Gå til innhold

Microsoft Flight Simulator 2020 kommer i fysisk utgave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (1 time siden):

Det er nok bare selve installasjonen man bruker platene på. Det er bra de har tenkt på folk som har uland-bredbånd med treg hastighet og databegrensninger.

Usikker på om det vil ha veldig stor effekt, da man må ha relativt sprek linje for å spille spillet, da veldig mye av innholdet blir "streamet". feks all kart-dataen man flyr over osv. Men blir uansett spennende å se hvordan det blir.

Kan faktisk ikke huske sist jeg hadde en DVD\Blu-Ray spiller i PCen min. må være mange mange år siden. ? 

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (7 timer siden):

Det er nok bare selve installasjonen man bruker platene på. Det er bra de har tenkt på folk som har uland-bredbånd med treg hastighet og databegrensninger.

MS sier vel at 50 mbit anbefales for online uansett. Og det er jo en drøss med spill som er over 100 gb i dag?

BizzyX78 skrev (5 timer siden):

Dem burde heller ha tatt i bruk Blu-Ray.

-

Ser for meg det bildet av "Doom Nr.3." på Floppy til sammenligning.

Andelen av folk som har BR til pc'n sin er nok marginal sammenlignet med hvor mange som har DVD.

--

doom3_floppy.jpg > 10 :p

Lenke til kommentar
Sitat

 Boksversjonene inneholder selve simulatorkoden, som ikke tar spesielt mye plass, og rundt 90 GB med innhold som tilsvarer det man får i den digitale versjonen. 

Interessant sitat fra artikkelen. Betyr dette at den fysiske versjonen ikke er digital? Hva er den da, analog? Jeg trodde den kom på DVD, men da kommer den kanskje på AVD (analog versatile disc) i stedet?

Lenke til kommentar
Malerifaen skrev (På 16.7.2020 den 12.01):

90gb får vel plass til på en blueray disc? Det benyttes vel ikke vanlig dvdrom i dag, for øvrig på mange år?

En vanlig BD (BluRay) plate tar 25 GB (effektivt ~22,5 GB). Det finnes BD-DL (Dual Layer) på 50 GB og BD-XL (100 GB), men sistnevnte er veldig dyr.

Det som overrasker meg mest er at de ikke bare brukte en USB-minnepenn. Mye raskere og MYE mer praktisk.

En vanlig BD-plate leses på rundt 12x (~16 MBps etter hva jeg kan finne) - f.eks. Kingston DataTraveler G3 128 GB USB 3.0 leses på 100 MBps.
https://www.komplett.no/product/911352/datautstyr/lagring/minnepenn-usb/kingston-datatraveler-g3-128gb-usb-30

En slik penn, kjøpt i bulk av Micro$oft, kan da ikke koste mer enn at det ville vært verdt å betale det ekstra for pakken.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
AfterGlow skrev (På 16.7.2020 den 10.43):

 Men forbered deg på en diger bunke DVD-er.

Microsoft Flight Simulator 2020 kommer i fysisk utgave

Spørsmål:
"10 dobbeltsidige DVD-er" <- bare for klarifisering, er dette DVD-er med dobbel side (DVD-DS) eller dobbel lag (DVD-DL)?

Forskjellen er at dobbeltsidige DVD-er må fysisk snus opp-ned i spilleren halvveis (major inconvenience alert), mens dobbeltlags-DVDer kan leses i ett. En DVD-DL er 8,5 GB, mens DVD-DS er ~9,4 GB, så størrelsesmessig kan dette faktisk være DVD-DS...

Jeg har 2 filmer på DVD-DS...har ikke giddet å sett dem mer enn 1 gang pga. bryet med å måtte snu platen.

EDIT:
"Including 10 (!) double-layer DVD"
https://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/154700-aerosoft-official-retail-partner-for-microsoft-flight-simulator/

Så dette er dobbeltlags DVD-er (DVD-DL).

