Gå til innhold

Chernobyl-skaperen lager TV-serie av The Last of Us


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
26 minutes ago, tankbug said:

Politisk? Handler det ikke om å overleve i en verden hvor folk har blitt sopp-zombier?

Stemmer det, inspirasjonen til historien kommer fra en parasitt-sopp familie som heter Cordyceps.
The Last of Us er fantastisk, men om det blir en god TV-serie er jeg usikker på. Jeg synes det er synd de skal melke spill via TV-mediet, det blir ofte dårlig. F. eks. er Witcher TV-serien søppel, men spillene var ganske bra (min subjektive mening, selvfølgelig....)

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar
bubba477 skrev (12 timer siden):

Ok. Om det ikke er for politisk (Naughty dog!!) kan det jo ha potensiale...


Kva forventar du, eigentleg? Eg trudde samfunnskritikk var vanleg ingrediens i post-apokalyptiske forteljingar.

Endret av Kindleguy
Sitat kom ikkje med då eg svara på kommentar frå gamer.no.
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Veit ikke helt hva jeg mener om det her.

Da Witcher serien blei annonsert, kunne jeg lett se for meg åssen spillet/bøkene kunne bli oversatt til en TV-serie, men klarer ikke helt forestille meg hvordan dette kan bli. Noe av det som gjør The Last of Us så innmari bra er ikke nødvendigvis kampen mot zombier, men mer forholdet mellom Ellie og Joel og hvordan det utvikler seg.

Som spiller så får man liksom det mer tett og personlig innpå seg - tror ikke det er like lett å få det til i en passiv TV-serie.

Endret av Wheeljack
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Borgelin skrev (22 minutter siden):

Stemmer det, inspirasjonen til historien kommer fra en parasitt-sopp familie som heter Cordyceps.
The Last of Us er fantastisk, men om det blir en god TV-serie er jeg usikker på. Jeg synes det er synd de skal melke spill via TV-mediet, det blir ofte dårlig. F. eks. er Witcher TV-serien søppel, men spillene var ganske bra (min subjektive mening, selvfølgelig....)

The Last of Us, som mange andre post-apokalyptiske forteljingar, handlar jo om korleis samfunnet slit med å takle krisesituasjonar. Dermed kjem i slike forteljingar det verste i oss menneske fram i kampen for å overleve. Det er eit samfunnskritisk bodskap, vil eg seie, om at menneske må bli flinkare til å samarbeide om å hindre katastrofar, og handtere dei så godt som muleg, viss dei ikkje kan forhindrast.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Kindleguy said:

The Last of Us, som mange andre post-apokalyptiske forteljingar, handlar jo om korleis samfunnet slit med å takle krisesituasjonar. Dermed kjem i slike forteljingar det verste i oss menneske fram i kampen for å overleve. Det er eit samfunnskritisk bodskap, vil eg seie, om at menneske må bli flinkare til å samarbeide om å hindre katastrofar, og handtere dei så godt som muleg, viss dei ikkje kan forhindrast.

Det er helt korrekt, men inspirasjonen til zombie-viruset i the Last of Us sprang utifra Cordyceps. Jeg skulle ha presisert bedre.

Lenke til kommentar

HBO, hater de, kvaliteten på streaming, kundeservicen og appen deres. Men vil jo selvfølgelig se dette og heldigvis er HBO gratis. Så da blir det å finne frem HBO når denne kommer.

Det gledes.

Mens enkelte av dere sitter å drar inn politikk i dette og andre spill/serier... Gud i himmelen, er det ikke bare å glede seg uten at alt skal overanalysere? Samme maset gang på gang, om det er Anthem, outer words, eller denne serien som kommer. Dere må feile noe seriøst som alltid skal blande inn politikk, feminisme osv. SJW's

Lenke til kommentar
Ghost pirate LeChuck skrev (1 time siden):

HBO, hater de, kvaliteten på streaming, kundeservicen og appen deres. Men vil jo selvfølgelig se dette og heldigvis er HBO gratis. Så da blir det å finne frem HBO når denne kommer.

