Gå til innhold

Bare det siste året har arbeidsledigheten for ingeniører sunket med en femtedel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merker jeg blir mer og mer provosert av slike artikler som dette som etter min oppfatning skjønnmaler situasjonen! HVORFOR faller arbeidsledigheten har jeg ENNÅ til gode å se en eneste artikkel over hodet se overfladiskt på en gang!

Hvor mange ingeniører har gitt opp å ikke få hjelp fra NAV og slettet seg/ikke levert inn meldekort?! Hvor mange ingeniører har skiftet karriere til noe (helt) annet enn ingeniør?! Hvor mange ingeniører har tatt livet av seg i fortvilelse?! Hvor mye er kapasiteten på ingeniørutdannelse eventuellt redusert med de siste årene?! Hvor mange ingeniører har "flyktet" til utlandet for å få seg jobb?! Hvor mange ingeniører har fått seg jobber på lavere nivå enn utdannelsen skulle tilsi?! Hvor mange ingeniøer har bare fått midlertidige jobber?! Hvor mange ingeniører studerer videre i stedet for å ikke få jobb?!

Det er bare de spørsmålene jeg kommer på i farten. INGEN av spørsmålene har jeg vel sett bli tatt tak i i en eneste av artiklene som dreier seg om hvor flott situasjoen er for ingeniører i følge statistikken!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...