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (5 timer siden):

En vanlig BD (BluRay) plate tar 25 GB (effektivt ~22,5 GB)

Huh? Hvorfor effektivt 22.5?

PaladinNO skrev (5 timer siden):

En vanlig BD-plate leses på rundt 12x (~16 MBps etter hva jeg kan finne) - f.eks. Kingston DataTraveler G3 128 GB USB 3.0 leses på 100 MBps.

Her blander du DVD og Blu Ray. En DL Blu Ray (50 GB) leses gerne på 12x (54 MB/s), mens en SL (25 GB) leses på 16x (72 MB/s) En tom SL selges for 10,- til sluttbruker, og vil i motsetning til en minnepenn ikke ha risikoen at sluttbruker sletter innholdet (sistnevnte finnes det vel sperre for og men).

Lenke til kommentar
Knutgrus skrev (47 minutter siden):

Huh? Hvorfor effektivt 22.5?

Her blander du DVD og Blu Ray.

Er ihvertfall ~22,5 GB Nero vil gi meg å brenne på når jeg prøver å lage en BD (25 GB)-datadisk.

Og ikke blandet - jeg bare tok det for gitt at "x" lese / skrive-hastighet betydde det samme for alle plater. Because logic.
Jeg hadde det for meg at det var en forskjell, men fant ingen fakta på dette etter et raskt søk så jeg forholdt meg til det jeg fant.

Ikke noe problem å legge inn en skrivesperre på en minnepenn for å beskytte en ubrukelig bruker mot seg selv - minnekort (SD) kommer med dette, så en slik bryter kan enkelt legges inn og "gjemmes" under litt plastikk.

Dessuten må såklart pennen komme med et fancy M$ Flight Simulator klistemerke og ikke en hvilkensomhelst generisk svart farge.

Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (3 timer siden):

Er ihvertfall ~22,5 GB Nero vil gi meg å brenne på når jeg prøver å lage en BD (25 GB)-datadisk

Windows GiB /GB? 

PaladinNO skrev (3 timer siden):

Og ikke blandet - jeg bare tok det for gitt at "x" lese / skrive-hastighet betydde det samme for alle plater. Because logic

CD =/= DVD =/= Blu-ray. Om du tar noe for gitt, så hold det for deg selv. Sånt er bare med på å spre misforståelser. 

PaladinNO skrev (3 timer siden):

Ikke noe problem å legge inn en skrivesperre på en minnepenn for å beskytte en ubrukelig bruker mot seg selv

Poenget er at det er billigere med plater. 

Beklager om jeg er litt krass her nå, men har lett for å si det sånn når noen går i forsvarsmodus fremfor å lytte til kritikk. 

Kanskje jeg heller skulle kommentert med en lattermild

BØØØØRN! :D

Lenke til kommentar

Bare venter på at en mod kommer til å rydde opp her nå.

Unnskyld? Jeg tar kritikk hvis noen beviser at jeg tar feil og jeg har vært bastant i min mening, jeg har ikke noe problem med det, men det var derfor jeg spesifikt nevnte min kilde i tilfelle jeg tok feil og presiserte at dette var min forståelse av dette.

Jeg sa også at en minnepenn er dyrere, men skrev at jeg mente det ville være verdt det i generell brukervennlighet. En mening - ikke en påstand, utover at USB er raskere.

Og enten det er 22,5 GB eller 25 GiB så er dette i praksis så marginalt at de 2,5 GB / GiB ikke er noe jeg bryr meg om. Jeg brenner en plate til hvis nødvendig uten å tenke 2 ganger på det. Jeg bare spesifiserte sammenhengen, som du bad om. Jeg tror heller ikke at en BD-plate har mer eller mindre plass for M$ når spillet skal produseres.

Skal jeg gå i "forsvarsmodus" så ber jeg om at du leser hele innlegget og ikke bare de delene du er uenig i.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...