Gå til innhold

Bioware bekrefter: Nå skal Anthem totalrenoveres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som dag 1 Anthem spiller, så datt jeg av lasset etter 3-4 mnd, noe som er synd, synes spillet hadde et potensiale. Men var drit lei bugs, elendig loot system ( ble fikset til den grad, men hadde store fortsatt problemer). Å gjøre ting i spillet som reflekterte i samme loot om og om igjen, da forlater folk spillet. At det har tatt Bioware 1 år å se på problemet, for å så komme med en løsning er reinspikka tull. Bioware skulle ha mannet seg opp og sagt ifra til EA at spillet er ikke klart til massen enda, men EA med sine store overtalelse evne og med investorer i ryggen som maser. Så måtte Bioware gi etter. Det resulterte i en shitty lansering med masse server problemer, folk som ikke fikk logget inn. En hel forbanna vits alt sammen, EA sier de har lært, haha tror det når jeg ser det. Spillet nå i dag er gratis vis du har sub på Origin, ellers koster det 599 på Origin. Men andre fysiske butikker og online spill sjapper kaster nesten spillet etter deg.

Lenke til kommentar

Destiny 2 lanseringen var ikke i nærheten av den samme katastrofen som Anthem var ved lansering. Jeg kan ikke fatte at Bioware faktisk går for en løsning som dette. De burde heller ha startet arbeidet på Anthem 2 og gitt et solid avslag på pris for de som kunne bevise at de hadde kjøpt det opprinnelige Anthem. Typ 95% avslag.

Jeg prøvde Anthem da det kom gjennom Origin og ble såpass skuffet at jeg aldri kan skjønne at Anthem skal bli bra uten at de gjør en komplett helomvending...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rookie_NO skrev (54 minutter siden):

Destiny 2 lanseringen var ikke i nærheten av den samme katastrofen som Anthem var ved lansering. 

Neida, men så har man destiny 1, the division 1, og flere.

Det ble nesten vanlig for sjangeren å komme med elendige spill som så ble fikset.

 

Flere spillselskap har vist at de klarer å fikse spillene sine etter en stund, så det skulle ikke være noe problem for anthem.

Lenke til kommentar

"Som Hudson skriver konsentrerer Anthem-teamet seg nå om å snekre sammen en ny måte å spille, med klare mål, motiverende utfordringer og et progresjonssystem med belønninger som faktisk betyr noe for spilleren."

Jøss. Snakk om eit "Eureka" øyeblikk. Lurer på kva dei hadde i tankene når dei først lagde spelet? Det motsatte? Vassne mål. Umotiverende utfordringer, manglende progresjonssystem og uten belønninger som betyr noe for spilleren?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (3 timer siden):

Neida, men så har man destiny 1, the division 1, og flere.

Det ble nesten vanlig for sjangeren å komme med elendige spill som så ble fikset.

 

Flere spillselskap har vist at de klarer å fikse spillene sine etter en stund, så det skulle ikke være noe problem for anthem.

Destiny 1 og The Division 1 fungerte begge ved oppstart. Jeg spilte selv begge ved oppstart og ingen av de var i nærheten av søppelbrannen som Anthem var ved launch. Riktignok så var endgame litt tynn suppe hos både Destiny og The Division, men det ble rettet relativt kjapt, ikke flere år etterpå. Merk at Anthem ikke har fiksa på noe som helst endgame enda, de har bare sagt at det skal fikses på... I den hastigheten de retter ting så er det vel på plass om minst 2 år...

Misforstå meg rett, jeg har genuint lyst til å spille Anthem på min nye maskin, men jeg klarer ikke rettferdiggjøre å betale penger for det jeg prøvde for snart et år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rookie_NO skrev (1 time siden):

Destiny 1 og The Division 1 fungerte begge ved oppstart. Jeg spilte selv begge ved oppstart og ingen av de var i nærheten av søppelbrannen som Anthem var ved launch. Riktignok så var endgame litt tynn suppe hos både Destiny og The Division, men det ble rettet relativt kjapt, ikke flere år etterpå. Merk at Anthem ikke har fiksa på noe som helst endgame enda, de har bare sagt at det skal fikses på... I den hastigheten de retter ting så er det vel på plass om minst 2 år...

Misforstå meg rett, jeg har genuint lyst til å spille Anthem på min nye maskin, men jeg klarer ikke rettferdiggjøre å betale penger for det jeg prøvde for snart et år siden.

Destiny 1 fill vel ikke noe ordentlig endgame før siste dlc.

Division 1 tok vel litt over et år.

 

Ellers var spillene fulle av bugs, absolutt ikke det som ble lovet, osv.

 

Husker fortsatt at det første våpenet I destiny var et av de beste senere i spillet, da de ikke hadde noen ordentlige balanse i spillet.

