Gå til innhold

Xbox og PlayStation med likt utgangspunkt til neste konsollgenerasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Allostasis skrev (På 27.10.2020 den 22.14):

Tja. Har du TV med HDMI 2.1 og VRR (variable refresh rate) er det godt mulig en variabel refresh rate gir best opplevelse. På en annen side betyr det variable frametimes. 

Hei. Eg har sony xg9505 med 120 hz men ikke hdmi 2.1. Får eg brukt 120 hz også?

Lenke til kommentar

Lurer litt på om dette er kjøpt ytelsesforbedring eller om det setter en form for forventet ytelse på PS5 over XsX. Tror nok spillet er mer flikket på i PS5-versjonen.

For min del er jeg av den oppfatningen at det er jevnere i praksis normalt sett. Blir spennende å se hvordan dette blir over tid. Virker mest som dette er en krig hvor "vinneren" blir den som betaler mest.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Knetten82x said:

Hei. Eg har sony xg9505 med 120 hz men ikke hdmi 2.1. Får eg brukt 120 hz også?

Ja, det skal være mulig med 4k@120hz 4:2:0 chroma på HDMI 2.0, så vidt jeg husker. Bildekvaliteten er jo ikke topp da, men du får ikke bedre enn 4:2:2 chroma uansett ved 120hz på PS5. Mulig vi får full RGB på 4k@120hz med en oppdatering, for de av oss som har HDMI 2.1 tver.

Lenke til kommentar
Allostasis skrev (44 minutter siden):

Ja, det skal være mulig med 4k@120hz 4:2:0 chroma på HDMI 2.0, så vidt jeg husker. Bildekvaliteten er jo ikke topp da, men du får ikke bedre enn 4:2:2 chroma uansett ved 120hz på PS5. Mulig vi får full RGB på 4k@120hz med en oppdatering, for de av oss som har HDMI 2.1 tver.

Tusen takk for svaret. Dette har eg lurt lenge på. Da venter eg ett år før eg kjøper meg nytt tv. Har allerede kjøpt i november i fjor og Sony xg9505 for noen mnd siden. Takk igjen👍🙂

Lenke til kommentar
1 hour ago, Knetten82x said:

Tusen takk for svaret. Dette har eg lurt lenge på. Da venter eg ett år før eg kjøper meg nytt tv. Har allerede kjøpt i november i fjor og Sony xg9505 for noen mnd siden. Takk igjen👍🙂

Du må først sjekke at TVen din faktisk støtter 4k@120 over 4:2:0 chroma. Min LG C9 støtter det ikke, mens LG CX gjør det. Begge har HDMI 2.1. 

Lenke til kommentar
Allostasis skrev (22 timer siden):

Du må først sjekke at TVen din faktisk støtter 4k@120 over 4:2:0 chroma. Min LG C9 støtter det ikke, mens LG CX gjør det. Begge har HDMI 2.1. 

Takker igjen. Skal sjekke opp dette. Det er LG CX eg har lyst på🙂 Men eg har lært meg å ikke stole på en tv selger igjen hos elektro selskaper. Hehe. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...