Gå til innhold

Riot beroliger Valorant-fans som bekymrer seg for spillets aggressive antijuksteknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg tar på meg aluminiumsfoliehatten når det kommer til Tencent Holding...

Helt ærlig, jeg tar det øyeblikkelig til paranoia-nivå og sier at hvorfor skal man bekymre seg for hacking fra Kinesiske myndigheter når man kan frivillig gi fra seg all personlig informasjon og data gjennom et spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dragutin skrev (6 timer siden):

Bare la bilen stå åpen med nøkkelen i tenninga når du har partkert, la ytterdøra være ulåst og ikke vær varsom for lommetyver når du reiser i Sørøst-Asia. Det er ikke noe problem og går helt fint, jeg lover deg.

Det første der tør jeg ikke, for det noe galt med låsemekanismen så dørene har en tendens til å låse seg når de selv vil.

Hvilket er spesielt artig når jeg setter nøkkelen i tenningen og går ut av bilen igjen for f.eks. å koste av frontruten og hører "klikk-klikk" etter å ha smekket igjen døren...
Og de låser seg bare igjen - aldri opp.

Videre, som League of Legends-spiller siden 2013, har jeg fått Burrito Gems - eller Tencent som de heter nå - så langt opp i halsen at jeg får en vond smak i munnen bare jeg prøver å si navnet.
Både med valg de har gjort i spillet og retningen de har gått, stabiliteten og kvaliteten til selve spillklienten og support servicen som stort sett er nesten like dårlig som Asus sin.

Jeg har selv fått merke League of Legends aggressive anti-juks funksjonalitet. F.eks. den perioden man ble oppfordret til ikke å bruke skjermoverlegg og FPS-tellere slik som Fraps.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

-----

+PaladinNO

-----

- Det er da i det minste en grunnleggende hensikt til hvorfor denne software'en skal ha tilgang til systemet ditt.

-----

Jeg stiller meg langt mer skeptisk til Android-apps som f.eks. en single-player versjon av spillet "Finn 5 Feil" som krever tilgang til "Bilder og Media", "Contact-List", "GPS" og/eller "TLF(Sende og motta SMS/MMS, lese Call-Log og muligheten til å ta imot samtaler eller å ringe ut i bakgrunnen.)"

-----

Det er en ting at Security-apps trenger slik tilgang for å beskytte brukeren imot Scams, Phishing, Hacking, Virus og annen Malware.

Men Spill-apps som "Finn 5 Feil" eller "Candy-Crush(-kloner)" trenger strengt tatt ikke denne tilgangen for å fungere.

-----

Dog "Anti-Cheat"-software er ikke noe nytt konsept.

Spill som f.eks. "Battlefield(Nr.2.)" hadde det i form av "Punkbuster".

Man kunne spille single-player eller LAN uten denne aktivt på maskinen, men for WAN så var den påkrevd.

Svært få hylte av at den kom i sin tid.

-----

Ikke det at jeg spiller online noe særlig, men jeg er positiv til det å hindre juks.

Men samtidig synes jeg at det er nok så paradoksalt at flere og flere spill benytter seg av smutthullet som "Micro-Transactions" og "Loot-Boxes" danner.

Da det er "Lovlig Juks" som jeg liker å kalle det.

Siden dem tjener store summer på slikt så blir det feid under teppet, imotsettning til bruk av train'ere som er gratis for brukerene og som ikke håver inn penger for produsenten av spillet.

Ja, det er Fy-Fy...

-----

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...