Gå til innhold

Twitch-streameren Byron «Reckful» Bernstein er død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234

Så hva var hendelsene som fikk han til å avslutte livet? Når disse aldri snakkes om vil en aldri få tatt tak i problemene som leder til at menn ta livet sitt.

Lenke til kommentar
JØI skrev (1 time siden):

Så hva var hendelsene som fikk han til å avslutte livet? Når disse aldri snakkes om vil en aldri få tatt tak i problemene som leder til at menn ta livet sitt.

Reckful slet lenge med bipolar lidelse og depresjon, i tillegg til at hans eldste bror tok sitt eget liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Craxmerax skrev (3 minutter siden):

Reckful slet lenge med bipolar lidelse og depresjon, i tillegg til at hans eldste bror tok sitt eget liv.

Nettopp. Dette er så vagt som det kan bli. Du har en potensielt konkret hendelse, en bror som tok livet sitt. Du må ha mange flere detaljer o ord på hvordan dette ble opplevd av den som sot livet sitt om du skal komme noen vei. «Han var bipolar så det var det» er en så pinlig arrogant og bedriten holdning at samfunnet sett under ett bør skamme seg for å bruke det som forklaring på at menn tar livet sitt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
TrAAsT skrev (21 minutter siden):

Han la ut meldinger på twitter rett før det skjedde. Mange kommentarer som var av en "Dette var pinlig, du burde grave din egen grav" karakter... Det var vel den siste dråpen.

Så vi har en gjeng med mordere på Twitter 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
JØI skrev (7 timer siden):

Så hva var hendelsene som fikk han til å avslutte livet? Når disse aldri snakkes om vil en aldri få tatt tak i problemene som leder til at menn ta livet sitt.

Har du slitt psykisk før? Har du hatt depresjon? Hvis du har det så kan det nok være enkelt å forstå hva han gikk igjennom. For store deler av befolkningen som er heldig nok med å ikke ha mentale problemer så er det svært vanskelig å forstå dette, og hvordan man kan komme til en konklusjon hvor det å ende livet er en løsning. 

Selv har jeg slike tanker fra tid til annen og går på antidepressiva som hjelper litt, men selv det gjør ikke at livet blir enklere.

Jeg er forøvrig enig i at man må snakke om selvmord, men det må bli et bedre tilbud for mental helse, det er utfordringer jeg ser for meg. I Norge alene begikk 674 personer livet i 2018. 

Ble veldig fokusert på "har du" her, beklager det. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Omnia vincit amor skrev (28 minutter siden):

Har du slitt psykisk før? Har du hatt depresjon? Hvis du har det så kan det nok være enkelt å forstå hva han gikk igjennom. For store deler av befolkningen som er heldig nok med å ikke ha mentale problemer så er det svært vanskelig å forstå dette, og hvordan man kan komme til en konklusjon hvor det å ende livet er en løsning. 

Selv har jeg slike tanker fra tid til annen og går på antidepressiva som hjelper litt, men selv det gjør ikke at livet blir enklere.

Jeg er forøvrig enig i at man må snakke om selvmord, men det må bli et bedre tilbud for mental helse, det er utfordringer jeg ser for meg. I Norge alene begikk 674 personer livet i 2018. 

Ble veldig fokusert på "har du" her, beklager det. 

Klart jeg har. Hvorfor tror du jeg er så forbanna for?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
JØI skrev (1 minutt siden):

Klart jeg har. Hvorfor tror du jeg er så forbanna for?

Da forstår jeg deg godt. Ble så gira når jeg skrev innlegget at jeg ikke tenkte helt på det.. Blir litt tunnel syn.. 

Lenke til kommentar

vis du virkelig vil gå dypt inn i åssen han hadde det anbefaler jeg deg å se Dr.k(Healthy gamer gg) sine samtaler med Byron

der har du mange timer med info om hva han sliter med, hvorfor han sliter og hva han prøver å gjøre for å takle det blant annet.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

-----

- Jeg kan på mange måter skjønne hvorfor han valget å ta sitt eget liv...

Men samtidig så er ekstremt sørgelig at det går så langt at dem når dette punktet.

-----

Det er så klart stor forskjell fra person til person, men det er ekstremt sørgelig at det fortsatt er så tabu å snakke ut om at man sliter psykisk...

Og enda verre når man ikke blir trodd, når man åpner opp om slikt.

-----

Det er en ting at man ønsker å være så selvstendig som overhodet mulig, og at det kan virker for mange som en svakhet å erkjenne at man sliter.

Personlig så lærte jeg svært tidlig at det mest voksne man kan gjøre er å be om hjelp om man virkelig trenger det.

Da det faktum er at der finnes problemer man strengt tatt ikke klarer å løse på egenhånd.

-----

Det som kan virke som en liten ubetydelig baggatell for vanlige folk flest, kan vise seg å være toppen av isfjellet til et langt mer omfattende problem sett fra en faglærts standpunkt.

Så sliter man så er det på ingen måte en skam å søke hjelp.

Psykiskeproblemer kan sammenlignes med fysiske lidelser som kreft, i det at desto tidligere man får help desto lysere kan potensielt sett utfallet av situasjonen bli.

-----

Svært ofte så er det eneste som skal til er å finne noen som man virkelig kan stole på og som man kan snakke fortrolig med uten å føle seg dømt av den grunn.

Dog om dette ikke er mulig fordi det man sliter med involverer venner og familie så er en faglært den eneste veien å velge i så måte.

Siden det er kanskje lettere for noen å snakke fullt og helt, åpent og ærlig om ting man synes er tungt med en tredje person.

Da det ofte kan gi et unikt utenforstående syn på ting og situasjoner man bringer opp i lyset av samtalen(e).

Å få hjelp til å stokke kortene som jeg liker å kalle det.

-----

Endret av BizzyX78
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...