Gå til innhold

Xbox Series X får ikke eksklusive spill ved lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom over en fin tweet angående dette.

I can't believe that Xbox Series X not having games that are arbitrarily locked to the console is somehow controversial.

Amount of ppl who don't understand the most obvious basics of the video game industry in 2020, yet produce content on it, blows my mind.

 

Lenke til kommentar
barezell skrev (5 minutter siden):

Det er jo bare positivt for oss at de ikke låser titler til kun konsoll slik som playstation gjør.

Det er helt greit at de kommer til PC i tillegg, det burde spillene på Playstation også.

Men å utvikle spillene til forrige generasjon med konsoller er ikke bra.

Et av hovedpunktene med den nye generasjonen er bruken av SSD lagring, noe du ikke kan utnytte om du fortsatt lager spillene for å fungere på en HDD.

https://www.google.com/amp/s/www.playstationlifestyle.net/2019/10/08/ps5-ssd-file-size-games-load-and-install-much-faster/amp/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så Xbox velger og støtte de eldre xboxene også.Det er veldig bra av Microsoft.Samme som ps4 får støtte noen år framover,og det kommer nok garantert samme spill til ps5 og ps4 i framtiden! Blir akkurat det samme som det står i artikkelen her.Så da kommer det ingen eksklusive spill til ps5 heller.Sony er nødt til og støtte ps4 i flere år fordi mange kommer ikke til å kjøpe ps5 med det første

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pony IK skrev (57 minutter siden):

Så Xbox velger og støtte de eldre xboxene også.Det er veldig bra av Microsoft.Samme som ps4 får støtte noen år framover,og det kommer nok garantert samme spill til ps5 og ps4 i framtiden! Blir akkurat det samme som det står i artikkelen her.Så da kommer det ingen eksklusive spill til ps5 heller.Sony er nødt til og støtte ps4 i flere år fordi mange kommer ikke til å kjøpe ps5 med det første

De du må forstå er at det ikke kommer et eneste spill til Xbox series x som ikke kommer på Xbox one samtidig.

På Playstation siden så vil det komme spill som støttes av begge konsollene, men det vil også komme spill som kun støttes av ps5, og ikke ps4.

 

Altså spill som er optimalisert for neste generasjon.

Lenke til kommentar

Det er bra på mange måter men også synd for entusiaster som løper ut for å kjøpe disse nye konsollene på lansering. Ikke misforstå meg det kommer til å bli en ganske så betydelig hopp selv for dem med en XboxOneX. Men vi kommer ikke til å se spill som tar ibruk det fulle potensialet til Series X på en stund når disse eldre maskinene også skal kjøre disse spillene.

Og det er jo synd. Så jeg håper virkelig at ryktene om at PS5 vil ha eksklusive spill til den stemmer. Ja synd for dem som ikke kjøper en PS5 eller Series X på lansering men når jeg bruker 4-5000kr så velger jeg å være litt egoistisk på hva jeg vil ha av spill tilgjengelig... ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke nye eksklusive spill vært hovedinsentivet til å oppgradere til ny konsoll for folk flest? Hvis jeg fortsatt skulle kunne nye spill på PS4en min de neste 3-4 årene, så er det spørs om jeg hadde oppgradert. Jeg skjønner jo at de fleste entusiaster - de som diskuterer spill på spillforum - ofte vil oppgradere ganske raskt, men hovedmarkedet består vel ikke av entusiaster?

Jeg synes altså det er en forbrukervennlig løsning av MS, men skjønner ikke helt hvordan denne løsningen skal selge nye konsoller i noen særlig grad.

Lenke til kommentar

Eksklusive spill driver spill-utviklinga og burde såleis bli utvikla for di nye konsollane. At di så bruker ressurser på å mekke ein nedgradert versjon til dagens konsoller hadde jo vore fint for di som seie seg fornøgd med det. Men viser det seg at spilla blir noko seigt 30fps-piss for at alt av konsoller skal opplevast likt kan di ha skiten for seg sjølv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...