Gå til innhold

Saksøker over kopibeskyttelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

håper så sykt de vinner jeg (belgisk forbrukergruppen).

hvis jeg hadde kjøpt meg en cd, og ikke fått spilt den i bilen eller på pcen, så hadde jeg bare levert den tilbake. (om de ikke stod noe på selve cd-coveret eller noe) for da hadde jeg ikke fått spilt den noen steder:D

Lenke til kommentar

Når plateselskapene legger sperrer på platene sine så de ikke kan avspilles i bil eller på pc graver de sin egen grav. Det eneste stedet jeg faktisk bruker cd`r er i bilen. Hvis ikke jeg får kjøpt cd`r som kan avspiller i bilen må jeg ty til andre metoder, noe som igjen går utover plateselskapene\artistene.

 

Jo, må bare legge til at mange grupper\artister sier at "hvis dere fortsetter å laste ned musikk vil det ikke være mer musikk igjen".

Jeg kunne ikke vært mer uenig! Hadde vi ikke hatt det sånn vi har nå, hadde vi hatt "ren" musikk, musikk som mennesker VIL lage for å glede andre eller vekke andre følelser. Da hadde vi blitt kvitt de som lager musikk for pengene, og fått mye bedre musikk.

Lenke til kommentar
hvis jeg hadde kjøpt meg en cd, og ikke fått spilt den i bilen eller på pcen, så hadde jeg bare levert den tilbake. (om de ikke stod noe på selve cd-coveret eller noe) for da hadde jeg ikke fått spilt den noen steder:D

Disse musikkplatene de selger har de ikke lov til å kalle cd'er. Derfor vil du ikke finne ordet cd på dem.

 

Er helt enig i at de graver sin egen grav. Jeg kjøper cd'er av de artistene jeg liker veldig godt. Men jeg kommer aldri til å kjøpe en "cd" med kopisperre i ren protest. (ikke det at det er noe vanskelig å kopiere den likevel)

Lenke til kommentar

Støtter opp om å protestere mot kopibeskyttelse ved å ikke kjøpe plater som er beskyttet. Hvis jeg skulle være så uheldig å få en plate som ikke lar seg spille i laptopen eller i bilen blir den definitivt returnert, åpnet eller ikke. Når plata er kopibeskyttet kan heller ikke butikken klage på at forseilinga er brutt.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en gang en kopibeskyttet cd ved et uhell, den ble raskt returnert. Men jeg kopierte den før returen, bare på trass.

bra. :D hehe

 

det med at plateselskapene graver sin egen grav er sagt alt for mye. Noen burde ha gjort noe med det. f.eks platebutikker burde slutte å kjøpe inn sånne eller noe som det. boitkotta hele driten. Hvis ikke noe blir gjort, blir alt helt kake. eneste man får tak i er trance som 14år gamle gutter lager på datan, og laster opp på nette.

Lenke til kommentar

plateselskapene er bare forbanna på at de ikke hoppet på internett bølgen med en gang...nå sitter de og sutrer og veit ikke helt hva de skal gjøre (mest på grunn av at de blir styrt av middelaldrende menn som ikke har peil på teknologi, og bare er opptatt av penger ;) ), og kommer med idiot ting som dette...

 

det trengs en grunnleggende forandring ja,..

Lenke til kommentar

Denne "kopibeskyttelsen" eller brukssperren som er et mer passende ord, er ikke første gangen plateselskapene prøver å gjøre det vanskelig for ærlige og lovlydige musikk-kunder.

 

De har i hvertfall mistet min sympati for lenge lenge siden. Håper de taper en haug med rettsaker og tvinges til å skjerpe seg grunndig, ellers ser jeg ikke hvordan de skal kunne overleve.

Lenke til kommentar

Kan ikke se annet enn at plateselskapene ødelegger for seg selv med slike 'geniale' trekk. Skal virkelig fryde meg hvis forbrukergruppa vinner den saken, da må vi ikke vente lenge før det spretter opp lignende saker rundt omkring. Noe som vil føre til at jeg kan spille kjøpt musikk i bilen. Ser dermed ingen grunn til å benytte seg av kopisperre, dem som vil kopiere vil alltids få til det samme hva produsentene finner på. Det er jo den vanlige forbrukeren dette går utover.

Lenke til kommentar

Kopissperrer på cd'er er teit. Vurderer nesten å gå ned å kjøpe en, åpne den opp og returnere den. SElger de åpnede "cd'er" videre? "Cd'er" med kopisperre kjøper jeg aldri, av prinsipp så lastes de ned. Skal jeg betale 200kr for et album er det minstekrav at jeg skal kunne gjøre det jeg vil med det. Hadde de derimot kostet f.eks 50kr så hadde jeg nok kjøpt med sperre.

Lenke til kommentar

må spørre_

 

er det ikke slik at plateselskapene har tvang til å sende en ny cd m/innhold om den originale går i stykker?

 

må de da dekke alle kostnader?

 

vil forbrukernes rett til restatning falle vekk etter en tid? hvor lang tid?

 

 

erger meg over at battlefield 1942 serverne kan bli lagt ned, under 1/2 etter at jeg gikk i innkjøp av spiller, og jeg kanskje ikke engang da kan forlange erstatning av cd, som kanskje blir ødelagt, ettersom jeg må bruke originalen hele tiden (får ikke kopiert den)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...