Gå til innhold

PlayStation 4- og Xbox One-versjonene av Cyberpunk 2077 er dårlige – nå beklager utviklerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er strålende at spillutviklere mer og mer gir fullstendig blaffen i konsollene. Jeg skrev et lengre innlegg her for en tid tilbake hvor jeg påstod at de nye konsollene allerede er akterutseilt før de er lansert, selv om Gamer prøver å hype dem til de grader. Selv om dette spillet kjører noe bedre på de siste konsollene, så er de fremdeles milevis bak PC.

At spill utvikles på bakgrunn av teknologien tilgjengelig på PC og ikke setter seg fast i konsollgjørma er det som gjør at vi kan få fremskritt i løpet av de neste årene. Det er ingen menneskerett å kunne spille alle spill på konsoll.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For de som vil teste spillet på noe annet har jeg 14t i Cyberpunk på Stadia så langt, funker veldig bra! Spiller på Chromecast Ultra på TV med Stadia-kontroller, men har spilt igjennom RDR2 med Xbox One-kontroller på laptopen tidligere. Opplever veldig lite frame drops, har krasjet typ to ganger etter lagringer totalt.

Lenke til kommentar
radiohodet skrev (5 minutter siden):

Synes det er strålende at spillutviklere mer og mer gir fullstendig blaffen i konsollene. Jeg skrev et lengre innlegg her for en tid tilbake hvor jeg påstod at de nye konsollene allerede er akterutseilt før de er lansert, selv om Gamer prøver å hype dem til de grader. Selv om dette spillet kjører noe bedre på de siste konsollene, så er de fremdeles milevis bak PC.

At spill utvikles på bakgrunn av teknologien tilgjengelig på PC og ikke setter seg fast i konsollgjørma er det som gjør at vi kan få fremskritt i løpet av de neste årene. Det er ingen menneskerett å kunne spille alle spill på konsoll.

Her bommer du ganske grovt. Utviklere (i hvert fall de store) kommer alltid til å favorisere konsoll. Det er ene og alene grunnet pengene som ligger i dette markedet. Hvorfor tror du alltid GTA / RDR kommer på konsoll først? Så 6-12 mnd etter kommer PC versjonen når de har fått melket konsollen tørr

  • Liker 5
Lenke til kommentar
radiohodet skrev (27 minutter siden):

Synes det er strålende at spillutviklere mer og mer gir fullstendig blaffen i konsollene. Jeg skrev et lengre innlegg her for en tid tilbake hvor jeg påstod at de nye konsollene allerede er akterutseilt før de er lansert, selv om Gamer prøver å hype dem til de grader. Selv om dette spillet kjører noe bedre på de siste konsollene, så er de fremdeles milevis bak PC.

At spill utvikles på bakgrunn av teknologien tilgjengelig på PC og ikke setter seg fast i konsollgjørma er det som gjør at vi kan få fremskritt i løpet av de neste årene. Det er ingen menneskerett å kunne spille alle spill på konsoll.

Det her skriv du som om alle PCar kostar 20000+ og har 3080-skjermkort. Det er ikkje slik at alle på PC har "balls to the wall" maskinvare med fleire terraflops enn PS5. Min PC bygde eg i 2013, og eg forventar (og får heldigvis) ei oppleving som fungerer godt også på maskinvare som berre køyrer 1080/1440p. Hvis du synst det har vore mangel på framskritt i spelindustrien så kan eg ikkje heilt seie at eg skjønar kva du snakkar om. 

Konsollar er ikkje eit onde for spelindustrien. Nokon ønsker ei meir streamlina oppleving, og det får dei på konsoll. Når all maskinvara er den same er det også lettare for utviklaren å optimalisere spelopplevinga for eit stort publikum. Hvis eg hadde fått ei krone for kvar gong eit spel kræsja, eller ikkje presterte som det skulle på maskinen min, så hadde eg kanskje hatt råd til ein betre PC. Dersom du speler på konsoll så kan du hvertfall vere sikker på at maskinen din presterer på sitt beste utan at du sjølv treng å feilsøke.

