Gå til innhold

Det massive fanspillet Super Mario 64 Land er ute nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forventet:

 

Oppdatering i saken: Nintendo har nå gått til sak mot utvikleren og krever at tilgang til spillet fjernes.

 

Kommentar: Jævla griske Nintendo .. :(

 

Rettighetshavere beskytter sine merkevarer. Gjelder ikke bare Nintendo. Det gjelder selv om merkevaren er bearbeidet, slik som her.

 

Jeg tipper at f.eks. Coca Cola ikke ville blitt fornøyd om du hadde kjøpt inn Coca cola, tilsatt en ingrediens (f.eks litt lime) og utgitt brusen på nytt.

Lenke til kommentar

Rettighetshavere beskytter sine merkevarer. Gjelder ikke bare Nintendo. Det gjelder selv om merkevaren er bearbeidet, slik som her.

Jeg tipper at f.eks. Coca Cola ikke ville blitt fornøyd om du hadde kjøpt inn Coca cola, tilsatt en ingrediens (f.eks litt lime) og utgitt brusen på nytt.

Om du kjøper inn cola og tilsetter lime for å servere det til dine gjester gratis har ikke cola en dritt med det å gjøre.

Eventuelt at noen tar med cola til festen og du skviser en lime i den.

Lenke til kommentar

Om du kjøper inn cola og tilsetter lime for å servere det til dine gjester gratis har ikke cola en dritt med det å gjøre.

Eventuelt at noen tar med cola til festen og du skviser en lime i den.

Når han skrev "utgitt", så tror jeg nok han mener å selge i butikk eller lignende, men cola's design og navn, men med en liten endring i produktet. Dét er ulovlig, enten om det er på bygdefest eller midt i et kjøpesenter.

Lenke til kommentar

Når han skrev "utgitt", så tror jeg nok han mener å selge i butikk eller lignende, men cola's design og navn, men med en liten endring i produktet. Dét er ulovlig, enten om det er på bygdefest eller midt i et kjøpesenter.

Men denne moden er vel gratis? Så det er ingen penger involvert. Ikke gies selve spillet ut en gang.

Så er mer som noen gir bort gratis lime man kan ta med hjem og ha i sin cola man har betalt for.

Lenke til kommentar

 

Når han skrev "utgitt", så tror jeg nok han mener å selge i butikk eller lignende, men cola's design og navn, men med en liten endring i produktet. Dét er ulovlig, enten om det er på bygdefest eller midt i et kjøpesenter.

Men denne moden er vel gratis? Så det er ingen penger involvert. Ikke gies selve spillet ut en gang.

Så er mer som noen gir bort gratis lime man kan ta med hjem og ha i sin cola man har betalt for.

Det er det samme om det tas betalt eller ikke, Mario er Nintendo sin merkevare, og dersom de lar andre bruke merkevaren fritt så kan de miste eneretten på den, som da gjør at Sony, Microsoft etc etc kan lage Mario produkter uten at Nintendo har noe de skulle ha sagt. Derfor slår de alltid ned på de som prøver å bruke merkevaren deres. Det er slik verden fungerer, og den har fungert slik i lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...