Gå til innhold

Se de beste Black Week-tilbudene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Celestrian skrev (3 timer siden):

Hva vil et godt forlag til audiofilheadset være, om prisen ikke skal over ca 2-3000 kroner? 

Med eller uten mikrofon?

Med så bør du gå for:

audeze sine Penrose.

Eller beyerdynamic mmx 300 v2.

 

Uten så kan du gå for:

Hifiman he400i 2020.

Sennheiser hd560s.

AKG k712 pro.

Endret av Iki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

For de som vurderer Rift S: det finnes alternativer som er bedre mtp. at du nå må koble Facebook kontoen din Octulus. Jeg er ikke stor fan av Facebook og plugger alltid ut headsettet når jeg ikke bruker det da jeg ikke stoler på Facebook... 

Du kan fremdeles kjøpe kabler osv fra Oculus dersom noe skulle skje, men det virker som de blankt driter i dette headsettet og fokuserer kun på Quest 2. Jeg synes det er et godt headset, men vær obs på dette dersom du vurderer å kjøpe det! Hadde jeg vist at jeg måtte koble til Facebook kontoen min til Oculus så hadde jeg nok vurdert å ventet. For min del så var det hypen for å spille Half-Life: Alyx som gjorde at jeg kjøpte headsettet, og det angrer jeg i grunnen ikke over, men jeg er irritert over at Facebook måner etter at jeg kjøpte headsettet tvang meg så og si til å koble til kontoen. Jeg har en Facebook konto og jeg bruker den da jeg har venner og familie der, men om jeg ikke hadde hatt det så ville jeg nok vært foruten det. 

Det er jo åpenbart at Facebook før eller senere ville gjort det, men jeg tenkte ikke langsiktig når jeg kjøpte headsettet, derfor anbefaler jeg andre å være det. Det er nok et av de bedre headsettene som er på markedet, men f.eks HP Reverb G2 er ute, den er en del dyrere men da slipper du ihvertfall Facebook.

Skal jeg være ærlig hadde jeg foretrukket Valve Index, men da det ikke er på det norske marked er det dødfødt å kjøpe da de sliter til tider med enkelte problemer som gjør at man må erstatte enkelte deler, og det er i grunnen ikke det som er den største bekymringen min. 

Og en veldig klar advarsel til alle som vurderer å kjøpe HTC VIVE Cosmos: det er et utrolig dårlig headsett som jeg hadde veldig mye problemer med.. Ble ødelagt etter at jeg skulle streame igjennom discord til en kompis! Ikke verd pengene og er veldig dyr i forhold til konkurrentene. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Iki skrev (52 minutter siden):

Rift s koster vel 3.900,- for tiden.

HP reverb G2 ligger på 7.350,- og Valve index på ca 9.000,-

 

Tror ikke det er helt samme brukerbase som vurderer dem.

Det er nok litt forskjell, ja. Rift S og Quest 2 er nok fremdeles et mye billigere alternativ. Men kundebasen er nok den samme. HP reverb G2 er for tiden det som er verd å kjøpe slik jeg har forstår meg, selv om Rift S er billigere. 

Spørs om HP reverb G2 blir billigere med tiden. Hadde jeg tenkt meg å kjøpe noe idag så ville jeg nok spart litt ekstra penger og kjøpt det. Men med tanke på at dette er et så ungt marked så er det ikke dumt å heller vente og se. Valve kommer nok med et trådløst headsett etter hvert og. 

Jeg vil nok si at Valve Index er i en litt annen klasse enn HP reverb G2, mens HP reverb er i samme klasse som Rift S da de tilbyr veldig likt, og er trådløs. 

Mye skriving her så skal ikke skrive så mye mer :)

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
7 hours ago, Omnia vincit amor said:

Det er nok litt forskjell, ja. Rift S og Quest 2 er nok fremdeles et mye billigere alternativ. Men kundebasen er nok den samme. HP reverb G2 er for tiden det som er verd å kjøpe slik jeg har forstår meg, selv om Rift S er billigere. 

Spørs om HP reverb G2 blir billigere med tiden. Hadde jeg tenkt meg å kjøpe noe idag så ville jeg nok spart litt ekstra penger og kjøpt det. Men med tanke på at dette er et så ungt marked så er det ikke dumt å heller vente og se. Valve kommer nok med et trådløst headsett etter hvert og. 

Jeg vil nok si at Valve Index er i en litt annen klasse enn HP reverb G2, mens HP reverb er i samme klasse som Rift S da de tilbyr veldig likt, og er trådløs. 

Mye skriving her så skal ikke skrive så mye mer :)

Q2 er et mye lettere produkt å bruke, G2 ser ut til til å kreve mye mer av det forbrukeren. Om du er ute etter et allround VR headset er nok ikke G2 det beste valget. Er du ute etter simulator spill og ha en rå sterk PC er G2 Alpha omega. Men skal du spille mye skytespill osv er Q2 er mye vedre valg.

Rift s er avleggs,  Q2 gjør alt Rift s gjør, men bedre,  og det er tråløst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...