Gå til innhold

Se 10 minutter fra Half-Life: Alyx


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen spill har dette som et valg. Enten holder man inne joystick forover for å bare gå som i vanlige spill, men dette kan man fort bli kvalm av hvis man ikke er vandt til det, men slik teleportering er mye mer behagelig.

Men det gjør for eksempel spill som Skyrim enkelt å utnytte. Bare teleportere rundt og nesten aldri bli slått eller truffet av fiender.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, BeThomas said:

De som løser problemet med bevegelse i VR kommer til å bli rike. Til nå ser det ikke ut som Valve greier det engang. Sorry, dette ser ikke noe fristende ut. Jeg eier både Vive og en bra PC, men har ingen interesse av dette her.

Løsningen nå er å tilby et godt utvalg av typer bevegelse. Valve har flere gående her. Ingen av dem passer deg? Hver film demonstrerer tre ulike former. Og i menyen her ser du at det er fire faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Ghost pirate LeChuck said:

Glad jeg så dette. Nå vet je hvertfall aldri at jeg skal ha VR hvis bevegelse i spill er sånn her? Hoppe fremover bilde for bilde.. Det så ganske forvirrende/forferdelig ut.

Men et nytt half-life spill uten VR er sterkt ønsket, og jeg er 100%. sikker på at det snart kommer.

Så du ikke film 2? Du kan velge mellom flere typer bevegelse. Også demonstrert i menyen her:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Ghost pirate LeChuck said:

Glad jeg så dette. Nå vet je hvertfall aldri at jeg skal ha VR hvis bevegelse i spill er sånn her? Hoppe fremover bilde for bilde.. Det så ganske forvirrende/forferdelig ut.

Men et nytt half-life spill uten VR er sterkt ønsket, og jeg er 100%. sikker på at det snart kommer.

Du kan kan velge, som vidoen fra Enceladus viser, du kan hoppe, eller du kan gå med en sticken på kontrolleren. 
Alle spillene jeg har spilt i VR så beveger jeg meg med sticken. Som om det skulle være på en vanlig controller, du kan gå fysisk også, men vanligvis pga kabel kan man bare noen noen meter her og der. Men nok til feks å gjemme deg bak noe eller hoppe unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Ghost pirate LeChuck said:

Men et nytt half-life spill uten VR er sterkt ønsket, og jeg er 100%. sikker på at det snart kommer.

Det tviler jeg sterkt på. Det gir liten mening så lenge (siden ca. 2014) og så mye som Valve har satset på VR. De ønsker å pushe VR mediumet. Om noe så tror jeg det blir det mer Half Life i VR hvis Alyx er en suksess. Valve sine neste 2 spill blir VR vet vi. Et av disse to spillene er også sannsynlig et annet Half Life spill.

Men alt vi faktisk vet er dette:

Det blir nok mer Half Life.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

I video nr. 2 så ser vi tydelig hvor vertikalt spillet er, det vil se enormt bra ut i VR! Også særlig på så kloss hold. Slikt tar pusten fra en i VR. Lurer på om jeg kan droppe ned de hullene i den bygningen og om det finnes veier opp? Litt redd for at de bare fader til sort og så spawner man på nytt ?

Hehe og hør overwatch stemmen på slutten der! Det tar meg tilbake til HL2 så det holder! Gleder meg til å faktisk være tilstede i det universet! Blir helt forbanna sykt!

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (14 timer siden):

Det tviler jeg sterkt på. Det gir liten mening så lenge (siden ca. 2014) og så mye som Valve har satset på VR. De ønsker å pushe VR mediumet. Om noe så tror jeg det blir det mer Half Life i VR hvis Alyx er en suksess. Valve sine neste 2 spill blir VR vet vi. Et av disse to spillene er også sannsynlig et annet Half Life spill.

Men alt vi faktisk vet er dette:

Det blir nok mer Half Life.


Får uansett håpe du tar feil ang kun VR.   Som vidoen du linker til sa så var de ikke sikre(kanskje dette suger) når han spurte om det KUN ble VR fremover :) 
Jeg tør å vedde på at vi får se Half life på ps5 osv. Når? Ja si det :)

Endret av Ghost pirate LeChuck
Lenke til kommentar
7 hours ago, Ghost pirate LeChuck said:


Får uasnett håpe du tar feil ang kun VR.   Som vidoen du linke til sa så var de ikke sikre(kanskje dette suger) når han spurte om det KUN ble VR fremover :) 
Jeg tør å vedde på at vi får se Half life på ps5 osv. Når? Ja si det :)

Da blir det Half Life på PSVR2 med PS5 i så fall ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (10 timer siden):

Da blir det Half Life på PSVR2 med PS5 i så fall ;) 

Det blir det ikke. Dette kommer til å floppe. VR-gaming er en nisjesjanger. 

0.5% av spillerene kommer til å kjøpe dette.  De ha sparket fansen i ballene ved å gi det ut på VR når hele verden har skreket på HL3 i ca 15 år. ;)

Endret av Ghost pirate LeChuck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...