Gå til innhold

Spiller brukte 13 millioner kroner på spillfigur – ble solgt ved et uhell for bare 5000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer litt selv, er et Kinesisk spill så antar P2W.

Må også ha muligheten til å kjøpe veldig mye, I spill jeg har vært borti er maks du kan kjøpe 500-1000 kr.

det vil ikke virke her siden du må kjøpe minimum 13.000 ganger eller 13 ganger daglig i 3 år.

Er heller ikke snakk om loot bokser her siden det ville ta for lang tid å åpne dem :)

Og ja denne historien virker litt merkelig.

Lenke til kommentar

Altså .. man sitter jo ikke igjen med noe fysisk. Det er bare elektroniske signaler og bilder. Det er vel det man kaller "intellektuell eiendom", så det er ikke så mye annerledes enn karakterer i tv-serier, skuespill, musikk og sånt.

Det er et interessant tema, da. For det berører temaet rundt opplevelsen av verdien av penger. Med 13 millioner kan man mette mange sultende mennesker i lange perioder, man kan redde mange skjebner og ende mye lidelse. Men i verden som den er i dag, så er det mange nyanser. For å si det sånn; Hvis man hadde skapt en virkelig stor suksesshistorie av denne éne karakteren, kanskje laget et spill som solgte for milliarder av kroner (noe jeg regner med er urealistisk, bare som et eksempel), så ville jo mange mennesker fått jobb som utviklere og alt mulig, og dét ville jo skapt ringvirkninger i form av lønn, forbruk av penger og skatt.

Så er det jo nyanser av dette igjen. Hva er det vi trenger i verden? Trenger vi flere spillfigurer og tidsfordrivende hobbyer som spill? Eller kunne de millionene blitt brukt på noe mer bærekraftig for menneskeheten? Eller er 13 millioner egentlig bare en liten dråpe i det store pengehavet og spiller veldig liten rolle?

Mange nyanser i slike temaer. Jeg for min del synes det er greit med spillutvikling, men jeg mener at de beste spilla er ikke de som ble brukt millioner av kroner på å utvikle. Det behøver ikke koste så forbasket mye å lage gode spill. Så kan vi heller bruke de store pengene på å skape psykologisk bærekraftighet hos -alle- mennesker, som hus, vann, strøm og mat, så kan vi fokusere på morsomheter når alle har det bra. Vi er ikke på tørr nok grunn enda til å innvilge oss slik luksus. 13 millioner på én eneste spillfigur ... det viser for meg at samfunnet har kommet ut av sporet. Vi har mistet bakkekontakten. Skillet mellom etikk og medmenneskelighet har blitt for stort.

Lenke til kommentar
Taurean skrev (15 timer siden):

Altså .. man sitter jo ikke igjen med noe fysisk. Det er bare elektroniske signaler og bilder. Det er vel det man kaller "intellektuell eiendom", så det er ikke så mye annerledes enn karakterer i tv-serier, skuespill, musikk og sånt.

Det er et interessant tema, da. For det berører temaet rundt opplevelsen av verdien av penger. Med 13 millioner kan man mette mange sultende mennesker i lange perioder, man kan redde mange skjebner og ende mye lidelse. Men i verden som den er i dag, så er det mange nyanser. For å si det sånn; Hvis man hadde skapt en virkelig stor suksesshistorie av denne éne karakteren, kanskje laget et spill som solgte for milliarder av kroner (noe jeg regner med er urealistisk, bare som et eksempel), så ville jo mange mennesker fått jobb som utviklere og alt mulig, og dét ville jo skapt ringvirkninger i form av lønn, forbruk av penger og skatt.

Så er det jo nyanser av dette igjen. Hva er det vi trenger i verden? Trenger vi flere spillfigurer og tidsfordrivende hobbyer som spill? Eller kunne de millionene blitt brukt på noe mer bærekraftig for menneskeheten? Eller er 13 millioner egentlig bare en liten dråpe i det store pengehavet og spiller veldig liten rolle?

Husk nå på at pengene heller ikke er borte, de er bare på en annen konto og kan fortsatt gjøre samme nytte som før..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...