Gå til innhold

Her er forskjellene på Xbox Series X og Xbox Series S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Iki skrev (6 minutter siden):

Det at spill må portes nedover lover ikke godt for alle de som påstår at det kun var snakk om oppløsningen på spillet (ikke noe annet)

 

Lurer på hvordan opplevelsen blir på denne konsollen da.

Det blir jo primært oppløsningen som kommer til å bli redusert her. Det blir heller ikke en "port" i tradisjonell forstand. X og S bruker samme devkit.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Iki said:

Tror du et spill som utnytter series X vil legge seg på samme detaljnivå, bare med lavere oppløsning?

Altså samme textures, samme aa, samme render distance, osv.

Ikke godt å si, det vil nok variere fra spill til spill.

Men tror, som sagt, de fleste som kjøper Series S vil få en god opplevelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

4K krever veldig mye maskinkraft. At Series S er designet som en Full HD konsoll betyr at den trenger langt på nær like mye kraft som en 4K konsoll. Godt mulig at de må justere på flere ting enn bare oppløsningen, men steget fra full HD til 4K er så enormt at det vil utgjøre den største forskjellen. 

Litt artig at bekymringen før var at Series S kom til å holde igjen PS5 og XSX. Nå skal man plutselig være bekymret for Series S spillerne istedenfor.

Tror det kommer til å gå greit med Series S, jeg. I hvert fall helt til den neste konsollen etter XSX og PS5 kommer.

Endret av Leflus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (12 minutter siden):

Tror du et spill som utnytter series X vil legge seg på samme detaljnivå, bare med lavere oppløsning?

Altså samme textures, samme aa, samme render distance, osv.

Tekstur oppløsningen må nok reduseres på på spill der 10GB minne ikke strekker til (lavere rendering oppløsning vil bruke mindre minne, men ikke 6GB mindre),  men det lages uansett flere versjoner av et tekstur med forskjellige oppløsninger for mipmapping. Ellers utenom redusert rendering oppløsning vil alt annet være likt, dvs med mindre utvikleren vil redusere mer på andre ting enn rendering oppløsningen. Det enkleste blir å bare redusere rendering oppløsningen tilstrekkelig.

Endret av MistaPi
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Sånn som det ser ut så blir jeg overrasket om series X selger bedre enn Series S.

Greit at nesten alle som er så interesserte at vi sitter her å surrer ville valg X, men vi utgjør nok ikke flertallet i kundegruppa.

Spesielt foreldre vil jeg se for meg nærmest bare kjøper series s pga pris og kidsa spiller jo svært ofte på pc skjerm eller en rimeligere typisk nummer 2 tv. Så de vil jo ikke ha utbytte av alt series x har å tilby uansett.

Lenke til kommentar
barezell skrev (3 timer siden):

Passer med andre ord perfekt inn i en stereobenk eller et tv bord. 

Har brukt for en Sub som jeg kan ha ved siden av Tv-benken, så bestiller en Series X som supplement til Ps5 som skal inn i Tv benken. Får håpe benken tåler den nye 86 tommeren som også er bestillt . Hvis ikke må jeg ha ny benk også.. The Struggles, the struggles!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Arodem skrev (11 timer siden):

/2605/2605608/Still-Image_Console-Family_3_Front-Facing_Consoles-Controllers.300x169.png Storebror og lillebror har mye til felles.

Her er forskjellene på Xbox Series X og Xbox Series S

Dere glemmer å si noe om lan\trådløs nett om vi kan vente oss 2.5 gigabit lan eller hva forskjellen på nedlasting hastigheten?

For microsoft basert på teknisk xbox support mener det er antatt serie x får 2.5 gigabit lan og vesentlig raskere nedlastinghastighet en dagens konsoller med 1 gigabit ethernet eller 5g. Men har mine tvil da dagens xbox ikke har særlig raskere nedlasting en rundt 120 mbit.

Nå har vel også xbox-one-s/ mulighet til harddiskplass rundt 2 tb så forstår ikke hvorfor man får kun 512 GB selv om det er SSD disk er det ganske lite hvis man må bruke det til xbox serie X spill, er ikke uvanlig spill tar 50 til 100 GB det gir kun plass til 5 til 2,5 spill før lagringsplassen er tomt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Leflus skrev (12 timer siden):

Litt artig at bekymringen før var at Series S kom til å holde igjen PS5 og XSX. Nå skal man plutselig være bekymret for Series S spillerne istedenfor.

Med tanke på Microsoft sin støtte av Xbox one, og lavere spesifikasjoner på PC, så tror jeg ikke det skulle være noe problem med series S.

Uheldigvis virker det som det vil ta lang tid før utviklerne får lov til å lage Next gen spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (45 minutter siden):

Med tanke på Microsoft sin støtte av Xbox one, og lavere spesifikasjoner på PC, så tror jeg ikke det skulle være noe problem med series S.

Uheldigvis virker det som det vil ta lang tid før utviklerne får lov til å lage Next gen spill.

Utviklerne har valget selv. Nettopp derfor du ser spill som Hellblade 2 og Forza Motorsport som kun kommer til Series S og X.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Helt utrolig hvor mye du får for pengene med series s. Vi snakker 8 kjerner zen 2 og RDN2 i pakken, for like over 3000 kr. Microsoft taper myyyye på dette. Og det gagner oss.

Så for 3200 +gamepass får du nær alle spill i Microsofts og EA sitt bibliotek. Det finnes knapt noen unnskyldning fot å ikke slå til på dette.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...