Gå til innhold

ANMELDELSE: Final Fantasy VII Remake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat hva jeg fryktet. Forbanna episodisk skvip. Skjønner at det koster penger å lage spill, men nå har de faktisk tapt penger på meg ved å hale ut med episoder. Ff15 var også bra, hadde det ikke vært for disse elendige fetchquestene de insisterer på å prakke inn. Solid pass, ser sammendraget på YouTube.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et gledelig gjensyn for min del så langt. Men som det skrives kan det vel diskuteres om det er et gjensyn eller en refleksjon. Føler det er lagt inn gode pauser mellom bullshitten. Er ca 10 timer på vei. Forventningene var lave på forhånd og ventetiden altfor lang. Hadde det vært et annet spill hadde vært mye mer kritisk. Er fanboy og biased. Dette er bare mine tanker så langt. God påske ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror man må være forsiktig med å dømme et spill basert på én enkelt manns vurdering. Synd for Øystein sin del, som helt sikkert har gledet seg like mye til dette spillet som alle oss andre, at det ikke levde helt opp til forventningene.

I skrivende stund ligger spillet på 87/100 på metacritic etter ca 65 anmeldelser, noe som vil si at det er godt mottatt.

Endret av Olorinmaia
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvem i all verden har urinert i frokostblandingen din i dag?

Du later til å ha misforstått premisset med en remake, siden du umiddelbart forteller oss at du ikke likte Midgar i originalen.

Fantastisk tenker jeg, da er jo tonen satt for artikkelen.

Og hvorfor i huleste skriver du Midgar med en ekstra d på slutten, har du tastatourettes?

Stedsnavn skal ikke oversettes til nynorsk, meg bekjent.

Jeg gir anmeldelsen din 2/10 for ekstremt slett arbeid og tydelig mangel på objektivitet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veldig delte reviews ser jeg. Noen sier dette er tidenes beste spill og beste FF spill noensinne og andre klager.  Jeg smilte bredt av demoen ihvertfall. Brukte 100 timer på å fullføre orginalen og å få oppleve det nå så mange år etter i en remake er veeeeldig spesielt :D  Toucha såvidt innom Midgar i orginalen så kult at vi kan lære mer om områdene vi var kjapt innom. Men dette kjem til å ta tid.... det var 100 timer gameplay i orginalen og verdenskart. Midgar var jo bare 1 by av maaaaaaange. I dette detaljnivået så tror jeg ikke de blir ferdig før 2025.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan man kan være skuffa. Jeg er ca 17 timer inn og er kjempefornøyd! Synes de ekstra historiene bare farger universet enda mer. Veldig glad for at de ellers også har vært veldig tro til orginalen ift story (så langt iallefall). Sikkert noen purister som er uenig men det er greit. Jeg koser meg iallefall massivt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt rolig og "kjipe " quests er ganske greit for min del som er rimelig nabb og lite bevandret innenfor sjangeren, jeg er i hvert fall kjempe underholdt så langt i spillet!

Jeg har ikke nostalgien å sammenligne  opp mot, så jeg forstår at forventningene til blodfans stiller seg i ett annet lys og opplevelsen deretter, men disse kan jeg ikke bry meg om ?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Folk er forskjellige,noen er mer konservative og andre er åpen for nyere ting. Etter å ha spilt det en stund skjønte jeg at ikke alle fans av serien kom til å like det nye innholdet, men jeg satte stor pris på det. Man blir bedre kjent med enkelte karakterer som man ikke fikk så mye tid med i originalen. Man får også mye større innblikk i Midgar og forskjellige områder som man ikke fikk besøke tidligere. Skjønner jo at SE vil gjøre noen endringer for å modernisere spillet og om hver episode i serien blir såpass mye ekspandert med ekstrainnhold så har jeg ingen problem med å vente. Fantastisk spill i mine øyne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...