Gå til innhold

Riot ser på muligheter for å bringe Valorant til konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, PaladinNO said:

Så Ring-0 anti-cheat som gir blåskjermer på mobil også? Nice.

Er vel et par på "reddit" som får feil i noen spill som vanlig. Ikkje noe uvanlig :p

VELDIG mange som har spillt flere hundre timer uten en eneste blåskjerm. Med såpass mange pc konfigurasjoner, så er det ikkje rart om noen får feil. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Valorant passer perfekt for konsoll. De er jo så imot det de kaller «fordeler» at de ikke støtter 21:9 engang, er vel første spillet på 7 år som ikke har støtte for det. Nesten rart de støtter 16:9 ? 

Alt som mangler nå er vel å få det ut på konsoll og låse spillet til 60 fps, slik at ingen får fordeler ? «Forhåpentligvis» kommer det vel en patch som låser spillet til 60 fps på PC og, hadde iværtfall ikke overrasket meg. Ettersom at høy refresh rate er en langt større fordel enn 21:9. Viktig at ingen har fordeler xD 

Nei Valorant var en kjip og gammeldags opplevelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Emile the rat said:

Valorant passer perfekt for konsoll. De er jo så imot det de kaller «fordeler» at de ikke støtter 21:9 engang, er vel første spillet på 7 år som ikke har støtte for det. Nesten rart de støtter 16:9 ? 

Alt som mangler nå er vel å få det ut på konsoll og låse spillet til 60 fps, slik at ingen får fordeler ? «Forhåpentligvis» kommer det vel en patch som låser spillet til 60 fps på PC og, hadde iværtfall ikke overrasket meg. Ettersom at høy refresh rate er en langt større fordel enn 21:9. Viktig at ingen har fordeler xD 

Nei Valorant var en kjip og gammeldags opplevelse. 

Overwatch har heller ikkje 21:9 fordi det er visst en fordel ?
Godt det bare er ungene i huset som spiller Overwatch :p

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (1 minutt siden):

Overwatch har heller ikkje 21:9 fordi det er visst en fordel ?
Godt det bare er ungene i huset som spiller Overwatch :p

Det som er tragisk med overwatch er at de har en løsning for 21:9 som gir alle med 16:9 en fordel, hvor 21:9 får zoomet fov. Hvordan det er rettferdig skjønner ikke jeg. Tydeligvis forferdelig for blizzard å gi de med 21:9 en fordel, mens det å gi spillere med 16:9 en fordel er helt greit. 

Alle spill som har begrensninger for hardware er ikke verdt å bruke tid på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (1 time siden):

Alle spill som har begrensninger for hardware er ikke verdt å bruke tid på. 

Amen!

Samme greia med StarCraft II - 3 skjermer i Nvidia Surround (7680x1440 / 48:9) -> starter SC2 -> høyre og venstre skjerm går i svart.

Må være den eneste fordelen med League of Legends' eldgamle og elendige koding - camera hacks eller filediting var strengt forbudt, men om jeg sitter slik:
https://1drv.ms/u/s!AuFMZD__7mN2kXeCBNbbmIkWx1-_?e=iADUKn
https://1drv.ms/u/s!AuFMZD__7mN2kXnQjnyvXWhMpVAl?e=HnzQ9O

...er det helt OK. Fikk dette bekreftet da jeg spurte Support spesifikt om Nvidia Surround.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
GnilreG skrev (2 timer siden):

Så det er hardware muligheter som er viktigest for deg? Ikke gameplay eller hvor underholdende et spill er..

Vel nei, hardware muligheter kan vike om det er et veldig godt gameplay. 

Hverken overwatch eller valorant har noe unikt eller spesielt gameplay. Begge drukner i mengden av fps spill, og da kan man likegodt velge noe som heller fungerer med moderne hardware. 

At et spill i 2020 ikke støtter 21:9 er rett og slett for dårlig :)

Mange spill fra Nintendo uten ultrawide som jeg liker. Er mer det at riot er vanskelig og sære som irriterer meg.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar
48 minutes ago, Emile the rat said:

Vel nei, hardware muligheter kan vike om det er et veldig godt gameplay. 

Hverken overwatch eller valorant har noe unikt eller spesielt gameplay. Begge drukner i mengden av fps spill, og da kan man likegodt velge noe som heller fungerer med moderne hardware. 

 

 

Nevn et spill som som kan regnes som en konkurrent til Overwatch mtp. type gameplay og kvaliteten på dette.

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (28 minutter siden):

Nevn et spill som som kan regnes som en konkurrent til Overwatch mtp. type gameplay og kvaliteten på dette.

I sin tid hadde man Team Fortress 2, som faktisk funker med 21:9.

Nyere spill, så har man Apex, Destiny 2 og Warframe.

Så lett å finne andre spill og spille på. At overwatch er så sære er rett og slett trist. Samme med Valorant. Sier det igjen, det er en større fordel med høy refresh rate, rart at blizzard og riot ikke capper spillene sine til 60hz, slik at ikke alle med 144hz skjerm eller høyere skal få en fordel. 

