Gå til innhold

Det ser mørkt ut for strømming av Xbox-spill på iOS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
25 minutes ago, djgudleif said:

Strømming av spill er umulig med dagens teknologi. Det vil ikke føles responsivt i det hele tatt. Og disse probleme har man før man har noe som helst load på serverne.

Kan de ikke bare gi opp?

Strømming fungerer dritfett med dagens teknologi. De eneste som påstår det ikke fungerer er folk som ikke har prøvd det, eller som har prøvd det på helt elendig nettlinje :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
djgudleif skrev (1 time siden):

Strømming av spill er umulig med dagens teknologi. Det vil ikke føles responsivt i det hele tatt. Og disse probleme har man før man har noe som helst load på serverne.

Kan de ikke bare gi opp?

Det er ikke umulig men det er mange faktorer som spiller inn om opplevelsen blir god eller ikke. Avstand til server, rask og stabil internettlinje osv. Så har man type spill også. Fast paced shooters kan jeg ikke tenke meg blir noe suksess over strømming, spesielt ikke om man bruker mus & tastatur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Steam Remote Play Together funker som bare det. Jeg er sjokkert over hvor lite input delay det er, og jeg er ekstremt fintfølende for sånt (vant med fighting games med combo links på 1-2 frames).

Det føles tilnærmet som å spille offline, men merk at det kreves veldig mye båndbredde om man vil streame oppløsning noe særlig høyere enn 1080p, enkelte spill funka best i 720p og med 50/50 mbitlinja mi.

Nå er jeg klar over at det har vært tester med hårreisende dårlige resultater kanskje mest retta mot Stadia, men da er det de tjenestene som kommer dårlig ut der som er problemet, ikke selve konseptet med spillstreaming.

Lenke til kommentar
10 hours ago, djgudleif said:

Strømming av spill er umulig med dagens teknologi. Det vil ikke føles responsivt i det hele tatt. Og disse probleme har man før man har noe som helst load på serverne.

Kan de ikke bare gi opp?

Det føles faktisk helt greit. Det fungerer ikke bra til spill som krever raske reflekser, men til alt annet er det greit. Definitivt ikke noe som kan erstatte tradisjonell maskinvare.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Sarcoex - Gnålern said:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor. Steam Link appen til ios fungerer da helt fint? Og med ios 13 og oppover (tror jeg), så kan man også kople til en Xbox One S kontroller via bluetooth. Har brukt den selv, også over 4G til min stasjonære med 10Mbit/s opp. Prøvd det med en iPhone SE 2020.

Valve hadde store problemer med å lansere Steam Link på iOS. De fikk det til, men måtte blant annet fjerne tilgangen til Steam sin nettbutikk. Ellers er tjenestene noe forskjellige. Steam Link lar seg strømme spill du eier fra din egen PC, mens xCloud bruker Microsoft sine servere. Ikke at det har så mye å si i praksis. Apple sine restriksjoner Suger, og jeg blir ikke å erstatte min iPhone 11 med en ny telefon fra Apple.

Lenke til kommentar
Windoge skrev (På 7.8.2020 den 20.40):

Valve hadde store problemer med å lansere Steam Link på iOS. De fikk det til, men måtte blant annet fjerne tilgangen til Steam sin nettbutikk. Ellers er tjenestene noe forskjellige. Steam Link lar seg strømme spill du eier fra din egen PC, mens xCloud bruker Microsoft sine servere. Ikke at det har så mye å si i praksis. Apple sine restriksjoner Suger, og jeg blir ikke å erstatte min iPhone 11 med en ny telefon fra Apple.

Kanskje strømming av spille fra ens egen Xbox Series X blir mulig? Lov å håpe. :) Akuratt sånn som det er med Steam Link. Bare at butikk funksjon blir fjernet evt.

Hmm. Ser ut som på at jeg har lov til å kjøpe spill til Xboxen via Xbox appen. Men ikke til PCn via Steam appen.

IMG_0215.thumb.PNG.8e0c4aabce17c346af8b88757017a13c.PNGIMG_0216.thumb.PNG.970dab0e99f74ece474fb3df6ab9c789.PNG

IMG_0217.thumb.PNG.7743e56b79f5e94b5ea6bbeaf0a1083f.PNG

Lenke til kommentar

Apple vil ikke tape inntekter på alle p2w mobilspillene åpenbart. Man kan anta at de tjener grovt mye på det.
Om folk heller blir fristet til å spille Stardew Valley enn Candy Crush så betyr det penger ut for de.

Så de finner selvsagt noe i retningslinjene deres som de mener at bryter ett eller annent eller så legger de til det. Men det er jo deres produkt så de kan gjøre hva de vil. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...