Gå til innhold

Slik blir det å spille Morrowind i Skyrim-drakt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Så den forleden. Herregud hvor flinke disse folkene er! Det ser utrolig fint ut. Alt dette av frivillige som jobber sammen om et enkelt mål. Fantastisk hvor mye av sjelen de ligger i dette prosjektet, samme med SkyOblivion forøvrig.

Lenke til kommentar

Utrolig hva folk får til og utrolig hvor synd det er at AAA spill sjeldent lar seg modde lengre. Tenk på hva moddere kunne fått til med div AC spill feks. De kunne fikset halvferdige late AC spill som unity eller lage total conversions. 

Eller hva de kunne gjøre med Jedi fallen order fra EA. 

Men UBI og EA vil jo ikke gjøre slikt, de kan jo tape penger(eller det er de de tror )

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg som en unge til dette. Testet Morroblivion i sin tid, men den modden var i overkant buggy dessverre. Dette ser langt mer lovende ut. Er veldig spent på å se hva de har gjort mtp. klasse-, skills- og levelsystemet. Ser at det popper opp en beskjed om at spilleren underveis øker block på videoen, så det indikerer at de hvertfall har gått bort fra systemet i Skyrim. Håper at de har lagt seg så tett opp mot Morrowind som mulig der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gunfreak skrev (På 16.8.2020 den 18.25):

Utrolig hva folk får til og utrolig hvor synd det er at AAA spill sjeldent lar seg modde lengre. Tenk på hva moddere kunne fått til med div AC spill feks. De kunne fikset halvferdige late AC spill som unity eller lage total conversions. 

Eller hva de kunne gjøre med Jedi fallen order fra EA. 

Men UBI og EA vil jo ikke gjøre slikt, de kan jo tape penger(eller det er de de tror )

 

Alltid mulig å modde spørsmålet er kun hvor komplisert og lang tid det tar. 

Lenke til kommentar

Joda, men det hjelper jo vesentlig når utviklerne legger ved verktøy i spillene sine. I praksis er det jo som regel det som fører til om mods blir en feature på et spill eller ikke. Jeg har null kompetanse på modding selv, jeg bruker dem bare (så takk til ev. folk som leser dette som driver med modding selv), men er det også slik at nyere spill er vanskeligere å modde uten verktøy enn gamle (mer avansert koding)? Man kan mene mye om den retningen Bethesda har tatt spillene sine, men jeg er i hvert fall blant dem som mener de skal ha kred for å ha tilrettelagt for modding. Av de spillene jeg har brukt mest tid på og fortsatt spiller, er mods det fellestrekket som går igjen. Har jo også inntrykk av at det er noe som i siste ende gjør at eks. Skyrim fortsatt blir kjøpt og spilt av mange.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...