Gå til innhold

ANMELDELSE: Destruction AllStars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony.no, jeg mener Gamer.no slår til igjen. Dette spillet hadde aldri blitt anmeldt om det ikke var eksklusivt til Playstation 5. Enda en spiker i kista for de som håper at Gamer skal bli en seriøs spillside igjen. I det minste fikk spillet en dårlig score, så alt håp er ikke ute.

Hvis man ser bort fra norske spill, som jeg synes det er veldig bra at Gamer anmelder, så er vi nå allerede i februar, og dette er det andre spillet Gamer velger å anmelde i år. Da er det liten tvil om at antall klikk er alt som betyr noe.

Lenke til kommentar
radiohodet skrev (16 minutter siden):

Hvis man ser bort fra norske spill, som jeg synes det er veldig bra at Gamer anmelder, så er vi nå allerede i februar, og dette er det andre spillet Gamer velger å anmelde i år. Da er det liten tvil om at antall klikk er alt som betyr noe.

Hvilke spill, som har kommet ut på markedet nå i januar, mener du folk flest har stor nok interesse av å lese en anmeldelse på?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Iki skrev (På 5.2.2021 den 15.42):

Kan ikke dette sies om alle battle royale spill?

Det er vel samme gameplay loop, på samme kart, uten noen variasjoner, gang på gang igjen.

Tja. Det som skaper Battle Royale-spill, og som da også burde være det som skulle skapt dette, er enkeltsituasjonene. Det er den gangen du driver og looter et hus, for så å oppleve at sirkelen treffer på motsatt side av kartet og må kaste alt fra deg og løpe/kjøre. Så på veien kommer du kanskje side om side med en gruppe fiender som du må kjempe mot. Eller den gangen du og 3 andre står i en mexican standoff bak hvert sitt cover i sluttsirkelen. Det er like mange, om ikke flere, slike situasjoner som det er runder du har spilt. Personlig har jeg aldri funnet særlig spenning i Fortnite, men PUBG hadde mye å by på, i alle fall på PC. Så sjangeren Battle Royale er langt fra det samme på tvers av spillene. Det er alt etter hvordan det er bygget opp. Og det samme gjelder alle sjangre. Det finnes gode og dårlige spill i alle sjangre, og dette er et dårlig spill i denne sjangeren. Det er en grunn til at det er spillene som anmeldes og ikke sjangeren.

radiohodet skrev (På 5.2.2021 den 18.39):

Sony.no, jeg mener Gamer.no slår til igjen. Dette spillet hadde aldri blitt anmeldt om det ikke var eksklusivt til Playstation 5. Enda en spiker i kista for de som håper at Gamer skal bli en seriøs spillside igjen. I det minste fikk spillet en dårlig score, så alt håp er ikke ute.

Hvis man ser bort fra norske spill, som jeg synes det er veldig bra at Gamer anmelder, så er vi nå allerede i februar, og dette er det andre spillet Gamer velger å anmelde i år. Da er det liten tvil om at antall klikk er alt som betyr noe.

Uff, sorry, men slike kommentarer føler jeg er likestilt med uttalelser fra både Qanon, Flat-Earthers og religiøse. Dere ser det dere vil se, og evner ikke å tenke logisk.

1) Det er nok tvilsomt spesielt mye systematikk i hva de anmelder. Denne anmelderen hadde vel lyst å spille spillet, og redaksjonen så på det som sannsynlig at den kom til å vekke interesse. Noen anmeldelser er garantert bevisste trekk, mens andre ikke er 

2) Det er betydelig flere Playstation-spillere i Norge enn f.eks. Xbox-spillere, så da gir det mening å ha størst fokus på Playstation, all den tid de er avhengige av klikk for å tjene penger og beholde jobbene sine.

3) Spill anmeldes når de kommer ut. Destruction All-Stars kom nettopp ut. Skulle de bare latt være å anmelde det fordi det er Playstation-eksklusivt?

4) Ifølge Google er dette de største spillslippene i januar og februar (til dagens dato). Du må gjerne plukke ut hvilket spill du heller mener de skulle anmeldt av disse:

Ride 4 (PS5, Xbox Series X) – 21st January
Bladed Fury (PS4, Xbox One, Switch) – 22nd January
Atelier Ryza 2: Lost Legends & the Secret Fairy (PC, PS4, PS5, Switch) – 26th January
Stronghold: Warlords (PC) – 26th January
Cyber Shadow (PC, PS4, Xbox One, Switch) – 26th January
Ar Nosurge DX (PC, Switch, PS4) – 28th January
Ciel Nosurge DX (PC, Switch, PS4) – 28th January
Disgaea 6: Defiance of Destiny (PS4, Switch) – 28th January
Märchen Forest: Mylne and the Forest Gift (PC, PS4, Switch) – 28th January
The Medium (PC, Xbox) – 28th January
Sword of the Necromancer (PS4, Xbox One, Switch) – 28th January
The Yakuza Remastered Collection (PC, Xbox) – 28th January
Buddy Mission: Bond (Switch) – 29th January
Re:Zero − Starting Life in Another World: The Prophecy of the Throne (PC, PS4, Switch) – 29th January
Gods Will Fall (PC, PS4, Xbox One, Switch, Stadia) – 29th January
Destruction AllStars (Feb 2) ...
Werewolf: The Apocalypse - Earthblood (Feb 4) ...

The Medium var det noen her som nevnte, og det er selvfølgelig naturlig å anmelde, men som også ble nevnt, så dukker nok det opp om ikke lenge. Det har tross alt vært ute bare såvidt over en uke, og avhengig av embargo og lengde på spillet så er det kanskje ikke naturlig at det kommer enda. De øvrige spillene i listen her føler jeg virkelig havner ganske langt under interessenivået for norske lesere til at det bør prioriteres foran Destruction All-Stars, spesielt all den tid omtrent samtlige PS5-eiere allerede eier spillet.

Nå er det langt mer interessant å diskutere verdien av å anmelde det som er et gratis spill gjennom PS+ for de fleste, men for min og mange andres del handler en anmeldelse heller om det er verdt å bruke tiden på enn om det er verdt å bruke penger på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...