Det er ingen menneskerett å spele alle spel på konsoll, men dersom du skal kunne finansiere store spel som Cyberpunk så må du kunne tene pengar. Då må du selge spel. Då kan du ikkje ignorere eit gigantisk publikum som sjølv føretrekker konsoll over PC. Det er ikkje slik at dei som brukar konsollar er idiotar som ikkje veit sitt eige beste. Dei vil berre ha noko anna enn deg. 

Endret av mullethemekk
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Dette spillet må jo sies å være et ordentlig skudd for baugen for CDPR. Imaget som gamings riddere i skinnende rustning er vel alvorlig svekket. Det bør i hvertfall være det.

1. Viser frem presentasjoner av spillet som er langt bedre visuelt enn det ferdige produktet.

2. Viser ikke frem konsollutgavene ene og alene for å tjene penger på folks uvitenhet.

3. Kommer med en kalkulert «unnskyldning» som helt klart har tatt høyde for at de fleste som kjøpte spillet ikke kommer til å be om refund. Hadde de vært oppriktige ville denne meldingen kommet på startmenyen av spillet, og ikke på en Twitter-melding.

4. Blodarbeider sine ansatte langt utover det vanlige når det gjelder crunch. Kommer også her med en lovnad om å gjøre ting bedre neste gang, men ingen konkrete endringer skjedde underveis i utviklingen av spillet.

5. Utdaterte og regelrett feilaktige påstander om og fremstillinger av transmennesker. I beste fall har de misforstått ting, og i verste fall er de ondsinnet. Men dette er det jo mange gamere som hyller og gir ros til CDPR for å ikke være «politisk korrekte». Informerte er i hvertfall ingen av partene.

6. Gir ikke ut review code på konsollversjonen. Igjen helt klart med samme hensikt som punkt nummer 3. 

7. Gir ikke anmeldere lov til å bruke eget videomateriale før release. Selvfølgelig kun for å villede offentligheten og minimere skadeomfanget av det uferdige produktet de slipper.

Fortell meg igjen hvordan CDPR er «good guys» av gaming?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (5 minutter siden):

Dette spillet må jo sies å være et ordentlig skudd for baugen for CDPR. Imaget som gamings riddere i skinnende rustning er vel alvorlig svekket. Det bør i hvertfall være det.

1. Viser frem presentasjoner av spillet som er langt bedre visuelt enn det ferdige produktet.

2. Viser ikke frem konsollutgavene ene og alene for å tjene penger på folks uvitenhet.

3. Kommer med en kalkulert «unnskyldning» som helt klart har tatt høyde for at de fleste som kjøpte spillet ikke kommer til å be om refund. Hadde de vært oppriktige ville denne meldingen kommet på startmenyen av spillet, og ikke på en Twitter-melding.

4. Blodarbeider sine ansatte langt utover det vanlige når det gjelder crunch. Kommer også her med en lovnad om å gjøre ting bedre neste gang, men ingen konkrete endringer skjedde underveis i utviklingen av spillet.

5. Utdaterte og regelrett feilaktige påstander om og fremstillinger av transmennesker. I beste fall har de misforstått ting, og i verste fall er de ondsinnet. Men dette er det jo mange gamere som hyller og gir ros til CDPR for å ikke være «politisk korrekte». Informerte er i hvertfall ingen av partene.

6. Gir ikke ut review code på konsollversjonen. Igjen helt klart med samme hensikt som punkt nummer 3. 

7. Gir ikke anmeldere lov til å bruke eget videomateriale før release. Selvfølgelig kun for å villede offentligheten og minimere skadeomfanget av det uferdige produktet de slipper.

Fortell meg igjen hvordan CDPR er «good guys» av gaming?

GOG er framleis oppe og går i alle fall ;)

Lenke til kommentar
58 minutes ago, CommanderKeen said:

Dette spillet må jo sies å være et ordentlig skudd for baugen for CDPR. Imaget som gamings riddere i skinnende rustning er vel alvorlig svekket. Det bør i hvertfall være det.

1. Viser frem presentasjoner av spillet som er langt bedre visuelt enn det ferdige produktet.

2. Viser ikke frem konsollutgavene ene og alene for å tjene penger på folks uvitenhet.

3. Kommer med en kalkulert «unnskyldning» som helt klart har tatt høyde for at de fleste som kjøpte spillet ikke kommer til å be om refund. Hadde de vært oppriktige ville denne meldingen kommet på startmenyen av spillet, og ikke på en Twitter-melding.

