Gå til innhold

Nå kan du spille Star Citizen gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, TheKims said:

Teste gratis også må man betale tusenvis av kroner visst man vil beholde skipene. Hele SC er en stor scam.

Virker som du virkelig har satt deg inn i dette... Mislykket trolling det her.

Anbefaler alle å benytte anledningen og teste selv. Som det skrives her trenger du kun en pakke på 56dollar for å sikre deg permanent tilgang til spillet. Men NÅ er det gratis i en uke så alle kan gjøre seg opp en mening.

Bare være forberedt på at det er en alfa og en god del bugs, Men det er også 50+ timer med spillbart innhold, ikke medregnet det du skaper selv. Dette er en "simulator" på godt og vondt, litt som Snowrunner for de som har spilt det...

_ED_

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Groundbreaking-Maize skrev (4 timer siden):

Optimist much. Kristusrobert er i et land uten utleveringsavtale med slutty Sandy på slep lenge før den tid.

E: Innhold

 

Oi bug i en alpha... Shocker! 😄

Vel fritt å støtte utviklingen, og det er alltid en risiko som med all spillutvikling, sant det 😉 Synes det allerede har utvikle mye ny teknologi for spill, som garantert vil komme tilgode om dette går i vasken 🙂

 

Edit: PS det kjøretøyet (Ballista, Surface to Air missil) Er altfor stort for det skipet(Mercury Star Runner), så..utfallet ville vært det samme.. Det skipet ville blitt ødelagt.. 😄

Endret av Lush
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, FrihetensRegn said:

Ferdig? Trenger et spill egentlig å være ferdig? Jeg spiller Eve Online og det er enda ikke ferdig. Det har vært i utvikling siden 2003 og er stadig i forandring. Star Citizen er et slikt spill som får kontinuerlige oppdateringer i dens levetid.

At enkelte funksjoner er fungerende betyr ikke at spillet er ferdig. Hadde det vært ferdig, hadde utvikleren gått ut av pre-alpha, og i det minste vært i beta om ikke noe annet. De kunne kanskje gjort som mange andre utviklere og kjørt ut en stabil versjon ut, og så kjørt ut en experimental branch i tillegg men det får nå være opp til utvikleren å avgjøre.

Endret av Milarwen
Lenke til kommentar
Milarwen skrev (2 timer siden):

At enkelte funksjoner er fungerende betyr ikke at spillet er ferdig. Hadde det vært ferdig, hadde utvikleren gått ut av pre-alpha, og i det minste vært i beta om ikke noe annet. De kunne kanskje gjort som mange andre utviklere og kjørt ut en stabil versjon ut, og så kjørt ut en experimental branch i tillegg men det får nå være opp til utvikleren å avgjøre.

Dette er alpha, ikke pre alpha hvis man skal sammenligne med vanlig spillutvikling. Nærmeste pre alpha er det Evocati gruppen(testere) som får. Jeg kan spille til jeg blir lei som oftest, uten at det oppstår bugs, dette vil være ulikt for alle og hvor fersk serveren er. Nå skal jeg innrømme at jeg kan områdene/funksjonene som mest sannsynlig vil utløse en bug, så unngår disse. Mye av dette er oppgitt i patch oppdateringene. 

CIG har sagt at på dette tidspunktet så vil det ikke være en lansering av 'nå er spillet fullført'. De vil legge til funksjoner og områder fortløpende i hele spillets levetid. På et tidspunkt så vil hovedlinjene være klare til at de kan fokusere mer på polish og patche spesifikke bugs. Akkurat nå er flere bugs, linket til at ny spillteknologi ikke er ferdig enda, og at mye vil løse seg når dette blir implementert til spillet.

De sa tidligst før helgen, at de kunne ha fikset noen bugs som er tilstede med den siste patchen, men de vil heller bruke tiden på backend systemet som vil løse dette. Måten de utvikler spillet på er en balanse av å utgi en ny patch hvert kvartal, som er stabil nok for majoriteten av spillerne. Så folk kan teste og gi tilbakemelding, men hvor stabil vil variere på hver spesifikke maskinoppsett og patch til patch. 

For meg så har patchene blitt mer og mer stabil, jeg vil si at i 2018 så kunne jeg forvente 2-3t før enten spillet eller serveren krasjet, i 2019 opp mot 5t, og her i år så er det 5t,+ til jeg blir lei. Så jeg vil si at spillet for meg, er stabilt i dag :) Men spm: har du spillet og testet det endel i det siste?

