Gå til innhold

TEST: MSI RTX 3070 Gaming X Trio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm....merker jeg misliker den prislappen. 5750 kroner for founders edition (500 $ i usa). Vil gjerne se en sammenlikning hvor MSI rettferdiggjør prisen på 7200 kroner (559 $ usa) 

Heller kanskje dette er ågerprisen som nettbutikkene har begynt å legge seg på nå som det er tydelig at folk er omtrent like tålmodige som døgnfluer med løpetid. Skulle tru at veiledende pris og ytelse på FE - kortene ville være baseline for 3.part kort, men tydeligvis ikke. Nå skal det jo sies at alle disse kortene syntes mer og mer som papirlanseringer, men prisingen vitner om at det er noen som har et håp om å sko seg her.

Endret av Brede_Skapstroppen
Lenke til kommentar
3 hours ago, Brede_Skapstroppen said:

Hmm....merker jeg misliker den prislappen. 5750 kroner for founders edition (500 $ i usa). Vil gjerne se en sammenlikning hvor MSI rettferdiggjør prisen på 7200 kroner (559 $ usa) 

Heller kanskje dette er ågerprisen som nettbutikkene har begynt å legge seg på nå som det er tydelig at folk er omtrent like tålmodige som døgnfluer med løpetid. Skulle tru at veiledende pris og ytelse på FE - kortene ville være baseline for 3.part kort, men tydeligvis ikke. Nå skal det jo sies at alle disse kortene syntes mer og mer som papirlanseringer, men prisingen vitner om at det er noen som har et håp om å sko seg her.

Ser det på 3080 også, der kort som koster det samme som FE i USA plutselig koster 1300 kroner mer enn FE her. Enda verre på 3090.

Lenke til kommentar
kjeLL// skrev (2 timer siden):

hvorfor kommer dere med denne overskriften  "Dette kan AMD neppe slå" klickbait og trolleri. 

Tenkte det samme. Kunne ikke se noen forklaring i artikkelen på hvorfor de har denne overskriften. Ifølge annonseringen til AMD så var jo 6800 en del kjappere enn 2080 Ti. En del salt må selvfølgelig til siden det er AMD sine tall og at SAM var aktivert (ikke at jeg tror forskjellen er så stor uten SAM).
3070 har også bare 8 GB VRAM ( mot 16GB på 6800) som jeg tipper kan bli en flaskehals i noen spill og grafikkinnstillinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, PantZman said:

Tenkte det samme. Kunne ikke se noen forklaring i artikkelen på hvorfor de har denne overskriften. Ifølge annonseringen til AMD så var jo 6800 en del kjappere enn 2080 Ti. En del salt må selvfølgelig til siden det er AMD sine tall og at SAM var aktivert (ikke at jeg tror forskjellen er så stor uten SAM).
3070 har også bare 8 GB VRAM ( mot 16GB på 6800) som jeg tipper kan bli en flaskehals i noen spill og grafikkinnstillinger.

Garantert flaskehals. I 1440p snuser Watch Dogs Legion på 9GB med ray tracing på og Flight Simulator har vært nærmere 10. Mulig de kunne klart seg med litt mindre i praksis, men 8GB virker ikke særlig fremtidssikkert. 4k er dømt til å bli et problem.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Brede_Skapstroppen skrev:

Hmm....merker jeg misliker den prislappen. 5750 kroner for founders edition (500 $ i usa). Vil gjerne se en sammenlikning hvor MSI rettferdiggjør prisen på 7200 kroner (559 $ usa) 

Heller kanskje dette er ågerprisen som nettbutikkene har begynt å legge seg på nå som det er tydelig at folk er omtrent like tålmodige som døgnfluer med løpetid. Skulle tru at veiledende pris og ytelse på FE - kortene ville være baseline for 3.part kort, men tydeligvis ikke. Nå skal det jo sies at alle disse kortene syntes mer og mer som papirlanseringer, men prisingen vitner om at det er noen som har et håp om å sko seg her.

Ser prisen på 3080 er 17860 kr på Deal.no og 19742 kr på computersalg.no er jo heeeelt utenfor at de driver med slike priser lol.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...