Men jo, det finnes flere spill man kan bytte ut overwatch med :) Skjønner ikke hvorfor jeg skal lide meg igjennom 16:9 når det finnes så mange gode alternativer ;) 

At et spill ikke støtter 21:9 er like dumt som å si at et spill ikke støtter RTX kort fordi det gir bedre fps enn eldre skjermkort ? Tenk så urettferdig det hadde vært.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar
1 hour ago, Emile the rat said:

I sin tid hadde man Team Fortress 2, som faktisk funker med 21:9.

Nyere spill, så har man Apex, Destiny 2 og Warframe.

Så lett å finne andre spill og spille på. At overwatch er så sære er rett og slett trist. Samme med Valorant. Sier det igjen, det er en større fordel med høy refresh rate, rart at blizzard og riot ikke capper spillene sine til 60hz, slik at ikke alle med 144hz skjerm eller høyere skal få en fordel. 

Men jo, det finnes flere spill man kan bytte ut overwatch med :) Skjønner ikke hvorfor jeg skal lide meg igjennom 16:9 når det finnes så mange gode alternativer ;) 

At et spill ikke støtter 21:9 er like dumt som å si at et spill ikke støtter RTX kort fordi det gir bedre fps enn eldre skjermkort ? Tenk så urettferdig det hadde vært.

Jeg er enig med Team Fortress 2, som Overwatch jo har en del til felles med. Når det gjelder de 3 andre har fint lite med Ow å gjøre annet en at alle er lagbaserte FPS. Har ikke satt meg inn i kontroversen rundt 21:9, men det ser faktisk ut for at utviklerne mener det utgjør en substantiell competitive advantage. Hvorfor dette ikke støttes i motsetning til 240hz og RTX tror jeg bare har med markedsandeler å gjøre. De fleste som spiller competitive FPS kjøper nok en skjerm med mer enn 60hz etterhvert, men det samme kan neppes sies for 21:9. Men jeg kan ta feil.

Lenke til kommentar
GnilreG skrev (6 timer siden):

Så det er hardware muligheter som er viktigest for deg? Ikke gameplay eller hvor underholdende et spill er..

Gameplay er det viktigste, ihvertfall for meg. Men det går utover underholdningsverdien hvis man føler man er begrenset hva funksjonalitet angår, enten software- eller hardwaremessig.

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (1 time siden):

Jeg er enig med Team Fortress 2, som Overwatch jo har en del til felles med. Når det gjelder de 3 andre har fint lite med Ow å gjøre annet en at alle er lagbaserte FPS. Har ikke satt meg inn i kontroversen rundt 21:9, men det ser faktisk ut for at utviklerne mener det utgjør en substantiell competitive advantage. Hvorfor dette ikke støttes i motsetning til 240hz og RTX tror jeg bare har med markedsandeler å gjøre. De fleste som spiller competitive FPS kjøper nok en skjerm med mer enn 60hz etterhvert, men det samme kan neppes sies for 21:9. Men jeg kan ta feil.

Vel CSGO er et godt eksempel på at det ikke stemmer (og forsåvidt absolutt alle andre fps spill). Så det er trygt å konkludere med at det er Blizzard og Riot som er helt på jordet :) 

Nei ikke vits å støtte spill hvor utviklerne er så blåst. Får vel heller håpe på en team fortress 4 (siden overwatch basically er tf3) :D 

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar
41 minutes ago, Emile the rat said:

Vel CSGO er et godt eksempel på at det ikke stemmer (og forsåvidt absolutt alle andre fps spill). Så det er trygt å konkludere med at det er Blizzard og Riot som er helt på jordet :) 

Nei ikke vits å støtte spill hvor utviklerne er så blåst. Får vel heller håpe på en team fortress 4 (siden overwatch basically er tf3) :D 

Ja, skulle gjerne likt å se hvilken comp adv. man faktisk får, det burde jo uansett være mulig å regne ut en FOV som ikke gir advantage. 

Dette argumentet med å "støtte utviklerne" har jeg aldri helt skjønt meg på. Når jeg kjøper et spill er det for å "støtte meg selv til å spille et spill jeg liker". At det innebærer å overføre en gitt mengde fiat-valuta til et aksjeselskap på det åpne markedet tror jeg gjør forsvinnende lite utslag på hva det aksjeselskapet gjør eller ikke gjør i fremtidige foretagende.

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (4 minutter siden):

Ja, skulle gjerne likt å se hvilken comp adv. man faktisk får, det burde jo uansett være mulig å regne ut en FOV som ikke gir advantage. 

Dette argumentet med å "støtte utviklerne" har jeg aldri helt skjønt meg på. Når jeg kjøper et spill er det for å "støtte meg selv til å spille et spill jeg liker". At det innebærer å overføre en gitt mengde fiat-valuta til et aksjeselskap på det åpne markedet tror jeg gjør forsvinnende lite utslag på hva det aksjeselskapet gjør eller ikke gjør i fremtidige foretagende.

Eneste "fordelen" jeg kan se er at man kan sette høyere FOV på en 21:9 monitor uten å få fish eye effekten som man får på en 16:9 monitor. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...