Lenke til kommentar

Spillet er basert rundt Cryengine 3.7, som de bruker gjennom Amazon sin Lumberyard lisens, men de bruker nesten ingen av Lumberyards sine forbedringer siden Lumberyard er basert på en fork av cryengine 3.8. Cryengine 3.7 kom ut i 2015 så mye av koden er nok på 2015 nivå, men i dag 2020 så er det utrolig mye custom kode i SC.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, Lush said:

Dette er alpha, ikke pre alpha hvis man skal sammenligne med vanlig spillutvikling. 

 Men spm: har du spillet og testet det endel i det siste?

Det er lenge siden. I fjor. Men vil helst ikke spille det før det er "ferdig". Kunne konstatere at det var veldig uferdig sist jeg var inne. I alle fall i forhold til hva som ble forespeilet og at spillet fortsatt mangler en gameplay loop. Jeg er ikke spesielt glad i pvp så S42 er nok min greie tenker jeg.

Lenke til kommentar
brogamer skrev (3 timer siden):

Det jo ganske morsomt å komme med litt kritikk av et dataspill også kommer det folk som har betalt flere tusen kroner for en preorder som er 5-6 år fra release for å forsvare spillet.

Hadde det bare vært "litt" kritikk som du sier. La meg quote fra tråden her:

Sitat

Hele SC er en stor scam.

Sitat

Ring meg når spillet er ferdig, sånn kanskje i 2030....

Sitat

Kristusrobert er i et land uten utleveringsavtale med slutty Sandy på slep lenge før den tid.

En kritiserer med at man må bruke masse penger på spillet mens en backer sier at alle fly kan kjøpes med ingame penger. Er det galt? 0_o Du drar jo i tillegg alle backerne under en kam med å si at de har punget ut flere tusen kroner......  nei bare nei ...... 

Endret av Avean
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noe av problemet er at folk ikke vet hvor lang tid utviklingen av et slikt spill tar. Hvis man bruker en eksisterende engine tar det minst 3 år å utvikle et AAA spill, ofte nærmere 5 år. Om man ikke har engine og utvikler teknologien under veis ser man fort på 4-5 år ekstra utviklingstid. Og så kan ting naturligvis til en viss grad justeres med bemanning.

 

Normalt sett får man vite om spillene en god stund etter at de er påbegynt, kanskje så mye som et par tre år, som naturligvis skreller av en god del på ventetiden.

 

Husk, CoD spillene, som i praksis er en re-skin av samme spill med små variasjoner og en historiedel tar også 2 år.

 

SC startet prosessen før de hadde pengene, og, prosjektet har vokst enormt sett opp mot det opprinnelige scopet. De vokste raskt ut av enginen de valgte, og de har vokst seg ut av å bare være et romskipspill. De bygget et enormt univers, og skip man kan bevege seg rundt inne i. Dette er ikke i nærheten av noe som har vært gjort tidligere. Alt er på sin måte ny og upløyd mark. Og hele spillet har i praksis blitt fornyet flere ganger under veis etter innspill fra brukerne samt visjonene som kommer av bedre økonomiske rammer.

 

Og, på dette har de nå brukt 9 - 10 år totalt. Hva fikk vi ut av 8 års utviklingstid av Spore?

 

Hva med L.A. Noire, 7 år. Igjen gikk tiden til å bygge en engine samt at utvikler hadde store ambisjoner for selve spillet. Like vel, mye mye mindre ambisiøst en SC.

 

Edit: Hm, så linjeskift vises på diskusjon.no, men ikke inne på artikkelen, med mindre jeg klikker en ekstra gang.

 

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar
Milarwen skrev (2 timer siden):

Det er lenge siden. I fjor. Men vil helst ikke spille det før det er "ferdig". Kunne konstatere at det var veldig uferdig sist jeg var inne. I alle fall i forhold til hva som ble forespeilet og at spillet fortsatt mangler en gameplay loop. Jeg er ikke spesielt glad i pvp så S42 er nok min greie tenker jeg.

;) er nok ikke noe tilfredstillende loop enda, det som har kommet lengst er trading og mining. Trading så er det å kjøpe varer og selge med profitt et annet sted. Men den dynamiske økonomien er ikke på plass enda. Med mining så er det ulike laserhoder som utviner ulike metaler ulikt, altså en kan være veldig god på diamante men dårligere på andre. En annen kan utvinne raskere, men du får mindre utav det osv. Ellers så innførte de nettopp refining, at du kan foredle råvarene og potensielt øke verdien. Det du tjener kan du kjøpe eller leie de fleste skip nå. Serverne skal bli resatt minst mulig, kun når det er nødvendig. Så du jobbe mot et skip som koster flere millioner :) men det er langt fra ambisjonene enda :)

 

SQ42 skulle vært i beta nå, utifra det gamle roadmappet, men den er utdatert nå. Vi skal få.. litt ironisk 😛 et roadmap til roadmapet for utviklingen av SQ42. Får se hva det sier oss rundt nyttår :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...