Gå til innhold

Nye Call of Duty krever opptil 250 GB med lagringsplass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gunfreak skrev (3 minutter siden):

Hva bruker de all den plassen til, er ikke som spillene ser fantastiske ut, er de bare dårlige kodere? 

Antagelig mangel på vilje på å endre på grunnleggende struktur, det krever mer arbeid og vil hindre dem å pumpe ut nye spill like raskt som de gjør nå.

For Cold War er mildt sagt ikke visuelt imponerende. Mulig det er den grafiske designet/stilen som bidrar til det, men det ser veldig lite moderne ut. Jeg var dum å forhåndsbestille, men etter å ha testet betaen så ble det refund med en gang. Likte ikke grafikken og gameplay mekanismene, enda mer arcade fokusert etter min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Ser det imidlertid ut til at man allerede ved lansering får velge bort moduser man ikke bruker. For de som bare vil ha flerspillerdelen krever spillet kun 50 GB, da altså uten 4K-pakken."

50 GB for multiplayer delen er ikke så mye. Det er vel egentlig bare den man burde bry seg om. Med mindre man er verdens tregeste til å spille gjennom singelplayer til COD. Det er jo et fra punkt A til B spill så jeg kan ikke se for meg at det vil ta så lang tid å spille gjennom det. 8-10 timer så er nok SP delen gjort ferdig. 

 

Kan hende jeg kjøper det allikevel da selv om jeg ikke likte betaen.
Multiplayer har en tendens til å bli værende på lagringsplassen i noen mnd så er vel egentlig bare den jeg hadde brydd meg om.


Det hørtes verre ut enn jeg trodde, men så leste jeg artikkelen og da var det ikke så ille som jeg trodde.

 

Lenke til kommentar
kilik skrev (5 timer siden):

4k textures tar masse plass. 200-500 GB vil straks være standard for alle større spill.

(10 000 stk. "high quality" 4k textures i Unreal Engine tar 233,7 GB - og så kommer alt annet i spillet i tillegg)

Doom Eternal greier dette uten å ta så stor plass, Star Citizen også. Og grunnen er at de har på hver sin måte løst problemet ved å streame teksturene inn og kun vise det som synes. Så jeg heller på slet arbeid, der de kun fokuserer på å pumpe ut spill. En gang må de gjøre arbeidet, med å lage en moderne spill motor, so fort som mulig håper jeg. Håper det blir standard, må som de nye konsollene er her :)

Lenke til kommentar

Tror ikke det er det som er grunnen. Det er heller at de inkluderer absolutt alt av spillmodus i en og samme pakke. Singleplayer, Multiplayer og Warzone og alle er bakoverkompatible med gamlere Call of Duty så du får med assets derfra i tillegg. Kartene i Call of Duty er jo ikke akkurat store så 4K textures burde ikke ha så mye å si.

Ta nye Watch Dogs: Legion. Det har et vanvittig stort kart over London med vanvittige detaljer i 4K. Det er 55Gb stort bare........

Lenke til kommentar
Uderzo skrev (På 30.10.2020 den 12.55):

Antagelig mangel på vilje på å endre på grunnleggende struktur, det krever mer arbeid og vil hindre dem å pumpe ut nye spill like raskt som de gjør nå.

Ironisk nok, spill som allerede stort sett blir gitt ut for tidlig og trenger 6+ måneder med bugfiksing omtrent før det er i det hele tatt spillbart.

Men ja, optimalisering er et stort problem pga. latskap som du sier (evt. eller ikke får lov av EA & Co. som skal sope inn mest mulig penger fortest mulig og samme hvordan tilstanden på spillet faktisk er).
Assets blir jo i flere tilfeller duplisert i forskjellige varianter for å være tilpassert ethvert system. Kjører man alt på High (Ultra, whatever) så hadde man jo ikke trengt de samme objektene lagret på disk tilpasset dårligere systemer.

Personlig driter jeg i hvordan grafikken er bare spillet, dvs. historien, musikken og stemmeskuespillet er skikkelig gjort. Hvis spillet inneholder mye 1080p video (og ikke bruker Bink, som hverken kan hoppes over eller dempes) så kan jeg forstå at ting tar stor plass. Men da bør også spillet forsvare å inneholde så mye video.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...