Gå til innhold

Xbox Series X satser knallhardt på bakoverkompatibilitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper Microsoft satser på å gjøre enda flere originale Xbox spill kompatible i tillegg til flere 360 spill. Har mange spill i samlingen som jeg skulle ville likt å sedd bli bakoverkompatibel.

Om alle 360 spill som spilles på Series X vil automatisk bli satt opp til 4K så vil jeg nokk garantert skaffe meg en maskin etterhvert. Digger at Metal Gear Solid HD og Dante's Inferno endelig ble mulig å spille på Xbox One, men de er fortsatt i 720p.

Lenke til kommentar
barezell skrev (59 minutter siden):

Dumt å måtte abonnere på en tjeneste for å få spille et spill du allerede har betalt for da. 

 

Det kan så være, men det blir vel det samme som å si at det er dumt å måtte kjøpe en ny konsoll for å spille spillene du allerede har betalt for?

Lenke til kommentar
Iki skrev (13 timer siden):

Det kan så være, men det blir vel det samme som å si at det er dumt å måtte kjøpe en ny konsoll for å spille spillene du allerede har betalt for?

Det blir jo på ingen måte det samme. Vi kjøper ikke ny konsoll for å spille gamle spill, men når vi kjøper ny konsoll er det fint å fortsatt kunne spille de gamle spillene uten å betale ekstra. Den nye konsollen kan også spille nye spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Yopaz skrev (11 minutter siden):

Vi kjøper ikke ny konsoll for å spille gamle spill, men når vi kjøper ny konsoll er det fint å fortsatt kunne spille de gamle spillene uten å betale ekstra.

Men dette gjelder jo for Playstation også.

Lenke til kommentar
GnilreG skrev (1 time siden):

Har ikke spillt et eneste ps3 spill siden jeg kjøpte ps4, Ser ikke akuratt nytten i dette, selv om det er en fin fuksjon.

...men kanskje du hadde spilt noen PS3 spill dersom de faktisk fungerte på PS4? 

Jeg vet ikke om jeg hadde spilt saerlig mange 360-spill dersom jeg måtte ha brukt 360-en min til det, men siden de er såpass lett tilgjengelige på Xbox One har jeg spilt en del 360-spill de siste årene. Noen ganger for å spille spill som jeg ikke rakk å spille forrige generasjon. Andre ganger for å få et gjensyn med gamle favoritter. :)

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (3 timer siden):

Ikke akkurat noen sensasjon siden PS5 bare er en oppgradert PS4. Samme arkitekturen og alt. Det er jo det samme som at PC-en min fremdeles kjører de gamle spillene mine selv om jeg oppgraderer alt. Eller kjøper ny, kraftigere PC.

På PC er ikke dette et problem siden det brukes tunge API'er og high-level koding, spillene bryr seg ikke om hva som befinner seg bak API'ene mtp kompatibilitet så lenge hardwaren og API'et støtter de funksjonene spillet må ha for å kjøre, men på konsoll som bruker lette API'er uten en masse legacy støtte og der det gjerne er "nærmere metallet" koding så er det ikke like enkelt å få et spill som er laget for et spesifikk hardware plattform til å kjøre på et annet. GPU arkitekturen er ikke den samme fra PS4 til PS5 og PS5 løser dette med hardware funksjonalitet (forskjellene i logikken/funksjons settet fra PS4 er inkorporert i PS5 SoC'en slik at PS5 kan aktivere dette og kjøre i PS4 modus). MS har også løst dette på hardware nivå mtp XBO spill på XBSX. Men dette er lettere å få til med PS4 til PS5 enn hva det har vært med tidligere generasjoner.

Lenke til kommentar
Leflus skrev (4 timer siden):

...men kanskje du hadde spilt noen PS3 spill dersom de faktisk fungerte på PS4? 

Jeg vet ikke om jeg hadde spilt saerlig mange 360-spill dersom jeg måtte ha brukt 360-en min til det, men siden de er såpass lett tilgjengelige på Xbox One har jeg spilt en del 360-spill de siste årene. Noen ganger for å spille spill som jeg ikke rakk å spille forrige generasjon. Andre ganger for å få et gjensyn med gamle favoritter. :)

I en ganske lang periode ble min One X nesten utelukkende brukt til å spille Xbox 360 titler, selv om jeg også hadde en Xbox 360 koblet til. Men siden spillene fikk en liten boost i både grafikk og ytelse så var det helt nydelig å sette seg ned med One X :)  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...