Lenke til kommentar
ZentiX skrev (11 timer siden):

 Bioware skulle ha mannet seg opp og sagt ifra til EA at spillet er ikke klart til massen enda, men EA med sine store overtalelse evne og med investorer i ryggen som maser. Så måtte Bioware gi etter. 

Hvor har du dette fra? Er vel kommet ganske mye informasjon ut som tilsier at det var Bioware selv som surra til Anthem. De hadde brukt 7-8 år på spillet når det kom ut. På et eller annet punkt må jo EA enten scrappe hele møkka(som de burde gjort) eller tvinge Bioware til å få ut et "fungerende" produkt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (25 minutter siden):

Destiny 1 fill vel ikke noe ordentlig endgame før siste dlc.

Division 1 tok vel litt over et år.

 

Ellers var spillene fulle av bugs, absolutt ikke det som ble lovet, osv.

 

Husker fortsatt at det første våpenet I destiny var et av de beste senere i spillet, da de ikke hadde noen ordentlige balanse i spillet.

Vet ikke hva du definerer som endgame, men Vault of Glass ble lansert uken etter release av Destiny 1. Den dag i dag så fremstår VoG som en mal for hvordan et raid skal se ut! Og alt fungerte som det skulle i både Destiny 1 og Division ved release. At det oppstår bugs og man finner andre bugs i levetiden til et spill skulle bare mangle da det hele tiden kommer oppdateringer som gjør endringer på underliggende systemer. Hvilket våpen er det du tenker på i Destiny? Tror du blander Destiny og Anthem her. Det viste seg jo at hvite våpen gjorde mest skade i Anthem på et tidspunkt fordi dmgstørrelsen på våpenet ikke har noe som helst med skaden å gjøre. Og hva med når de fant ut at man gjorde MER skade jo mer rustning man tok av seg, fordi da økte man snittet på utstyret man hadde på seg...?!?

Uansett hvordan man vrir og vender på det så er det nesten ingen andre spill i historien som har hatt en så dårlig release som Anthem. Og jeg har NULL tro på at de klarer å dra en Final Fantasy lignende reboot!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
barezell skrev (58 minutter siden):

Hvor har du dette fra? Er vel kommet ganske mye informasjon ut som tilsier at det var Bioware selv som surra til Anthem. De hadde brukt 7-8 år på spillet når det kom ut. På et eller annet punkt må jo EA enten scrappe hele møkka(som de burde gjort) eller tvinge Bioware til å få ut et "fungerende" produkt. 

Ja, her blir det for enkelt å legge skylden på EA. Det meste av skylden har nok Bioware!

Lenke til kommentar

Nja, ikke veldig enig med det du sier her. Vault of Glass var isolert sett et bra raid, men måten light fungerte på i vanilla Destiny gjorde innsatsen man måtte inn for å nå level 40 (eller var det 30?) til en grind uten sidestykke. VoG var også det eneste end gamet som var å finne i spillet. Til gjengjeld hadde Anthem i det minste to dungeons, selv om disse var mindre krevende enn VoG selvfølgelig. Destiny 2 på sin side var enda verre enn D1 når det kom til end game ettersom ingenting var random rolls. Det er lett å glemme, men Destiny 2 var i fullstendig krise og fritt fall før Forsaken. D2 er et fantastisk spill i dag, men fortsatt litt plaget av mangel på end game, ettersom det ikke finnes noen pinnacle aktivitet når det kommer til PvP. Nå ser det heldigvis ut som Trials kommer tilbake neste sesong og fikser dette.

Long story short, Destiny har ved flere anledninger hatt elendig end game. Jeg mener absolutt Destiny var er mindre komplett spill enn Anthem ved lansering, men det som er så frustrerende med Anthem var at Bioware hadde så mange feil de kunne lært av Bungie, men de nektet å innrømme at de lagde samme type spill. Hadde Anthem og Destiny vært lansert side om side hadde det vært vanskelig å si at det ene var bedre enn det andre.

Men Anthem har heldigvis en solid grunnmur. Flyvingen og skytingen, spesielt i kombinasjon med hverandre, og ikke minst grafikken, er helt topp i klassen. Synes også verdenen de har skapt er spennende og engasjerende. No Man’s Sky, Final Fantasy XIV og The Division var alle langt svakere pakker enn det Anthem var ved lansering, så jeg tror absolutt det er håp for spillet fortsatt. Spesielt nå som Casey er tilbake og det tilsynelatende faktisk er litt ledelse, samhandling og felles retning i studioet igjen.

Lenke til kommentar
Puro skrev (3 timer siden):

meh, et casual-spill som var dødsdømt fra start, akkurat som destiny, COD og alle de andre jalla-spillene som prøver å være noe uten å klare å bli det, noen sinne.

Du får slutte med trollingen din.

 

Du mener jo alle spill, til og med de som har store turneringer, er casual spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...