Det gledes.

Mens enkelte av dere sitter å drar inn politikk i dette og andre spill/serier... Gud i himmelen, er det ikke bare å glede seg uten at alt skal overanalysere? Samme maset gang på gang, om det er Anthem, outer words, eller denne serien som kommer. Dere må feile noe seriøst som alltid skal blande inn politikk, feminisme osv. SJW's

For meg er det viktig å skille mellom HBO og HBO Nordic. HBO eier vel Nordic, men synes det er ganske tydelig at det ikke er samme selskap. 

HBO har forøvrig en stor plass i TV-seriehjertet mitt. Det var de som virkelig fikk øynene mine opp for god TV på tidlig 2000-tallet. Ja, det var andre serier som jeg likte kjempegodt på tida (24, Lost), men det var HBO som syntes tok TV-drama til nye høyder med Sopranos, Six Feet Under, Carnivale, Curb Your Enthusiasm, Bored to Death, The Wire og Deadwood. Senere fikk vi Boardwalk Empire og True Blood (likte faktisk de to første sesongene), før Game of Thrones kom. Nå har vi jo faktisk fått en knallbra solo-sesong av Watchmen og straks sesong 3 av Westworld (elsket de to første sesongene).

De har ikke klart det like bra med alt i senere tid, men generelt, så har de fortsatt en del bra (selv om jeg må innrømme at nyeste sesong av Curb og Silicon Valley ikke nådde helt opp til tidligere nivå).

Endret av MrMarbles
  • Liker 2
Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (2 timer siden):

For meg er det viktig å skille mellom HBO og HBO Nordic. HBO eier vel Nordic, men synes det er ganske tydelig at det ikke er samme selskap. 

HBO har forøvrig en stor plass i TV-seriehjertet mitt. Det var de som virkelig fikk øynene mine opp for god TV på tidlig 2000-tallet. Ja, det var andre serier som jeg likte kjempegodt på tida (24, Lost), men det var HBO som syntes tok TV-drama til nye høyder med Sopranos, Six Feet Under, Carnivale, Curb Your Enthusiasm, Bored to Death, The Wire og Deadwood. Senere fikk vi Boardwalk Empire og True Blood (likte faktisk de to første sesongene), før Game of Thrones kom. Nå har vi jo faktisk fått en knallbra solo-sesong av Watchmen og straks sesong 3 av Westworld (elsket de to første sesongene).

De har ikke klart det like bra med alt i senere tid, men generelt, så har de fortsatt en del bra (selv om jeg må innrømme at nyeste sesong av Curb og Silicon Valley ikke nådde helt opp til tidligere nivå).

Ok jeg skal rette meg der. Det er HBO nordic jeg mener. Selvsagt har HBO som tv selskap mange bra serier osv.
Jeg liker også Westworld, Sopranos, GOT osv.
Det er ikke innholdet jeg klager på. Det er tjenesten vi har her, kvaliteten og selve appen, og kundeservice som jeg skrev. 
Jeg burde nok forklart meg bedre :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (3 timer siden):

For meg er det viktig å skille mellom HBO og HBO Nordic. HBO eier vel Nordic, men synes det er ganske tydelig at det ikke er samme selskap. 

Jeg er uenig at det er så viktig å skille de. Det er HBO som har det overordnede ansvaret her. De velger, år etter år, å la forferdelige HBO Nordic ha ansvaret for å sende HBO serier og filmer til oss. Da får de leve med å ta skylden når det går dårlig også, ikke kun få skryt når ting er bra. Det er åpenbart at HBO Nordic er en elendig tjeneste. De burde enten krevet forbedringer, brukt sin egen teknologi fra store HBO eller latt en annen tredjepart få sende innholdet.

HBO har produsert mye bra, og de gjør det fortsatt, men de må ikke få slippe unna den dritten de serverer her i norden.

Endret av Comma Chameleon
skrivefeil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...