10-spill. Spill det på Gamepass er mitt tips.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
radiohodet skrev (14 timer siden):

Flott med en anmeldelse av et spill det gir meningen å anmelde! Bra, Gamer!

Haha, du er ikke sann. Du føler virkelig det gir mer mening å anmelde et spill som du tydeligvis allerede har spilt enn å anmelde et spill i en populær sjanger til den mest populære konsollen? (Du har forøvrig enda tilgode å svare for deg i det kommentarfeltet.) Fanboyismen din skinner gjennom, gutt.

Føler forøvrig du skylder Gamer en unnskyldning for "drittkastingen" din i den anmeldelsen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takker Radiohodet for å opplyse meg om at spillet ikke er tilpasset mus og tastatur. Det er med andre ord for meg, et ikke-spill. Har vært så frustrert over elendig styring i spill de siste årene, adventure og actionspill er jo blitt tilnærmet uspillbare. Far Cry 4 var et mareritt, Witcher 3 irriterer vettet av meg med upresis styring. Siste horrible opplevelse var Syberia 3, som jeg hadde gledet meg veldig til, både inventory og styring var jo et mareritt.

Nå må de snart begynne å porte spill til PC på en respektfull måte, ellers kan de bare la det være.

Takk for advarselen, Radiohodet!

Lenke til kommentar

Tror.... dette er på gamepass nå? 🤔

ACG på youtube, er en anmelder jeg liker godt. Han slaktet dette spillet. Men for en gang skyld så så jeg

på videoen hans og.... han overbeviste meg ikke i kritikken. Han mente spillet så ganske stygt ut mange steder, men i det minste de områdene som ble vist når han sa det, syntes jeg ikke var det.

Virker som kult konsept, kanskje hakket mer hat eller elsk spill enn det først virket som.

Bah.. unsett er det på gamepass skal jeg prøve det.

Lenke til kommentar

Problemet mitt med Control var at hoveddama pratet hele tiden med typ "it's dark here", "Why is it so dark here?", "What was that!?", "I must have been a horse in my past life!" (OK, kanskje ikke helt den siste der) som dro meg rett ut av innlevelsen. ELsker settingen, men klare ikke spille spillet, og fra videoer jeg så av denne blir det nok nøyaktig samme problem.

For meg er innlevelse i spil noe av det viktigste i et spill. Blir jeg dratt u av det på noen som helst måte kan det hende jeg gir meg...

Jaja. Can't win 'em all, eh?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...