Gå til innhold

Breath of the Wild 2 kan komme allerede neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BotW2 har virkelig potensiale til å bli et veldig godt spill. Kartet/verden i BotW er aldeles nydelig, så det er bare å håpe de fikser på de åpenbare manglene og dårlige designvalgene:

  • Våpen ramler i stykker ("weapon fragility"). Gjør alt jeg kan for å unngå å måtte slåss med ting i BotW på grunn av det. Utrolig trøttende å slå to slag med et sverd, for så å bruke resten av kampen på å scramble rundt for å plukke opp klubber.
  • Stamina meter for løping. Veldig gøy. Not. OK for klatring, til en viss grad.
  • Regn + klatring. Burde ikke ødelegge fullstendig for klatring (som er ganske sentral i spillet). "Men realisme", hører jeg. Vel, for det første er det ikke realistisk å friklatre, uten sikring, slik Link gjør. For det andre er vel heller ikke hesteekvipasje med teleporteringsteknologi spesielt realistisk heller, så ¯\(ツ)/¯
  • Manglet skikkelige templer. Divine Beasts var tempel-light, men langt fra like givende. Shrines var OK. Det tok overraskende lang tid før de ble "meh", men likevel.
  • Manglende tidvis lineæritet. Narrativet, som er veldig sterkt i Zelda (på sitt spesielle vis) manglet. Det var liksom aldri noen "sense of urgency".
Endret av Snøspade
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med tanke på hvor tom og kjedelig verdenen i BotW er overrasker det meg ikke om oppfølgeren ble slengt sammen a vaktmesteren i lunsjpausen. Det er bare å se på Witcher 3, så ser man raskt problemet. Nå sier jeg ikke at ett er bedre enn det andre, bare at begge er på Switch. Vi kunne dermed ha et Zeldaspill med en enda større og mer detaljert verden enn i Witcher 3. Tenk litt på de neste gang du spaserer i flere minutter i strekk i BotW uten å finne noe som helst av interesse. Igjen, BotW og Witcher 3 er på samme konsoll. Hvorfor godta et tomt spill, når vi har konkurrenter? 

Endret av Schreiber
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper på en litt mer levende verden selv.Ble aldri en kjempe fan av item og kampsystemet i BoTW, så håper det løsner litt på det her.

Men skal absolutt ha dette også. BoTW var særdeles vanskelig å like, og det tok meg jævlig lang tid og ett par oppstartforsøk. Men når det løsnet så var jeg hektet :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Stormwolf skrev (2 timer siden):

Så de tar latskapens rute og fanboysa glefser over det ukritisk, som vanlig. Stakkarslig.

Heh?

Dette er jo ikke noe annet enn hva ufattelig mange andre utviklere gjør? FIFA, CoD osv. Der bruker de maks 12 mnd på å lage et nytt spill i serien som er identiske med forrige spill.

BotW har nok vært nærmest fullført ganske lenge siden de utsatte det med tanke på lanseringen av Switch. 

Har troa på at BotW 2 blir en bra oppfølger, som fikser alt som manglet i BotW. 

Lenke til kommentar
7 hours ago, DKC said:

Heh?

Dette er jo ikke noe annet enn hva ufattelig mange andre utviklere gjør? FIFA, CoD osv. Der bruker de maks 12 mnd på å lage et nytt spill i serien som er identiske med forrige spill.

BotW har nok vært nærmest fullført ganske lenge siden de utsatte det med tanke på lanseringen av Switch. 

Har troa på at BotW 2 blir en bra oppfølger, som fikser alt som manglet i BotW. 

Så fordi dette skjer med Fifa, CoD, Assassins Creed etcetc så er det en helt grei ting å gjøre? Bitch please. 

Lenke til kommentar
Stormwolf skrev (4 timer siden):

Så fordi dette skjer med Fifa, CoD, Assassins Creed etcetc så er det en helt grei ting å gjøre? Bitch please. 

Nei, det var ikke det jeg sa. 

BotW 2 har hatt en mye lenger utviklingstid enn hva de andre eksemplene jeg kom med har, så du gikk glipp av poenget mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Schreiber skrev (På 13.11.2019 den 14.59):

Med tanke på hvor tom og kjedelig verdenen i BotW er overrasker det meg ikke om oppfølgeren ble slengt sammen a vaktmesteren i lunsjpausen. Det er bare å se på Witcher 3, så ser man raskt problemet. Nå sier jeg ikke at ett er bedre enn det andre, bare at begge er på Switch. Vi kunne dermed ha et Zeldaspill med en enda større og mer detaljert verden enn i Witcher 3. Tenk litt på de neste gang du spaserer i flere minutter i strekk i BotW uten å finne noe som helst av interesse. Igjen, BotW og Witcher 3 er på samme konsoll. Hvorfor godta et tomt spill, når vi har konkurrenter? 

Med tanke på hvor herlig verdenen i BotW var, med hundrevis av timer hvor du kunne utforske hver krok, ta inn over deg den vakre naturen, ri og nyte frihetsfølelsen osv. Så håper jeg vi får samme dose, bare med noen templer og bedre story. :) Den de fortalte i eneren var litt tynn.

 

Også hadde det vært kult om vi kunne spille videre etter at Ganondorf er slått og renske verdenen, i stedet for å måtte reloade før han ble slått og hoppe over å slå ham, for å spille videre. :p

Endret av fnwilborn
Lenke til kommentar
On 11/14/2019 at 4:43 PM, fnwilborn said:

Med tanke på hvor herlig verdenen i BotW var, med hundrevis av timer hvor du kunne utforske hver krok, ta inn over deg den vakre naturen, ri og nyte frihetsfølelsen osv. Så håper jeg vi får samme dose, bare med noen templer og bedre story. :) Den de fortalte i eneren var litt tynn.

 

Også hadde det vært kult om vi kunne spille videre etter at Ganondorf er slått og renske verdenen, i stedet for å måtte reloade før han ble slått og hoppe over å slå ham, for å spille videre. :p

Sier bare at Switch er i stand til å kjøre Witcher 3 i håndholdt modus uten problem, og man må ro lang for å finne en plass der verden i BotW overgår den i Witcher 3. Men jeg snakker kun om selve verdenen. Eller sammenlign verdenen i Skyrim og BotW. Jeg ble svært skuffet av Skyrim,, men liker å utforske der mye mer enn i BotW. 

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men ikke glem at BotW var til Wii 6, så de kunne ikke utnytte all kraften o Switch. Det kan de nå. Spørsmålet er om de faktisk gjør det.

Btw, har noen tenkt å kjøpe nettbrett, styr unna Huawei. Brukerfaen meg mer tid på å rette autokorrektur enn å faktisk skrive noe. 

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...