Gå til innhold

ANMELDELSE: Crash Bandicoot 4: It's About Time


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Knetten82x skrev (3 timer siden):

Kjøpes når ps5 er i hus i desember. :)

Off topic. Er xbox like god grafikk som ps5? Er det vært å kjøpe xbox series x eller bør eg gå for en halvkraftig pc?

Når det gjeld rein kraft så ser det ut som Xbox får eit lite overtak over PS5. Men det gjeld altså den kraftige versjonen Xbox Series X, ikkje den billigare versjonen Xbox Series S som har dårlegare spesifikasjonar. Eg føretrekk sjølv PC fordi det er så praktisk, ein kan oppgradere sjølv i eige tempo og konfigurere etter kva ein ønskjer. Men Xbox Game Pass er ikkje til å le av, det er masse kule spel innpå der, og dei aller kulaste kjem oftast på Xbox før dei hamnar i PC-versjonen. Eksempelvis spelar eg Doom Eternal på Xbox One nå, og det er heftig! Eitt av dei få spela som køyrer i 60FPS på konsoll. 

Lenke til kommentar
mullethemekk skrev (19 timer siden):

Når det gjeld rein kraft så ser det ut som Xbox får eit lite overtak over PS5. Men det gjeld altså den kraftige versjonen Xbox Series X, ikkje den billigare versjonen Xbox Series S som har dårlegare spesifikasjonar. Eg føretrekk sjølv PC fordi det er så praktisk, ein kan oppgradere sjølv i eige tempo og konfigurere etter kva ein ønskjer. Men Xbox Game Pass er ikkje til å le av, det er masse kule spel innpå der, og dei aller kulaste kjem oftast på Xbox før dei hamnar i PC-versjonen. Eksempelvis spelar eg Doom Eternal på Xbox One nå, og det er heftig! Eitt av dei få spela som køyrer i 60FPS på konsoll. 

Takker for ett bra svar. Får tenke litt til på det. 👍

Lenke til kommentar

Til de yngre? Pro tip - dette spillet blir sadistisk vanskelig rimelig fort. Tenk Donkey Kong Tropical Freeze. Crash og DK er langt fra enkle spill, selv om stilen ser slik ut. Det blir mye banning og sverting.

Og av en eller annen grunn har Crash 4 fått 12-årsgrense av PEGI. Den skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
1Ravn skrev (2 timer siden):

Til de yngre? Pro tip - dette spillet blir sadistisk vanskelig rimelig fort. Tenk Donkey Kong Tropical Freeze. Crash og DK er langt fra enkle spill, selv om stilen ser slik ut. Det blir mye banning og sverting.

Og av en eller annen grunn har Crash 4 fått 12-årsgrense av PEGI. Den skjønner jeg ikke.

Er dette vanskelegare enn den originale trilogien? Med unntak av eit par levlar i det første spelet syntes eg aldri dei var spesielt frustrerande. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, mullethemekk said:

Er dette vanskelegare enn den originale trilogien? Med unntak av eit par levlar i det første spelet syntes eg aldri dei var spesielt frustrerande. 

Ja. Ja, det er det. Spesielt hvis du skal gjøre alt i spillet. Banene er gjennomsnittlig en del lengre enn de i originalene, i tillegg til at vanskelighetsgraden er skrudd opp til 11. På en av de siste av de vanlige banene, døde jeg 69 ganger. Og et av trofeene er å gå gjennom samtlige baner og plukke med deg alle boksene uten å dø én eneste gang.

Det skal sies at jeg elsker hvert sekund. Dette er et kjærlighetsbrev til fansen, og det bruker null tid på å oppsummere hva som har skjedd. Det forventer at du vet hva som skjedde i den ordentlige slutten av Warped, og da også ha skillsa fra det spillet. De par første banene i 4 er sånn passe, men så skrus vanskeligheten opp før første boss.

Lenke til kommentar
1Ravn skrev (13 timer siden):

Til de yngre? Pro tip - dette spillet blir sadistisk vanskelig rimelig fort. Tenk Donkey Kong Tropical Freeze. Crash og DK er langt fra enkle spill, selv om stilen ser slik ut. Det blir mye banning og sverting.

Og av en eller annen grunn har Crash 4 fått 12-årsgrense av PEGI. Den skjønner jeg ikke.

Hvis du sikter til vanskelighetsgraden i siste avsnitt også: Aldersgrense har aldri hatt noe med vanskelighetsgrad å gjøre. Hadde det ikke eksistert «bad language» i spillet hadde grensen vært lavere.

https://pegi.info/search-pegi?q=Crash+bandicoot&age[]=&descriptor[]=&publisher=&platform[]=&release_year[]=&page=1&op=Search&form_build_id=form-WShYcZwpo-JgOdNaHN1IL-V3PshuN6RUVvVAj8AyVlo&form_id=pegi_search_form

Lenke til kommentar
4 hours ago, Harepuz said:

Hvis du sikter til vanskelighetsgraden i siste avsnitt også: Aldersgrense har aldri hatt noe med vanskelighetsgrad å gjøre. Hadde det ikke eksistert «bad language» i spillet hadde grensen vært lavere.

https://pegi.info/search-pegi?q=Crash+bandicoot&age[]=&descriptor[]=&publisher=&platform[]=&release_year[]=&page=1&op=Search&form_build_id=form-WShYcZwpo-JgOdNaHN1IL-V3PshuN6RUVvVAj8AyVlo&form_id=pegi_search_form

Fullt klar over at vanskelighetsgrad ikke har noe med aldersgrense å gjøre. Jeg ser at det er registrert mild banning, men jeg har gått gjennom samtlige filmsekvenser og mesteparten av dialogen, og det nærmeste jeg har kommet noe som kan minne om stygg språkbruk er vel en rumpevits. Med ordspill. Skjønner ikke hva PEGI har tenkt her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...