Gå til innhold

Rekordlansering for Call of Duty: Modern Warfare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare så synd COD kommer hvert bidige år. Jeg slutta å kjøpe spillene da jeg aldri rekker å føle meg ferdig med ett spill før de store massene forflytter seg over på neste. I tillegg orker jeg ikke en launcher til. Ting går virkelig i feil retning når man ikke bare har eksklusivitet mellom konsoller/PC, men i tillegg innad på PC-plattformen. Når man må ha 5-6 launchere for spill og må abonnere på syv tjenester for å se TV og film melder jeg meg rett og slett mer og mer ut, og hopper heller over mye jeg ellers ville vært interessert i.

Lenke til kommentar

 

Men de trenger så klart mikrotransaksjoner... ellers sulter direktøren ihjel.

 

Hva var produksjonskostnadene til spillet?

Hva kostet reklamen til spillet?

Hva koster drift av spillet?

Hva koster videre utvikling av kart og lignende til spillet?

Vel langt unna 5.4 milliarder ihvertfall. Star Citizen som har holdt på i 7-8år med 400 ansatte har vel brukt 1 milliard til nå. Dette spillet ble vel sikkert lagd på 1år med mye allerede ferdig fra andre spill. Helt sykt mye penger :o

Lenke til kommentar

Vel langt unna 5.4 milliarder ihvertfall. Star Citizen som har holdt på i 7-8år med 400 ansatte har vel brukt 1 milliard til nå. Dette spillet ble vel sikkert lagd på 1år med mye allerede ferdig fra andre spill. Helt sykt mye penger :o

Sant det.Det har blitt en kjempeindustri, på 90-tallet hadde man alt fra 1-15 ansatte som jobbet med et spill. Når de først satt seg ned for å lage World of Warcraft var de vel en 14 ansatte, men fant fort ut at de måtte utvide stabben til 40-50 ansatte, og etter 5 år var WoW klart. WoW: Battle of Azeroth var det godt over 400 ansatte som jobbet med utviklingen av spillet.

 

Star Citizen ulikt fra Fifa, CoD, Battlefield,v og WoW så er ikke spillet deres bygd på en tidligere spillmotor eller spill så her må de faktisk finne opp hjulet på nytt, og det tar tid spesielt når prosjektet er såpass ambisiøst.

 

Og mange spillere i dag lurer på hvorfor det er så vanskelig å lage et spill i dag? Man kan jo tenke seg at man har gått fra et kjøkken med 1-5 kokker til nesten 400 kokker, da er det vel ikke så rart at det blir mer søl ;)

 

Problemet i dag er at spill i dag generelt tar mye mer tid å utvikle, samtidig som investorene forventer å høste til samme tid hver gang. Det ender med at spill blir lansert før de rekker å modne, og man ender med katastrofer som Battlefield 5. Det er jo først nå 1 år etter BF5 ble lansert at spillet begynner å ta form og blir bra.

Lenke til kommentar

Vel langt unna 5.4 milliarder ihvertfall. Star Citizen som har holdt på i 7-8år med 400 ansatte har vel brukt 1 milliard til nå. Dette spillet ble vel sikkert lagd på 1år med mye allerede ferdig fra andre spill. Helt sykt mye penger :o

 

Kan ikke huske å ha sett så mye reklame for star citizen da, og det kjører vel bare på PC?

 

Infinity ward har 537 ansatte.

 

Produksjonskostnadene samt reklamen for moderne warfare 2 var jo på 2.7 milliarder kroner.

Endret av Iki
Lenke til kommentar

 

Hva var produksjonskostnadene til spillet?

Hva kostet reklamen til spillet?

Hva koster drift av spillet?

Hva koster videre utvikling av kart og lignende til spillet?

 

Hvorfor skal jeg bry meg? Eneste som betyr noe for en forbruker med huet ut av ræva er om spillet er bra eller ikke.

Kunne ikke sagt det bedre selv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...