4. Blodarbeider sine ansatte langt utover det vanlige når det gjelder crunch. Kommer også her med en lovnad om å gjøre ting bedre neste gang, men ingen konkrete endringer skjedde underveis i utviklingen av spillet.

5. Utdaterte og regelrett feilaktige påstander om og fremstillinger av transmennesker. I beste fall har de misforstått ting, og i verste fall er de ondsinnet. Men dette er det jo mange gamere som hyller og gir ros til CDPR for å ikke være «politisk korrekte». Informerte er i hvertfall ingen av partene.

6. Gir ikke ut review code på konsollversjonen. Igjen helt klart med samme hensikt som punkt nummer 3. 

7. Gir ikke anmeldere lov til å bruke eget videomateriale før release. Selvfølgelig kun for å villede offentligheten og minimere skadeomfanget av det uferdige produktet de slipper.

Fortell meg igjen hvordan CDPR er «good guys» av gaming?

1. Selvsagt en uting, men spillet ser faktisk veldig bra ut. I alle fall på PC/Stadia og nyeste PS5/XBSX.

2. Dette skulle de selvsagt ha gjort, men sånn de ser ut nå, burde de droppet den gamle generasjonen helt. Det kommer til et punkt der du kan piske en død hest så mye du vil, men den våkner ikke til live igjen.

3. Fair point. De burde ha informert om at PS4/XB1X-versjonene ikke hold stand.

4. Overarbeid er en uting, og jeg betaler gladelig mer hvis dette gir arbeiderne bedre kår. Hva mener du vi som konsumere bør gjøre for å få bukt på problemet? Hvis du og jeg ikke kjøper, vil fortsatt millioner av andre gjøre det.

5. På hvilken måte mener du de fremstiller transpersoner feil? Finnes det noe korrekt svar? For meg er identitet individuelt.

6. Du har nok rett her, men ikke konsoll, kun PS4/XB1X-versjonene, til og med PS4Pro er langt bedre, bla.

7. Det er kun antagelser og spekulasjoner. Jeg satt pris på å ikke bli bombadert med anmeldelser før lansering.

Fins det good guys? De er et selskap med hensikt å tjene penger, de som alle andre.

Endret av Milarwen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, radiohodet said:

Synes det er strålende at spillutviklere mer og mer gir fullstendig blaffen i konsollene. Jeg skrev et lengre innlegg her for en tid tilbake hvor jeg påstod at de nye konsollene allerede er akterutseilt før de er lansert, selv om Gamer prøver å hype dem til de grader. Selv om dette spillet kjører noe bedre på de siste konsollene, så er de fremdeles milevis bak PC.

At spill utvikles på bakgrunn av teknologien tilgjengelig på PC og ikke setter seg fast i konsollgjørma er det som gjør at vi kan få fremskritt i løpet av de neste årene. Det er ingen menneskerett å kunne spille alle spill på konsoll.

 

Dette er faktisk helt feil. De nye konsollene er milevis foran de aller fleste PC.ene som brukes til spill. Det finnes selvsagt noe som har brent av alle konfirmasjonspengene sine og sitter på en datamaskin som kan sammenlignes med de nye konsollene, men de utgjør et veldig lite mindretall.

Konsoll er hovedfokuset til de fleste seriøse spillutviklere og vil være det i overskuelig fremtid.

Endret av ism_InnleggNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På Pc og Stadia er spillet så godt som feilfritt nå etter day 0 og day 1 patch. Problemer som enda gjenstår av betydning er:

1. Mangler av og til stats på våpen når man har de lagret i våpenrommet sitt.

2. Hodeplagg synes ikke når man ser seg i speilet.

3. Enkelte NPCs går gjennom gjenstander, som regel biler og noen ganger vegger (2 hendelser på 15 timer)

4. NPCs sitter dukket i evigheter etter at et skudd er avfyrt, kan hindre at man kommer seg forbi de.

Er nok andre bugs, men disse er de værste jeg har opplevd på Stadia på 15 timer. Så jeg ville ikke ventet med å kjøpe spillet på Stadia. De bugs man opplever er ikke dealbreakers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...