Gå til innhold

De tre første Mass Effect-spillene er trolig på vei i oppussede utgaver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 hours ago, afterall said:

For meg som har lekt med tanken på en ny gjennomspilling av den originale trilogien (fikk aldri spilt Andromeda), tar jeg gjerne imot nyutgaver av disse spillene!

Du burde spille gjennom Andromeda, det er verdt én runde i hvertfall.
Combat systemet er veldig underholdende, selv om man kjenner på begrensningene rundt antall abilities du er tillatt å ha aktivert samtidig.

Det var et forferdelig rot når det ble sluppet, men jeg spilte det 1 år etter release for første gang og likte det helt greit.

Jeg synes faktisk det er synd det ikke kommer noen oppfølger.

Endret av Randalf the Black
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Randalf the Black skrev (55 minutter siden):

Du burde spille gjennom Andromeda, det er verdt én runde i hvertfall.
Combat systemet er veldig underholdende, selv om man kjenner på begrensningene rundt antall abilities du er tillatt å ha aktivert samtidig.

Det var et forferdelig rot når det ble sluppet, men jeg spilte det 1 år etter release for første gang og likte det helt greit.

Jeg synes faktisk det er synd det ikke kommer noen oppfølger.

Ja, det er ikke sånn at jeg absolutt ikke vil spille Andromeda. Har vel egentlig ventet på et et skikkelig godt tilbud.

 

andrvas skrev (25 minutter siden):

Det finnes texture packs som kan lastes ned, gir en god oppgradering av de nåværende spillene.

Skulle endelig spille Fallout: New Vegas nå i høst. Det endte opp med å bli en kjempesvær prosess med overveldende mods-installasjoner - som til slutt gjorde spillet uspillbart. Tar derfor ferdig kvalitetstestede nyutgaver over det å igjen vie masse tid til å modde spill selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
afterall skrev (12 timer siden):

Tar derfor ferdig kvalitetstestede nyutgaver over det å igjen vie masse tid til å modde spill selv.

Blir spennende å se om nyutgaven blir Skyrim - "legendary edition" eller faktisk bra. Jeg har selv prøvd å modde spill som du nevner og det er så ufattelig tidkrevende å finne kompatible deler, loadorder og masse piss, som jeg faktisk håper å slippe med disse nyutgivelsene. Som du forsåvidt også er inne på.

p.s. om du skal spille andromeda så gå inn med ekstremt lave forventninger, da gjør man det til en bedre opplevelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Generelt er det en god del dyktige folk som holder på med mods som f.eks gfx-mods til ME2, men det er også litt varierende kvalitet. En kan faktisk ende opp i situasjonen at en gfx-mod har rundt 90% forbedringer og 10% som river ned totalkarakteren så mye at en ender opp med å avinstallere den. Det er gjort en del bra for ME2 fra modding-community, men polish som mangler på enkelte gfx-mods er en sår tommel i et svært polert univers originalt.

Andromeda ble vel fikset opp til et høvelig ok nivå etterhvert, selv om de var en smule satt tilbake av animasjonssystemet Frostbite-motoren når de kom fra tilnærmet lommekjente Unreal Engine.

Lenke til kommentar

Håper på dette! Hadde en andre gjennomspilling av 1-3 for noen år siden, og det å ta hele serien i et jafs var utrolig gøy, fordi en del av valgene fra tidligere spill hadde konsekvenser i de neste og jeg fikk se dette mens jeg hadde det friskt i minnet. Trodde jeg skulle gå lei før jeg fullførte trilogien, men det underholdt hele veien. 

Andromeda klarte jeg dessverre ikke å bli oppslukt av på samme måte. Bugs og tekniske problemer plager meg ikke så mye, men der var det rett og slett noe med settingen, stemningen og figurene som gjorde at spillet aldri fengslet meg på samme måte. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...