Gå til innhold

Terratec med ATI-grafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper at Terratec forstetter samarbeidet med nVidia, for jeg ønsker ikke noe monopol som MS har på OS fronten hos skjermkortprodusentene

Hvis det er noe monopol å snakke om her, så er det nVidia som har stått for det. Ihvertfall fram til i høst. Bare bra at de får en verdig motstander.

Ja, men Ati raser jo fremover nå. Men nVidia har jo taket på ferdig pcer, aldri sett ett Ati kort i en slik.

Lenke til kommentar
Tja... Da har ikke du sett saa mange ferdige maskiner altsaa.. Selvom nvidia har overtaket paa oem markedet er det det markedet hvor flest bruker ati.. Men da regner vi med at de fleste bruker rimelig gamle maskiner.

Da tenker jeg på de man får nå til dags.... Nei dæven og, alle tre pcene som er på tilbd hos Lefdal hadde Ati kort, for bøye meg i støvet. Men jeg husker at flere ferdig pcer i sommer hadde nVidia kort.

Lenke til kommentar
Ja, og den vanlige mann i gata tror fremdeles at nVidia er mye bedre enn ATi, hvis de har hørt om det engang. Så nVidia sitter enda relativt godt...

Nå er de da faktisk 50% bedre i mellomskitet da .

Tenker på 9600xt vs 5900xt da .

koster ikkje 5900 hundrelapper meir enn 9600xt?

Begge hører til mellomskitet og det finnes 9600XT til samme pris som 5900XT.

Lenke til kommentar
Kanskje jeg er litt treg, eller siktet du til meg?

Nei, jeg siktet ikke til deg. Jeg snakker om de som går inn på Elkjøp for å spørre om råd til hva slags kort de skal kjøpe. Jeg antar at du ikke gjør det. ;)

 

Nå er de da faktisk 50% bedre i mellomskitet da. Tenker på 9600xt vs 5900xt da.

Det visste jeg ikke. Har ikke sett noen benchmarks på 5900XT. Men jeg ville fremdeles venta med å kjøpe nVidia kort til jeg visste mer om ytelsen i DX9 spill (les: Half-Life 2 :green: ). Hvis jeg kjøpte et kort idag, ville jeg at det skulle kunne holde en stund, også forbi HL2.

Lenke til kommentar

ATi har bygget seg opp et bra marked nå ja, men som folk nevner her så mangler de en verdig konkurrent i low-high-end eller hva vi nå skal kalle det. Kort alla 5900XT, som nVidia sikkert ikke tjener så mye penger på siden de selges så billig. Er jo omtrent det samme som ATi hadde med 9500 kortene som bare var software modifiserte 9700 Pro kort. (Ja, jeg vet at det er litt flere forskjeller på 5900XT og 5900 osv).

 

Satser på at ATi kommer med en verdig konkurrent i det sjiktet... Hjelper ikke å ha det beste high-end kortet (og nå knapt) hvis du ikke kan konkurrere i mellomsjiktet med pris/ytelse.

Lenke til kommentar
Kort alla 5900XT, som nVidia sikkert ikke tjener så mye penger på siden de selges så billig.

Ehh, trukke det. Det er faktisk mid og low-end korta de tjener mest på. High-end som 5950Ultra og 9800XT tjener de faktisk lite på. Men det er likevel viktig å ha "det raskeste kortet", fordi folk tror at de som har de aller raskeste kortet også har det beste korte i alle "klasser".

Lenke til kommentar
Håper at Terratec forstetter samarbeidet med nVidia, for jeg ønsker ikke noe monopol som MS har på OS fronten hos skjermkortprodusentene

På skjermkortfronten har mange produsenter hatt en kort periode med stor markedsandel, inkluderende Tseng, S3, Matrox, Ati, NVidia, 3dfx. Så fort som ting skifter her så er som regel en markedsandel på 60-70% borte innen litt over 1 år. Det er altså ingen erfaring som tilsier at man skal frykte et monopol fra NVidia eller ATi med det første... Forresten er det flere på vei med mellomklassekort nå, som kan konkurrere ytelsesmessig.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...