Gå til innhold

TEST: Gigabyte Radeon RX 6900 XT Gaming OC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde aldri i mitt liv betalt 13500 for ett skjermkort! Ikke om eg var millionær engang. Eg har bygd 5 PCer tidligere. Og eg bygde alltid med siste skjermkort,CPU, ram osv.. Eg trur det var 2 av PCene som kostet 18000 kr eller mer. Det var dei 2 siste. Og allerede ved dei 2 siste så synes eg det ble for dyrt å bygge PCer ca hvert år. Var en person som måtte ha det beste og nyeste. Men eg stoppet opp når bransjen ble så kyniske at dei sluttet å oppdatere dx versjonen til kortene. Før kunne man oppdatere fra dx9a til 9b og så 9c. Når dx 10 kom så måtte man bytte skjermkort for å få dx 10.1 kort. Osv. Det var spikeren i kista for min del. Men hadde vært kjekt å hatt en god pc igjen. Men ikke til disse prisene.

 

Lenke til kommentar
Knetten82x skrev (På 3.2.2021 den 17.23):

 Men eg stoppet opp når bransjen ble så kyniske at dei sluttet å oppdatere dx versjonen til kortene. Før kunne man oppdatere fra dx9a til 9b og så 9c. Når dx 10 kom så måtte man bytte skjermkort for å få dx 10.1 kort. Osv. Det var spikeren i kista for min del. Men hadde vært kjekt å hatt en god pc igjen. Men ikke til disse prisene.

" Direct3D 10.1 still fully supports Direct3D 10 hardware, but in order to utilize all of the new features, updated hardware is required."

Har ingenting med kynisme å gjøre. 10.1 måtte har nye maskinvare for å fungere optimalt, verre var det ikke. Fremskritt fører til at man i blant må kjøpe nytt utstyr, sånn har det alltid vært i teknologiens verden :) Men du har helt rett i at det også en er del kynisme i den bransjen. Intels stadig krav om nytt hovedkort ved nesten hver eneste prosessor oppgradering er et veldig godt eksempel på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...