Gå til innhold

Teknologer vil prege samfunnsutviklingen – selv om de ikke sitter i regjeringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke partipolitikk eller fagforeninger som skaper velferd.

God fordeling er viktig i et samfunn; både for produsenter og forbrukere.

Men/og det er ikke penger som gir velferd , men gode, holdbare produkter,  - som er mindre arbeidsintensive. (Jo mindre arbeid pr. enhet , jo bedre velferd.)

- Men  det må skapes noe/verdier før man fordeler. Ellers fordeler man kun penger (tall.) Og de har vi så mange av som  vi vil på kalkulatoren.

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
Lenke til kommentar

Personlig skulle jeg ønske at det krevde utdanning for å sitte i regjering/storting og en relevant utdanning til posten de har. Mer teknokrati slik at vitenskap avgjør mer av valgene som blir tatt og debatten mer faglig.

Politikere idag utdanner seg som løgnere og showbiz, satt på spissen, men man ser tydelig hvor retningen går.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Fnix skrev (13 timer siden):

Personlig skulle jeg ønske at det krevde utdanning for å sitte i regjering/storting og en relevant utdanning til posten de har. Mer teknokrati slik at vitenskap avgjør mer av valgene som blir tatt og debatten mer faglig.

Politikere idag utdanner seg som løgnere og showbiz, satt på spissen, men man ser tydelig hvor retningen går.

Kina har vel delvis teknokrati, og fordelen er at de er gode på strategiske beslutininger som angår industrien. Muligens er det noen sosiale ulemper... Regner med vi får ganske forsterkede klasseskiller hvis vi ekskluderer mesteparten av befolkninen fra muligheten til å delta i politiske verv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8ZOXpJpa

> Personlig skulle jeg ønske at det krevde utdanning for å sitte i regjering/storting og en relevant utdanning til posten de har.

Arbeidserfaring burde også være obligatorisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...