Gå til innhold

Hva skjedde? Jeg vil ha samfunnet mitt tilbake. Jeg vil ha tilbake livene våre!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var et negativt innlegg med et negativt syn på hjemmekontor. Det gir et feilaktig inntrykk av fordeler og ulemper med hjemmekontor. Seriøse undersøkelser har vist at produktiviteten i en bedrift øker dersom de ansatte gies muligheten til å bruke hjemmekontor. De fleste slutter faktisk å oppsøke kontorlandskapet. Produktiviteten , trivselen øker og sykefraværet går ned. Jeg tror det er en spesiell type mennesker som på død å liv må ha en kontorplass å oppsøke . For dem består jobben i å "møte opp" på kontoret. Å gjøre noe nyttig er ikke like interessant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det vi (bedrifter) vil oppdage, gjennom denne untakstilstanden, er at det ofte er vel så effektivt  ( og mye rimligere)med skjerm-møter  på tvers av landet, og mellom land. Istedet for  fysiske reiser. Ihvertfall halvparten av gangene.

Det vi også vil oppdage, er at noe av det vi produserer/arbeider med er viktig for velstanden i vår nasjon.  Noe kan vi fint greie oss uten, og er noe vi gjør/bruker  kun av gammel vane.

Vi hadde for noen uker siden en krise(  " ") det hastet med å få løst; overforbruk og CO2 -produksjon/utslipp.

( Det var snakk om få år før kloden ville være ødelagt. ).

Nå er altså denne krisen (" " ) avverget.   Hurra?  Gir media daglige oppdateringer av sparte liv, redusert forurensing og redusert CO2-utslipp ?

 Hadde ikke det vært viktig for folkehelsa; skal vi gremme oss syke av en kommende krise, men ikke glede oss friskere når problemet er løst/redusert?

Så får vi visstnok en ny  krise (" "), en økonomi"krise".

Forhåpentligvis vil disse dagers untakstilstand være en øyeåpner også her.

Vil vi oppdage at det, for en nasjon, er forskjell på pengeverdier (tall) og reelle verdier? På system-"produksjon", og virkelig produksjon som gir  den levende nasjonen bedre opplevd velferd?

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...